PDA

Se full versjon : Herregud, hva har jeg gjort?! :(

Oda
02-03-2008, 00:44
Ja, nå har jeg klart å ombestemme meg, en dag for sent. Søknaden til vgs ble registrert i går, og jeg innser nå at 1. valget mitt på skole var waay for lite gjennomtenkt. Nå ønsker jeg å få endret skolene. Ikke linja altså, naturbruk skal jeg gå :D

Men er det noen som helst mulighet i havet for at jeg kan få endret skoleønskene om vi tar en tlf til inntakskontoret?

Håper det, herregud så dum jeg er! :(

Embliss
02-03-2008, 00:45
Snakk med rådgiver, det burde kunne ordnes.

Harneshaug
02-03-2008, 00:46
Ja det er det om DU viser interesse. Ring HVER DAG, mange ganger for dag, til inntakskontoret og til skolen du nå vil ha som nr 1.
Der er nok av de som ikke en gang gidder å møte opp og viser du interesse er ingenting bedre enn det :)
Lykke til.

Fancypants
02-03-2008, 00:46
For å strø enda mer salt i såret, så ble det stengt for 44 minutter siden. Jeg tror strengt talt det er vanskelig å forandre nå, men hva med å høre med rådgiver first thing på mandag? Evt. ringe til de som har søkingen (som jeg flaut nok ikke husker hva heter)..?

Harneshaug
02-03-2008, 00:47
Jeg hadde gått rett forbi rådgiver og direkte til inntakskontoret og den aktuelle skolen.

Ingvild
02-03-2008, 00:50
Er ikkje fristen utsett til måndag? Det er den her i fylket i alle fall!

Trallala
02-03-2008, 00:53
Har du skrevet opp den skolen du ønsket å komme inn på, på et av de andre valgene, altså ikke første valg?
Hvis du har skrevet den opp på lista, tror jeg du kan snakke med rådgiver på skolen og så kan han bytte om ønskene dine. Tror faktisk nesten at du kan det uansett. Men snakk med rådgiver, og gjør det fort!
Hvis ikke, så ville jeg møtt opp på den skolen du vil på, ved skolestart. Dersom noen ikke kommer, uten å ha gitt beskjed blir plassen din!:)
Håper virkelig det ordner seg. Skjønner godt at sånt er frustrerende...

ZK
02-03-2008, 00:55
fristen her til og med mandag.. du kan jo prøve å endre før det..

Oda
02-03-2008, 01:09
Takk for alle svar, folkens! :)
Skal snakke med rådgiveren vår med en gang jeg kommer på skolen på mandag, også får vi bare mase, mase og mase. Huff, dette er en utrolig kjip situasjon altså! :(

HannaC
02-03-2008, 01:09
Her og er fristen til 3 mars.

Amanthea
02-03-2008, 01:10
Slapp av, det ordner seg nok uansett. :)

Monica S
02-03-2008, 01:13
Det går vel an å forandre søknadene frem til 1 mai?
Det gjørde jeg i fjor vertfall, bare å sende brev til det der opptakskontoret eller noe. Så det går nok i orden ja, bare å snakke med rådgiver;)

Oda
02-03-2008, 01:15
Var inne på vigo.no nå, og der var den blitt registrert, og det eneste jeg nå kunne gjøre var å endre personopplysninger..

Satser på at både inntakskontor, skole og rådgiver er villig til å samarbeide, også får jeg bare håpe dette ordner seg :)
Kryss fingrene! ;-)

Monica S
02-03-2008, 01:18
Ja det går ikke an å forandre det fra vigo, men det går finfint an å sende brev om forandringer til opptakskontor, og rådgiver skal vite hvordan dette gjøres:)
Nesten 100% sikker på at det er mulig frem til 1. mai.

Oda
02-03-2008, 01:22
Ja det går ikke an å forandre det fra vigo, men det går finfint an å sende brev om forandringer til opptakskontor, og rådgiver skal vite hvordan dette gjøres:)
Nesten 100% sikker på at det er mulig frem til 1. mai.

Sikker? Åh, nå begynner hjertetrytmen min å nærme seg normalt tempo igjen.. Phew! :p

Monica S
02-03-2008, 01:25
Sikker? Åh, nå begynner hjertetrytmen min å nærme seg normalt tempo igjen.. Phew! :p

Yepp:)
Jeg skifta på valgene mine i fjor, litt før 1 mai. Og det gikk fint:)
Men er vel greit å få gjort det så fort som mulig..:p

CamillaB
02-03-2008, 01:29
Er ikkje fristen utsett til måndag? Det er den her i fylket i alle fall!

her og..

rogaland e den og utsatt

RenateSJ
02-03-2008, 01:33
Og uansett, så kommer man ofte inn hvis man ikke er så langt nede på venteliste (noen ganger er det plass uten å stå på liste engang) til høsten. Så det går seg nok til

Monica S
02-03-2008, 01:34
"2.2. Endring av søknaden
søkere til videregående opplæring kan endre og/eller supplere sine ønsker én gang
fram til 1. juni 2007 (gjelder både utdanningsprogram/programområder/kurs og
skoler). Ønskeendringer til Vg1 musikk, dans og drama og til Vg1 idrettsfag med
fordypning alpint eller golf kan imidlertid ikke gjøres etter 1. april da det skal
gjennomføres opptaksprøver til disse tilbudene.
Endringene må skje skriftlig og være undertenget av rådgiver ved den skolen
søkeren er elev ved."

Kopiert fra inntaksreglement 07-08.
http://www.vilbli.no/Artikkelvedlegg/Orginaler/005950/Inntaksreglement%2007-08.pdf
Rekner med at det samme gjelder i år.

"Angrefrist
Elever som søker per 1. februar, har angrefrist til 1. april – skriftlig gjennom postverket.
Elever som søker per 1. mars, har tilsvarende frist til 1. mai.
Altså:
Gi beskjed til rådgiveren dersom du ønsker å forandre søknaden din etter den ’elektroniske’ fristen. "
-Fra http://www.tverlandetskole.wips.no/wips/215111824/newsId/1489142465/

På den siste står det 1 mai vertfall, så da har du vertfall en stund på deg å forandre det:)

Tonje
02-03-2008, 08:38
Hvilken skole hadde du søkt?:p Og hva vil du søke?
Nyskjerrig :lol:

JiviDream
02-03-2008, 09:02
Fristen er 3 Mars her og.. Hvorfor er det forskjellig fra sted til sted da? Det var jo litt sløkket..

Oda
02-03-2008, 11:31
Hvilken skole hadde du søkt?:p Og hva vil du søke?
Nyskjerrig :lol:

Nysgjerrigper :lol: Neida, hehe!
Sånn ser søknaden min ut foreløpig:

Naturbruk
1. Øya
2. Storsteigen

Jeg vil endre til naturbruk på:
1. Storsteigen
2. Skjetlein

Etter naturbruk kommer helse & sosial og drama, det er greit.

Oda
02-03-2008, 11:32
"2.2. Endring av søknaden
søkere til videregående opplæring kan endre og/eller supplere sine ønsker én gang
fram til 1. juni 2007 (gjelder både utdanningsprogram/programområder/kurs og
skoler). Ønskeendringer til Vg1 musikk, dans og drama og til Vg1 idrettsfag med
fordypning alpint eller golf kan imidlertid ikke gjøres etter 1. april da det skal
gjennomføres opptaksprøver til disse tilbudene.
Endringene må skje skriftlig og være undertenget av rådgiver ved den skolen
søkeren er elev ved."

Kopiert fra inntaksreglement 07-08.
http://www.vilbli.no/Artikkelvedlegg/Orginaler/005950/Inntaksreglement%2007-08.pdf
Rekner med at det samme gjelder i år.

"Angrefrist
Elever som søker per 1. februar, har angrefrist til 1. april – skriftlig gjennom postverket.
Elever som søker per 1. mars, har tilsvarende frist til 1. mai.
Altså:
Gi beskjed til rådgiveren dersom du ønsker å forandre søknaden din etter den ’elektroniske’ fristen. "
-Fra http://www.tverlandetskole.wips.no/wips/215111824/newsId/1489142465/

På den siste står det 1 mai vertfall, så da har du vertfall en stund på deg å forandre det:)

Åh, takk! :-D Du er en knupp! :D

Tonje
02-03-2008, 11:33
Hvor er storsteigen?

Rikke
02-03-2008, 12:20
Er nok ikke noe problem å få det endret:)

Når typen min gikk grunnkurs mekanisk her for noen år siden søkte han Elektro to andre steder. Men i april skadet han armen såpass stygt at han ikke visste hvor lang tid det tok før den ble 100% bra igjen, eller om den kom til å bli 100% bra. Så derfor sendte han en søknad til opptakskontoret og spurte om å få endret til å fortsette på Mekanisk her i stedet. Og det gikk uten problemer:)

Team Spot
02-03-2008, 12:43
Det ordner seg for snille piker vettu,Oda:)
Hvem har dere som rådgiver nå egentlig?Vi hadde Gunnar Svedal vi,og han var jo bare verdens greieste!

Haha,jeg og lurte å hvor Storsteigen er hen??

Anne-Lise
02-03-2008, 13:26
Innbiller meg at Storsteigen ligger i Alvdal ;)

stino89
02-03-2008, 20:00
Innbiller meg at Storsteigen ligger i Alvdal ;)

Det innbiller jeg meg også, rimelig sikker på det ;)

Oda
02-03-2008, 20:03
Hvor er storsteigen?

Alvdal ;)

Knekten
02-03-2008, 20:07
Storsteigen hadde jeg lyst til å gå på også, men tok ikke sjangsen da jeg hadde den.. Fryktelig dumt. Har angret meg masse masse.
Lykke til! Håper du får det til :)

Oda
02-03-2008, 20:08
Det ordner seg for snille piker vettu,Oda:)
Hvem har dere som rådgiver nå egentlig?Vi hadde Gunnar Svedal vi,og han var jo bare verdens greieste!

Haha,jeg og lurte å hvor Storsteigen er hen??

Gunnar er DESVERRE pensjonert nå, hadde håpet at han kunne vente til han ble 67 men.. :( Nå har vi Dagrun, og jeg skal ikke legge ut på forumet hva jeg synes om henne :p Men hun har med å være samarbeidsvillig nå altså, ellers får hun med..ehm, uhm.. MEG å gjøre! :D

Storsteigen er på Alvdal. Det første mamma sa når jeg fortalte at jeg ville søke der:
"Har du tenkt å sette seg selv i fare for å fryse ihjel eller?!" (riktignok på dialekt men :p) Kaldt der på vintern må vite, ikke sjelden det er -20 :p

Meeen, hva gjør man ikke for å få seg utdanning, med hest da? :lol:

Oda
02-03-2008, 20:11
Storsteigen hadde jeg lyst til å gå på også, men tok ikke sjangsen da jeg hadde den.. Fryktelig dumt. Har angret meg masse masse.
Lykke til! Håper du får det til :)

Takk! :) Kjenner du noen som går der nå? Evt. send meg en pm med navn eller noe? Interessert i å høre hvordan det er der da skjønner'u :D

Team Spot
03-03-2008, 21:38
[QUOTE=.Odaa.;818832]Gunnar er DESVERRE pensjonert nå, hadde håpet at han kunne vente til han ble 67 men.. :( Nå har vi Dagrun Brattset, og jeg skal ikke legge ut på forumet hva jeg synes om henne :p Men hun har med å være samarbeidsvillig nå altså, ellers får hun med..ehm, uhm.. MEG å gjøre! :D

Du vet,jeg har jobba sammen med Dagrun jeg:D

Oda
03-03-2008, 22:58
Du vet,jeg har jobba sammen med Dagrun jeg:D

Haha, go kick some asses for me! :digger:

Snakka forøvrig med henne i dag. Noe så forbanna lite samarbeidsvillig og hjelpende ja.. Har ikke sett maken! Stygge kjerring :mad:

Også har det kommet ny "lov", nytt av året. Ikke lov å endre søknad etter 1.mars lenger, pga. stor pågang i fjor.. HELVETTE. (unnskyld bannskap).
What to do?! :(

LivM
05-03-2008, 10:24
Hun ville jo kvele meg når jeg fortalte om mine studievalg så...
"Hvorfor kan du ikke bare gå på Skjetlein?":rolleyes:

Oda
06-03-2008, 23:03
Hun ville jo kvele meg når jeg fortalte om mine studievalg så...
"Hvorfor kan du ikke bare gå på Skjetlein?":rolleyes:

Haha :p

Oda
23-04-2008, 19:07
Jaaa! :D Jeg sendte mail (ved hjelp av rådgiver) til inntakskontoret, og for ei uke siden fikk jeg svar. Endringene på søknaden var blitt invilget, og nå er jeg utrolig glad. :D

Chocolate
23-04-2008, 19:09
Så bra:)

Alice
23-04-2008, 19:10
Kjempe bra:D

Pernooh
08-05-2008, 10:37
Du får endret det hvis du snakker med rådgiver innen 1. juni eller noe.

Pernooh
08-05-2008, 10:37
Leste ikke siste siden før jeg skrev, jeg :p

ZK
08-05-2008, 11:09
Takk! :) Kjenner du noen som går der nå? Evt. send meg en pm med navn eller noe? Interessert i å høre hvordan det er der da skjønner'u :D

Hvilke skolen ble det på deg?

Ble den hvor du kunne fryse ihjel?:lol:

Oda
04-08-2008, 18:41
Jeg kom inn på Skjetlein, andrevalget på skole. Kjempefornøyd! :D (Og nei, det er ikke på den hvor jeg kan fryse ihjel :lol:)