PDA

Se full versjon : Kjørekurs med Roger Haeslich anbefales.

Lude
17-03-2008, 11:39
Denne helgen har vært en meget spesiell helg. Var på kjørekurs med Roger Haeselich.
Har være på dette 2 ganger tidligere og har så klart brukt dette på våre hester frem til nå, men en liten oppfriskning og ikke minst tips for å komme videre er helt klart nyttig.
Kan ikke si noe annet et at dette er et kurs man bare må ha med seg hvis det er i nærheten av dere. Her lærer man dressur fra bakken, tømmerkjøring og ikke minst hvilke rammer man bør ha for hesten så samarbeidet og leder rollen blir tydelig. Når man da kommer så langt som til å feste vogna bak hesten og sitte der bak å styre får man en helt spesiell følelse inni seg. Dette har jeg gjort selv og lært min hest.
På det kurset jeg var på i helgen var det alt fra helt urørte hester med å tømmerkjøre til de som er innkjørt. Det å få med seg alle stegene fra bunnen av og til slutt se resultatet ga helt klart et fyldig og lærer rikt kurs innhold.

Dette er en mann som er utrolig flink til å lære bort, og meget engasjerende.

Har du noen erfaringer med andre kurs kan det jo være hyggelig å høre hva dere har å si ?
:wav:

Filizity
17-03-2008, 11:52
jeg har vært å sett på flere kurs med han, og han har tømmekjørt nanga en gang. kan bare si at det ANBEFALES!!!

Fomle
17-03-2008, 11:55
Har også vert tilskuer på kurs med han! Er absolutt å anbefale! Fikk også da være med på å kjøre fir-spann, det var artig det!

Stall Nakkim
17-03-2008, 13:43
Nei sier du det Anette????
Hihi... Takk for en hyggelig helg ja. Og at vi alle lærte masse er det jo ingen tvil om!!!!! Den mannen er bare utrolig dyktig! Hjemmesiden han er www.rhhest.no Den er fortsatt under utvikling, så ha tålmodighet!

Lude
17-03-2008, 14:07
Nei sier du det Anette????
Hihi... Takk for en hyggelig helg ja. Og at vi alle lærte masse er det jo ingen tvil om!!!!! Den mannen er bare utrolig dyktig! Hjemmesiden han er www.rhhest.no Den er fortsatt under utvikling, så ha tålmodighet!

Lige måde vennen.

Jeg la ikke ut weben hans da den langt i fra er ferdig. hihihi:lol:

Vi ses nok snart igjen og kos deg.
Må også bare tilføye at Rune var utrolig flink.
Hilse.

Reaper
18-03-2008, 01:51
Noen her som vet om han har tenkt seg til Vestfold i nærmeste fremtid? Ser ut som noe jeg kunne tenkt meg å vært med på, men jeg liker å se på kurs før jeg deltar selv..

Merete & Perlene
18-03-2008, 01:53
Han holder jo til i Vestfold, så ikke usansynlig det:) Det blir kurs her hos oss sensommer og høst med han, har ikke fått datoene av han ennå, men det kommer nok snart :) Har vært på flere kurs med han selv, og han er rådyktig!
Veldig fokusert på å jobbe korrekt med hesten fra bakken, og at det grunnleggende skal være på plass før en setter på vogn osv, det værste er at mange ridehester hadde hatt godt av å være med å¨kurset hans og, for bakkearbeidet sin del :)

Reaper
18-03-2008, 01:58
Han holder jo til i Vestfold, så ikke usansynlig det:)

Jøss, det visste jeg faktisk ikke! Sto ikke så mye på den siden hans ennå.

Men hvor ligger Darbu? er det Øvre Eiker? isåfall kunne det kanskje vært noe for meg å se på et av kursene hos dere, om dere tar imot teorideltakere?:)

Lude
18-03-2008, 10:11
Noen her som vet om han har tenkt seg til Vestfold i nærmeste fremtid? Ser ut som noe jeg kunne tenkt meg å vært med på, men jeg liker å se på kurs før jeg deltar selv..

Hei hei.

Han bor i åsgårdstrand og nås på telefonen vet han har mye fult nå fremover så ta en telefon til han og hør om han har noe i nærheten av deg. Han treffes på tlf 90 96 77 10 og vet at nr hans kan legges ut da det ligger på hans hjemmeside.

Hvis man ønsker et lengre kurs skal han til oss en hel uke i juli så meld din interesse hvis du ønsker dette. Vi har beiter og bokser ledige så hesten kan være her hele uka. Vi holder til på Gardermoen.
:digger:

taaketussa
18-03-2008, 10:47
Fikk bare vært med på teorien på fredag..men syns han virket som en fornuftig og flink bartemann:)
Skikkelig surt at jeg ble sjuk:( Gledet meg masse til å se hvordan han jobbet med hestene og slik.
Hmpf.

Reaper
18-03-2008, 13:23
Hei hei.

Han bor i åsgårdstrand og nås på telefonen vet han har mye fult nå fremover så ta en telefon til han og hør om han har noe i nærheten av deg. Han treffes på tlf 90 96 77 10 og vet at nr hans kan legges ut da det ligger på hans hjemmeside.

Hvis man ønsker et lengre kurs skal han til oss en hel uke i juli så meld din interesse hvis du ønsker dette. Vi har beiter og bokser ledige så hesten kan være her hele uka. Vi holder til på Gardermoen.

Ok, kanskje jeg skal ta meg en telefon da:)

Det høres veldig spennende ut å være der en hel uke! Men må se det litt ann om jeg har fått meg hest allerede i Juli, tror ikke den kommer før litt senere. Vi får ta det litt nærmere!

Stall Nakkim
18-03-2008, 20:22
Her er noen bilder av Nauwke fra kurset i helgen, skal legge ut flere etterhvert

http://i165.photobucket.com/albums/u47/stallnakkim/mars_08_115.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u47/stallnakkim/mars_08_120.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u47/stallnakkim/mars_08_127.jpg

Lude
02-04-2008, 12:51
Har nå kost oss med alle hestene med denne metoden som Roger har lært oss. Det funker så utrolig bra og vi gleder oss bare til å få rockerten som vi har bestil fra Roger også. Litt leveringstid men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

Det er helt klart et kurs man bør ta med seg selv om man ikke er så int. i kjøring. Man drar nytte av dressurtrening fra bakken, og ikke minst lære alle komandoer til hesten fra bakken av. Utrolig givende og spennende.