PDA

Se full versjon : Roadcart til større hest?

Cidril
30-03-2008, 01:14
Heisann! :)

Nå har jeg da begynt innsparing til vogn! :)

Tenker litt på en "Roadcart dobbel m. svingel" fra Skoies.no, men så lurer jeg på om denne vil passe til en hest som antageligvis blir over 160 i mkh.?

Vet ikke om jeg blir å innkjøre ham til høsten neste år, da er han 2,5 år. Vi får vente å se om han er godt utvokst og ta det derfra :)
Har egentlig ganske god tid til denne innsparingen da.. hehe.

Er det noen som har erfaring med denne roadcarten så skrik gjerne ut! :)

Takk på forhånd!

Link: http://skoies.no/shop.asp?p=1056397

SafiraogMarthe
30-03-2008, 13:38
Skeptisk til at den blir stor nok.. Men du kan få noen som produserer vogner til å skjøte på ! :p

Cidril
30-03-2008, 22:51
Heisann! :)

Uff, ja, du har vel rett der.. Den så ikke veldig stor ut på bildet i allefall :)

Virkelig? Åh, det hadde vært supert! :D Du vet ikke hvor forresten? :)

Embliss
30-03-2008, 23:09
Noen som vet hvor jeg kan finne tak i en vogn som er høy nok til en smal sak på 173? :D

Cidril
28-04-2008, 00:55
Drar denne opp litt jeg! :)

Noen som vet?

Heidi&Chianti&Lauvinia
28-04-2008, 18:04
Jeg har ingen erfaring med den vognen der, men man bruker da vanlige travroadcarter på mange hster over 160?

Cidril
28-04-2008, 22:29
Har ikke veldig erfaring med roadcarter, kun med vanelige "tyngre" vogner, men unghesten skal innkjøres til neste år, og da trenger jeg en lett vogn men aner ikke hvor jeg skal få tak i :) Hvor er travroadcarter å få kjøpt?

Edit: Jeg fant, jeg fant! :)

Embliss
28-04-2008, 23:15
Hvor fant du? :)

Ingvild
28-04-2008, 23:18
Trur ikkje lengda på draga er noko problem, er vel heller høgda og vinkelen ein må sjå etter. Ein hest på 160 kunne fint brukt min roadcard som passar til fjordmerra mi på 143 også.

Cidril
28-04-2008, 23:30
Hvor fant du? :)

Fant noen inne på Travutstyr.no, men så tviler jeg litt da.. må vel sende mail å forhøre meg, i allefall når Dream begynner å nærme seg alder :) Merkelig hvor få leverandører at roadcarter til hest jeg fant!

Cidril
28-04-2008, 23:33
Trur ikkje lengda på draga er noko problem, er vel heller høgda og vinkelen ein må sjå etter. Ein hest på 160 kunne fint brukt min roadcard som passar til fjordmerra mi på 143 også.

Ja, er høyden jeg tenker på! :) Synd det er så få (om det i det hele tatt finnes!) leverandører her i Troms, så er nesten litt avhengig av å finne en på nett, og hvis det ikke står noe om høyden, så har jeg ikke trent nok øye til å se det selv :/ Men vi får se om det går seg til! :D

Takk for svar, alle sammen! :)

Cidril
30-04-2008, 00:25
Uff, men så kom jeg på en ting! Hadde vært veldig fint om det var svingel på vogna da, siden jeg gjerne vil bruke maratonsele. Har desverre ikke funnet andre vogner enn Skoies sin med svingel. Uff, men det går kanskje å montere på? :)

Nei, får nesten sende Skoies en mail å spørre om den kan brukes til stor hest! :)

Heidi&Chianti&Lauvinia
10-05-2008, 16:30
jeg har en vanlig Hudik travroadcart, og har festet svingel i den. Den blir brukt både med maratnsele, og travsele med trekkliner :) Tror man kan feste svingel på de fleste roadcarter, noen kommer også med slikt trinsesystem, som har samme effekt.