PDA

Se full versjon : Første stevne, utvidet klubb

HesteHeidi
06-05-2008, 22:19
Nå har jeg tenkt å delta i mitt første stevne! :D I hvertfall første ORDENTELIG stevne. Har deltatt i ett avlsuttningsstevne (gymkhana/sprang) og vært groom/hjelpekusk i brukshestkjøring.

Her er klassene:

Dag 1, dressur:

LD:1, LC:1, LB:1 og LA:1.

Dag 2, sprang:

60 cm clear round, LC og LB (feil og stil), 80 cm feil og stil, 90 og 100 cm 274.5.3 ( a1:c ).

Så lurer jeg på hva sånn cirka jeg burde velge? Jeg har en høy kat. 2 ponnihoppe på 10 år. Vi har hoppet 70 cm enkelthinder, men hun har myyye mer kapasitet. Treneren sier hun kan klare en 70 cm bane. Men så lurer jeg på hvor mangen klasser hun kan gå max. på en dag? Kan jeg liksom starte LD, LC og LB dressur på en dag? Ikke at jeg vil det, for så god kondis har hun ikke.

Men tror jeg velger LD og LC dressur. Er litt usikker på sprangen enda.

Noen som kan si meg hva 274.5.3 ( a1:c ) bedømmelse er? Sånn kortfattet?

Marthe
06-05-2008, 22:57
Det er normalt å ri 2 klasser hver dag. Siden jeg ikke har sett dere hoppe vil jeg ikke si noe om sprangen, men hvis treneren deres sier at hun (og du selvfølgelig) vil greie en 70cm bane (som er LC for kat. II) så kan du vel høre på h*n :)
A1:c er direkte omhoppning. Dvs. hvis grunnomgangen din er feilfri starter du omhoppningen med en gang.

Og lykke til! Håper på masse bilder og referat etterpå :D Stevner er artig!

HesteHeidi
06-05-2008, 23:33
Da blir det 60 clear round og LC/70 feil og stil! :D

HesteHeidi
06-05-2008, 23:40
Nei ombestemte meg. I stedet for LC/70 i sprang blir det LB/80. Er ikke sikkert hun hopper så høyt da. Men hun har nå hoppet over gjerdet på 1.20... Nå skal Guro ligge i hardtrening!