PDA

Se full versjon : forsikring på hest

imma
03-03-2008, 11:18
vet ikke helt hvor jeg skulle putte denne tråden inn...men jeg prøver her:)

skal forsikre hesten min nå, har ikke fått jort dette før nå,pga forsinkede papirer og div.
MEN! det jeg lurer på er; er det noen spesielle forsikrings selskaper jeg ikke bør ha på ponnis? jeg har hunden forsikret i Agria, vill og at hesten skal bli forsikret inn i Agria.. men er det noen andre som dere vil si er bedre? noen jeg ikke burde forsikre han i?

spm mitt blir da; hvilket forsikrings selskap råder dere meg til og ha på min hest,og hvilke bør jeg hålle meg vekke fra?

takker og bukker for svar:D

Opal
03-03-2008, 11:28
Alle forsikringsselskaper er vel greie nok helt til den dagen man har "bruk for dem".... Selv har jeg Gjensidige og har så langt vært godt fornøyd. Har hatt Vesta tidligere og var fornøyd med de også. Har kun hatt behov for å få dekket veterinærutgifter og det har gått relativt knirkefritt. Agria ble for dyrt for meg (dyrere for et dårligere tilbud enn det jeg fikk hos Gjensidige) .

Mari
03-03-2008, 11:38
IF - grei pris og utruleg gode å ha den dagen eg fekk bruk for dei...!!!!

DonPånnis
03-03-2008, 14:24
Agria anbefaler jeg.

RebeccaK
03-03-2008, 14:38
Jeg sjekket min på IF, Gjensidige og Agria før jeg tegnet forsikring.

IF skulle ha 3500,- per år for en hobbyhest, siden han var traver av rase. Jeg fikk beskjed om at det ikke spilte noen rolle om han gikk trav eller ikke. Vilkårene var ikke gode og dekningen minimal. De virket ikke interessert i å forsikre hesten min i det hele tatt.

Gjensidige var billigst med 1700,- per år og med dekning av vetrinær utgifter opp til 50000 tror jeg. Jeg hadde litt problemer med at de ikke visste særlig om hest og dermed ikke kunne svare så godt på mine spm.

I Agria betaler jeg 1900,- per år. Jeg valgte disse siden 1) de kan hest og 2) de har høyere dekning på vetrinærforsikringen.

IF - grei pris og utruleg gode å ha den dagen eg fekk bruk for dei...!!!!
Kan jeg spørre hva du betaler, eller er det frekt? Bare til sammenlikning med hva jeg fikk oppgitt av pris.

Ronja
03-03-2008, 18:11
Hadde gjensidige og kjempefornøyd. greie å ha med å gjøre, lett å nå, mulighet til å dele inn i månedlige avdrag og billigst.

Dyrlegen min mente gjensidige var best fordi de hadde peiling, men ikke kunne alt om hest og at det derfor i mange tilfeller var lettere å ha med de å gjøre når det gjaldt skader. Fordi Agira kunne så mye stilte de i følge han mye mer kritiske spørsmål.

Siden det er dyrlegen som behandler og selskapet som betaler foretrekker jeg derfor de som kan mindre, men er billigere og lette å ha med å gjøre :-)

Mari
03-03-2008, 18:24
Kan jeg spørre hva du betaler, eller er det frekt? Bare til sammenlikning med hva jeg fikk oppgitt av pris.

ca. 2000 for vet.fors., utvida vet. for. og døds/avlivingsforsikr.

Dette er ein fjordhest, bruks-/avlshest på 7 år :) Vi har alle våre forsikringar i IF. Dei gav umiddelbart tilbakemeld. ved skade, og pengane stod på konto dagen etter at papira var sende.

Falo
03-03-2008, 21:08
OT:Fy søren Mari, det insektet ditt, altså! Skviste fingern inn i dataskjermen jeg, fordi jeg trodde det var ett eller annet dyr på skjermen!!!:argue:

:lol:

DonPånnis
03-03-2008, 21:45
OT:Fy søren Mari, det insektet ditt, altså! Skviste fingern inn i dataskjermen jeg, fordi jeg trodde det var ett eller annet dyr på skjermen!!!:argue:

:lol:

:rofl: :rofl:

Mari
04-03-2008, 06:10
Haha, alle hatar stakkars lille insektet mitt.... :p

Indigo
04-03-2008, 09:11
Imma:
Jeg gjorde akkurat det med Nautet og det ble Agria.
her er linken til forsikringstråden jeg hadde ;)
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=23448

Falo
04-03-2008, 16:43
Stakkars??? Hm...*skvise*

Indigo
04-03-2008, 18:02
Stakkar, hvem?

fabolos_willow
04-03-2008, 18:05
HAHAHAHA, morro det innsektet gitt, du fikk lurt meg skikkelig;)

Falo
04-03-2008, 21:46
Stakkar, hvem?

Insektet til Mari...*skvise*

Sorry OT, btw...