PDA

Se full versjon : Papirer for å ha forsikirng

Heidi83
25-03-2008, 17:29
Kan man ha forsikring på en ponnis som bare har hvitt pass?

Birre
25-03-2008, 17:30
Ja.

Filizity
25-03-2008, 17:31
ja min er forsikret iallefall:)

Heidi83
25-03-2008, 17:49
Så bra =)

stino89
25-03-2008, 18:01
Da jeg snakket med agria for noen uker siden fikk jeg til svar at hesten ikke trengte pass engang. Ingen papirer krevdes visst. Ikke engang veterinærattest, kun at jeg gikk god for at hesten var frisk.

Ble litt overrasket over det, men det var hvertfall det de sa der ;) Ble også overrasket over at jeg kan forsikre en hest som andre eier (hvis jeg skal ha den på helfor foreksempel). Trodde faktisk at det kun var eier som kunne forsikre jeg...

Heidi83
25-03-2008, 18:26
Jøss, det ante jeg ikke

DonPånnis
25-03-2008, 19:52
ÅÅ? Da kan jeg jo kanskje forsikre ham nå. Jeg venter forsatt på passet, makan til tid... Dem skulle liksom sende med en gang, men så var det så masse stevner og slikt :rolleyes: Blir så typisk at han må opereres av en eller annen grunn uken før passet kommer, tror jeg hadde død..

Men om veterinæren finner noen problemer ved tegning av passet og dette vil forandrer forsikringen, hvordan blir det da? Skal man bare ringe Agria og gi beskjed? Jeg kommer nok til å vente til passet blir ordnet, men yust in case.

Cidril
26-03-2008, 00:17
Min hest var forsikret med en gang han var født, da hadde han værken chip eller pass :)

LeneHenriksen
26-03-2008, 09:45
Ja man kan forsikre uten noen ting i det hele tatt.. Jeg gjorde det med kaldblodsen jeg eide før, og på han hadde jeg absolutt ingen ting..

Og det med veterinærattest er kun viss man skal ha utvida forsikring..

RebeccaK
28-03-2008, 13:57
Ja man kan forsikre uten noen ting i det hele tatt.. Jeg gjorde det med kaldblodsen jeg eide før, og på han hadde jeg absolutt ingen ting..

Og det med veterinærattest er kun viss man skal ha utvida forsikring..

Man trenger vel vetrinær attest om kjøpesummen er over en viss grense (hos noen selskap), mener jeg å huske, også hender det de forlanger bøyeprøve på travere som har blitt travtrent/kjørt (litt ettersom hvem man snakker med og hvilket selskap etc.).

LeneHenriksen
28-03-2008, 14:13
Man trenger vel vetrinær attest om kjøpesummen er over en viss grense (hos noen selskap), mener jeg å huske, også hender det de forlanger bøyeprøve på travere som har blitt travtrent/kjørt (litt ettersom hvem man snakker med og hvilket selskap etc.).

Jeg måtte ikke ha no bøye prøve eller no... Men som du sier kan det henge det kommer ann på hvem selskap man snakker med.. Der jeg har forsikringa trengte man kun veterinær attest viss man skulle ha utvida veterinær forsikring tror jeg det var:P

RebeccaK
28-03-2008, 15:12
Jeg måtte ikke ha no bøye prøve eller no... Men som du sier kan det henge det kommer ann på hvem selskap man snakker med.. Der jeg har forsikringa trengte man kun veterinær attest viss man skulle ha utvida veterinær forsikring tror jeg det var:P

Jeg snakket med Agria hvorav en av de jeg snakket med krevde det og en ikke. Så jeg tror ikke de har helt kontroll selv heller ;)