PDA

Se full versjon : Forsikring av hest over 16 år? Beste forsikring?

Twin Joy
28-03-2008, 14:15
Er det noen som vet om et forsikringsselskap som tilbyr forsikring av hester over 16 år? Vet IF gjør dette, men der går det ikke ann å kun tegne hesteforsikring visstnok... =/ Vil tegne forsikring på min 17år gamle varmblods/araber...

LeneHenriksen
28-03-2008, 14:16
Gjendsidige kanskje?
Eller muligens agera (tror det var det det her)

Birre
28-03-2008, 14:19
Der tror jeg du har et problem... Du kan videretegne en eksisterende forsikring på hest over 16 år, om du f eks kjøper en eldre hest. Men du kan ikke tegne ny forsikring om jeg har forstått reglene riktig.

Astrid
28-03-2008, 14:42
Du kan ikke i Gjensidige hvertfall..

Juliet
30-03-2008, 23:14
Jeg driver å leter etter det samme, men min hest er 20.. Kjøpte han da han var 19,og da sa absolutt "alle" at det ikke var mulig å få han forsikret på nytt.. Skal si ifra om jeg finner noe..:)

pelsdott
30-03-2008, 23:22
min hest er 19 i år, og jeg fikk tegna ny forsikring for 2 år siden. mener det er gjensidige om jeg ikke tar helt feil. men han er islandshest da om det har noe å si?

Hanne
31-03-2008, 16:51
min hest er 19 i år, og jeg fikk tegna ny forsikring for 2 år siden. mener det er gjensidige om jeg ikke tar helt feil. men han er islandshest da om det har noe å si?

Islandshest og andre liknende ponnier kan forsikres lengre enn mer edle hester ja (siden de har en forventet lengre levealder og holder seg friskere sikkert). :) Husker ikke hva max aldreren var da jeg forsikret min, men husker jeg leste det var noen år ekstra.

Kristin
01-04-2008, 03:49
Jeg har nettopp tegnet ny forsikring i Agria på min fjording. Virkelig nettopp - jeg fikk papirene i dag. Uansett, hun fyller femten år i år, og i følge Agria så tegner de ikke ny forsikring på hester etter fylte 15. Og siden alle hester har fødselsdag 1/1 så skulle de egentlig ikke forsikre min heller. Men det gjorde de nå, med begrunnelse at det var så tidlig på året. Tror ikke du får forsikret en 16 år gammel hest i Agria.