PDA

Se full versjon : Noen sykepleiere/sykepleierstudenter her?

EliFi
12-03-2008, 13:57
Trenger litt akutthjelp her og nå. Har hjemmeeksamen, og sitter med en administrativ sykepleieplan.

Sykepleieproblem:
Pasienten har nedsatt gangfunksjon pga leddsmerter som følge av slitasje i leddene. Dette fører til at pasienten blir passiv og muligens deprimert.

Og så var det tiltak? Jeg står heeelt fast. kommer bare på teite tiltak
 Velge bekvemme klær og sko selv.
 Oppfordre til isometriske øvinger. –Presse et bein mot motstand som ikke beveger seg
 Oppmuntre pasienten til å bruke de ressursene han har. La ham utføre mest mulig av daglige aktiviteter selv.
 Vurdere om det bør etableres kontakt med fysioterapeut.
 Gi pasienten bekreftelse og oppmuntring når han trener.
 Bevisstgjøre det positive ved å fokusere på det han mestrer.
 Oppmuntre pasienten til å delta på arrangementer som gjennomføres på sykehjemmet.

Hjælp... ?

Reaper
12-03-2008, 14:07
Når skal den være ferdig?
Mamma er sykepleier, og går nå videreutdannelse for å bli intensivsykepleier. Kan høre med henne når hun kommer hjem, om du ikke har funnet ut av det da?

EliFi
12-03-2008, 14:09
Når skal den være ferdig?
Mamma er sykepleier, og går nå videreutdannelse for å bli intensivsykepleier. Kan høre med henne når hun kommer hjem, om du ikke har funnet ut av det da?

Jeg skal levere i morgentidlig, mamma er også sykepleier, men hun er på jobb, og det er kun dette jeg har igjen.. Kunne tenkt meg å levere i løpet av dagen ;)

Reaper
12-03-2008, 14:10
Ok:)

EliFi
12-03-2008, 14:11
Hehe, jeg er ikke akkurat takknemlig ser jeg :) Tusen takk for at du bryr deg :)

Reaper
12-03-2008, 14:12
Haha, neida, det går bra. Jeg skjønner at du vil ha det ferdig så fort som mulig:)