PDA

Se full versjon : Bare fortsette?

Lilleiile
23-03-2008, 16:51
Join Up.
Når du driver hesten rundt i rundpaddocken; og hesten viser ingen tegn til underkastelse og slikt, skal du bare fortsette helt til du får fram de tegnene du vil ha, uansett hvor lang tid det tar? Eller skal du avslutte?

Beklager hvis dette allerede er diskutert ;)

Sol
23-03-2008, 16:54
Dersom man setter en hest inn i rp for å gjøre en join-up, bør man ha kunnskaper nok om hvor og hvordan man skal legge press på hesten til at den enten underkaster seg eller flyr på deg;) Alt annet kalles mosjon av hesten og er sunt for musklene!

Poenget mitt er at dersom du ikke kan nok til å få en reaksjon på hesten uansett hvilken hest det er snakk om, så bør man overlate join-up til noen som kan det bedre.

nano
23-03-2008, 17:38
Dersom man setter en hest inn i rp for å gjøre en join-up, bør man ha kunnskaper nok om hvor og hvordan man skal legge press på hesten til at den enten underkaster seg eller flyr på deg;) Alt annet kalles mosjon av hesten og er sunt for musklene!

Poenget mitt er at dersom du ikke kan nok til å få en reaksjon på hesten uansett hvilken hest det er snakk om, så bør man overlate join-up til noen som kan det bedre.

signerer. om du ikke får noen reaksjon fra hesten er det ikke join-up du holder på med og du bør kanskje vurdere å sette inn en annen eller skaffe deg mer kunnskap om metoden.

nano
23-03-2008, 17:38
den hørtes litt sint ut da... sett på en:) bak

LineLovise
24-03-2008, 10:08
Det jeg gjør, hvis en hest er så redd eller sta at den ikke underkaster seg første gangen etter å ha jobbet i ca 30 minutter til en time alt etter hvor gal hesten er..., så gir jeg meg når jeg får det minste tegn til interesse for meg om det bare er et blikk eller at jeg kan gå opp til hesten å prate med den å ta på grima uten at den løper unna...

Så tar jeg heller å prøver igjen neste dag eller senere, da vil man se at hesten forbedrer seg ;)

Men den som gjør dette må jo kunne se de små tegnene til hesten også for at den ikke skal bli mer forvirra enn det den er.