PDA

Se full versjon : Klubbstevne - skal, skal ikke?

RebeccaK
28-04-2008, 12:29
Jeg sitter og funderer på å starte Glory i et klubbstevne i dressur, LC:2. Jeg vet jeg kommer til å få trekk for den manglende høyre galoppen, men den sjansen er jeg villig til å ta. De som arrangerer skal dessverre ikke ha noen LD klasse, så det må bli LC om jeg skal være med.

Jeg tenkte det mer for stevnetrening og få tilbake kommentarer kan jo være kjekt. Har aldri startet mer enn stallstevne før og det er veldig lenge siden.

Hva synes dere? Bør jeg starte, eller bør jeg vente til vi har høyregaloppen inne også?

Tenkte jeg kunne prøve meg gjennom programmet før den tid og vente med anmeldelsen til fristen nærmer seg, men vil gjerne ha input fra dere rutinerte stevne mennesker

Btw; Må jeg ha ridestøvler på klubbstevne i dressur? Har svarte leggchaps og svarte jodpurs,kan det fungere i stedet?

Edit: Han er heller ikke stabil i formen i alle overganger og gangarter.

Ingvild
28-04-2008, 13:10
Ess, start og prøv! LC er ikkje vanskeleg, og det er ei god erfaring.

Du må ha ridestøvlar ja. Men siden det er klubbstemne gir sikkert dommaren dispensasjon til å ri med chaps, men då må du spør på førehand. Det har eg gjort, og veit om folk som har gjort det i LB også.

Lukke til!

Embliss
28-04-2008, 13:13
LC er et greit sted å starte, men husk å ikke ha alt for høy forventninger, med tanke på at høyregaloppen ikke sitter. ;)

RebeccaK
28-04-2008, 20:37
Oh, kanskje støvlene blir ferdige i tiden, men hvis ikke kan jeg spørre dommeren før stevnet? Så jeg slipper å dra tils tevnet uten å få starte liksom.

Jeg har ingen forhåpninger. Vi har ikke høyregalopp p.d.d og han kommer garantert til å klikke pga dressur railen. Men jeg tenkte at jeg kanskje kunne prøve meg og hesten og håper at folk ikke blir sure om man starter når man egentlig ikke er helt klare enda.

Andrea
28-04-2008, 20:38
Du kan vel ri med gaiters/chaps også.

Elizabeth
28-04-2008, 20:48
Synes du skal go for it og prøve!:D
Selvom det kanskje ikke går super bra, så er dere hvertfall 1 erfaring rikere;)

-Mari-
28-04-2008, 20:52
Synes også at du skal gå for det. Blir jo en spennende opplevelse uansett.

Mayen
28-04-2008, 21:45
Jeg var på KR kurs i helgen, du kan fint ri i jodphurs og chaps om du har det..

Øvelse gjør mester.. Du har sikkert godt av litt stevne erfaring ;)

IngvildK
28-04-2008, 21:46
På klubbstevne trenger du ikke ridestøvler. Du kan trygt ri med chaps + ridesko.

Kristin
28-04-2008, 22:03
Ett sted må man begynne, og det er helt sikkert kjekt for dere å starte i kjente omgivelser der det ikke er så skummelt. Tilbakemelding er alltid hyggelig å få. Dessuten får du kjent på stevnenervene og vent deg selv til at du har konkuransehest.

Mitt råd; Start!!

RebeccaK
28-04-2008, 22:56
Ah, nå er jeg litt giret på å starte, heldigvis har jeg en hel måned til stevnet så vi burde klare å bli noenlunde klare. Kjente omgivelser er det, ja.. men jeg vet ikke helt hvordan han vil reagere med å bli ridd dressur på travbanen,hehe.. jeg får ta det som det kommer. er kun start som gjelder for meg :) takk for støtten, jeg tror nok jeg med 99% sannsynlighet bare hopper i det...