PDA

Se full versjon : Kåring av Porsgrunns peneste hest!

Nikita
23-03-2008, 10:10
Jeg vurdere å melde meg på. Her får man bedømmelse av hestens eksteriør og bevegelser. Men hvor trolig er det å få en riktig bedømmelse i forhold til de sjeldne rasene? Denne konkurransen er for alle raser også blandingshester. Jeg går ut fra at hestene blir dømt etter egen rase.

Om ikke annet er det jo gøy å ut å vise en rase som ikke alle har da :) Må liksom få satt oss på kartet her i fjorden.... :digger:
Vi har ikke vært avgårde til noen slags "utstilling" før, så om ikke annet er det vel en erfaring å ta med seg... ?

Synes dere jeg burde melde Hollywood og meg på?

Nikita
23-03-2008, 10:13
Ser nå at denne tråden kanskje helle skulle ligge under kåring.... ops...:digger: Feel free til move it!

Filizity
23-03-2008, 12:20
gøy! hvor holdes det? meld deg på:)

juliekj
23-03-2008, 12:24
artig vri på kåring/utstilling...

finns det no info om dette på nettet?

Hver hest må jo nødvendigvis bli dømt etter sin rases kriterier, litt av en jobb for dommerne å holde orden på alt, hehe

Nikita
23-03-2008, 12:25
Stall Otherworld.... Ute i Bjørkedalen, har aldri vært der.

Ikke at sikter for at Hollywood blir den peneste, men det hadde vært moro med bedømning og det å få vist han litt fram som en av de få quarterne her i området :) Mange som ikke har sett en quarter engang :digger:

Nikita
23-03-2008, 12:26
Hver hest må jo nødvendigvis bli dømt etter sin rases kriterier, litt av en jobb for dommerne å holde orden på alt, hehe

Akkurat dette tenkte jeg og... må jo ha kunnskaper om alle raser! De har sikkert rasebeskrivelser framfor selv (jukse, jukse...). Men bedre det enn at de dømmer feil i alle fall :)

Hmmm.. Ikke funnet info på nettet nei... Lå skriv i den lokale hestebutikken. Har kikka på hjemmesiden til stallen (Stall Otherworld), men står ikke noe der heller... Det er 10. mai forresten :)

Mari
23-03-2008, 12:30
Flyttet til eit meir passande forum.

Frida&Jameel
23-03-2008, 12:30
Kan jo hende at det er som matchshow for hunder da :) Der konkurrerer to og to hunder mot hverandre, uansett rase, og dommeren bedømmer hvem som er best for sin rase :)

Nikita
23-03-2008, 14:13
Kan jo hende at det er som matchshow for hunder da :) Der konkurrerer to og to hunder mot hverandre, uansett rase, og dommeren bedømmer hvem som er best for sin rase :)

Har du hørt om det i hesteverdenen før? Det hadde jo vært artig :digger:

Frida&Jameel
23-03-2008, 14:15
Hehe ;) Nei, det har jeg ikke, men det er sikkert slik de gjør det. At man vurderer hvor korrekt bygd den og den hesten er for sin rase. Eller, det er ihvertfall sånn jeg synes det burde bli gjort ;)

Solo
27-04-2008, 18:56
Haha.. Trodde det var Porsgrunn Porsgrunn.. Altså do Porsgrunn. Hehehe..