PDA

Se full versjon : Steinsberger hestehenger

Rosita!
15-05-2008, 23:57
Noen som kjenner til dette merke , Steinsberger,er tysk tror jeg.

Eller noen som vet hvor de selges,link ?
Finner nemlig ingenting på nettet.

Lopke
16-05-2008, 00:10
Denne har jeg faktisk aldri hørt om og jeg trålet nettet for hengere da jeg skulle ha selv.

NistadSupply
18-05-2009, 04:45
Steinsberger er et tysk merke som har produsert 3 hesters tilhengere i mange år. Jeg kjøpte min første i 2004 - som jeg har brukt bak alt fra Chevrolet Suburban til store hestebiler. Jeg har bl.a. kjørt med 3 store spranghester til spania - 8000 km t/r - og erfarte at hesten reiste veldig bra. Det er også plass til mye utstyr i et stort salrom - som også kan brukes til overnatting.

Det som er med denne hengeren er at hestene står veldig godt - de reiser like godt som de gjør på en hestebil. Derfor har jeg tatt inn og solgt et håndfull av dem i Norge.

Den siste modellen som kom i 2008 er blitt riktig fin. Den er mer strømlinjeformet og har fått større hjul enn tidligere. Den er derfor blitt lettere å trekke og ser veldig bra ut.

Pris ny levert i Drammen er 180.000 kr + mva.

For å se annonse gå inn på www.finn.no og bruk finnkode 17491492

Ragnhild
18-05-2009, 08:59
Jeg har ikke snøring på hengermerket, men jeg veit bare at neste gang jeg en gang skal ha meg henger skal jeg ha en henger det er enkelt å skaffe deler til. Det gikk hull på gulvet på hengeren min (en tysk henger som ikke har leverandør i Norge), og å få tak i nytt gulv var ikke bare-bare. Måtte kjøpe en gulv-plate som var skikkelig problematisk å få tak i for det var få hengerleverandører som hadde så breie plater. Og da jeg fikk den måtte jeg selv skjære den til (noe jeg ikke hadde klart uten hjelp). Litt enklere da å kunne kjøpe en ferdig tilpassa gulvplate til f.eks en Gaupenhenger og bare dytte den på plass, eller få gjort det på et verksted. Så nei, tysk henger blir det ikke på meg igjen ved en seinere anledning iallefall.