PDA

Se full versjon : Slippe på beitet før gjødsling?

Julie og Kamy
08-05-2008, 14:30
Vi har to store beiter og to små beiter på stallen. De små holder ca en uke. Men nå har vi gjødslet det ene store beitet, så vi slipper dem der om en eller to uker. Men det jeg egentlig funderte på var, om vi hadde latt dem stå på beite på de to små eller det store beitet nå, og gjødslet det/de andre som ikke er gjort noe med ennå, også sluppet dem på det som vi allerede har gjødslet om to uker. Også gjødslet det/de har stått på. Eller vil ikke det vokse særlig da når de har stått der?

Håper noen skjønte det jeg skrev:p

Julie og Kamy
08-05-2008, 20:01
Ingen?

Speedy As A Bullet
08-05-2008, 20:31
Hester skal ikke slippes dit før 3 uker etter gjødsling..

Julie og Kamy
08-05-2008, 21:10
Hester skal ikke slippes dit før 3 uker etter gjødsling..

Nei, er derfor jeg lurer på å slippe dem på de bietene som ikke er gjødslet, for så å slippe dem på det beitet som er gjdslet om to uker også gjødsle det de har stått på. Skjønner?

*Jeg er ikke helt teit heller da..:rolleyes: *

Lucinda
08-05-2008, 23:23
Man kan slippe 2 veker etter gjødsling. Og ja du kan slippe hestane på beite før du gjødsler og så gjødsle etterpå. Gresset vokser kvar dag gjennom heile sommaren så det vil vokse etter hestane har vore der ja. Så det er berre å regulere på beitene.

furu
09-05-2008, 07:45
Bare pass på at det ikke er for fuktig slik at beitet tråkkes opp.

Speedy As A Bullet
09-05-2008, 21:06
Nei, er derfor jeg lurer på å slippe dem på de bietene som ikke er gjødslet, for så å slippe dem på det beitet som er gjdslet om to uker også gjødsle det de har stått på. Skjønner?

*Jeg er ikke helt teit heller da..:rolleyes: *

Men nå har vi gjødslet det ene store beitet, så vi slipper dem der om en eller to uker.

Derfor jeg sa det, da denne setningen sier meg at de slippes ut en til to uker etter gjødsling. Mener ikke at du er teit, og kan ikke se at skrivemåten min hentydet til det heller. Jeg skrev det som ren informasjon, og om du visste det fra før av, ja så er det kanskje noen andre sopm leser her som ikke er klar over det.

Julie og Kamy
09-05-2008, 21:15
Men nå har vi gjødslet det ene store beitet, så vi slipper dem der om en eller to uker.

Derfor jeg sa det, da denne setningen sier meg at de slippes ut en til to uker etter gjødsling. Mener ikke at du er teit, og kan ikke se at skrivemåten min hentydet til det heller. Jeg skrev det som ren informasjon, og om du visste det fra før av, ja så er det kanskje noen andre sopm leser her som ikke er klar over det.

Ja, men det er allerede en uke siden vi gjdøslet det beitet, så når vi slipper dem om to uker, så har det gått tre uker:rolleyes: