PDA

Se full versjon : Oppkjøring på BE

Ruth
23-05-2008, 00:49
Hvordan fungerer oppkjøringa på BE sånn egentlig? Mener å huske å ha sett en tråd som dette tidligere, men fant den ikke.
Har endelig fått rævva i gir og begynt på hengerlappen :D

Mandarinhest
23-05-2008, 00:51
Må man ha kjørt/hatt kortet i noen år først?

Nina
23-05-2008, 00:57
Står kanskje noe her (http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page&cid=1162372675321&pagename=forerkort%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal)?

Ruth
23-05-2008, 00:59
Må man ha kjørt/hatt kortet i noen år først?

Nope. Kan ta BE samme dagen som B om du vil det. Forutsatt at du står på B, da :p

Ragnhild
23-05-2008, 10:09
Oppkjøring på BE består egentlig ikke av så veldig mye skummelt. Du får et teknisk spørsmål som du skal besvare, også setter du deg i bilen, rygger den inntil hengern, kobler på og kjører. Selv kjørte jeg i.. Tjah, en tre kvarters tid? Jeg kjørte aller mest fram, men måtte rygge i et lite trafikkert veikryss (på en industriparkeringsplass), samt at jeg måtte rygge hengern på plass.

Viktige ting å huske på er å bruke speila masse, å sende ut sensoren når du skal rygge (plasser henne da på den siden du skal rygge til så du ser henne i speilet hele tiden), og ikke hiv deg ut i trafikken når du står i kryss. Man har liksom litt ekstra vekt når man har henger bak seg :p

Er ikke skumle tingene egentlig. Jeg synes det var veldig greit :)

Jeg tok den forøvrig for.. Tjah.. Noen måneder siden.. :)