PDA

Se full versjon : Hva er viktig når man skal stille en hest til kåring?

Lise, Vindur&Zehra
25-02-2008, 01:15
Jeg tenker nå spesiellt på frieser.
Hva er grei "pynt"?
Hva er for mye?
Tips ang fletting i forveien?
Hva er "for mye" styling?

Rett og slett, hva gjør alle sammen før kåring/visning?

Og ikke minst, hvor kan man kjøpe en fin showtrinse til visning av åring?

Leter etter en fin hvit, men jeg vil ha tynne reimer.. Eventuellt sort med stener.

Lise, Vindur&Zehra
25-02-2008, 01:15
Glemte å neven at det er ganske unge hester jeg mente :)

Lopke
25-02-2008, 02:32
Kontakt Frieserhagen for utstyr. Irene har mye fint..

Ang styling så skal du helst ikke "ta av"... vask og showshine er nok. Du bør og barbere hesten/trimme hode, ører og bein men ikke hovskjegg.

Fargespray er ikke koselig for dommerne..

Fletter er en smakssak.. noen liker krøller andre det mer naturlige.

Glimmer og sånn er ikke brukt heller.

R.Aina
25-02-2008, 17:20
Jeg tror det blir anbefalt å vise en åring i grime (hvit grime evt.)

MonaB
25-02-2008, 17:59
ren og pen=)

hva slags antrekk stiller man egentlig frieser i? er det valgfritt eller? for å såfall er det vel stilig å ha hvite klær siden hesten er svart?=)

Lopke
25-02-2008, 18:46
Mange kommer i hvitt ja.. men man får jo ikke vise hesten selv så det er egentlig samme. Man bruke Hollandske Händlere til å vise hesten i ringen.

MonaB
25-02-2008, 19:21
ååååh...hvorfor er det sånn?

Lopke
25-02-2008, 19:55
Fordi det er sånn ;)

Rosita!
25-02-2008, 20:54
Men hvorfor er det egentlig sånn,for at de skal bli vist frem best mulig på en profosjonell måte eller ?
Må jo være en grunn for at det er sånn.....

Lopke
25-02-2008, 21:04
ja sikkert noe sånt he he.. dessuten så skal de løpe FORT!!!! litt dumt for dem som kommer med 20 kg ekstra på rumpa og ikke får hesten vist skikkelig.

De er proffe og gjør det slik.. bedre det enn at 10 fjortisser står og krangler med hingsten sin i ringen (for å sette det litt på spissen)

Det samme gjelder dommere. De skal være fra det hollandske forbundet og blir fløyet inn i landet hvert år. Ingen andre kan gjøre dette.

Rosita!
25-02-2008, 22:28
Ja,stilig å se på hvertfall,så syns bare det er bra at de har egne handlere,da blir de hvertfall vist skikkelig frem av folk som kan det.

Lude
26-02-2008, 13:16
Hei hei.

Det er helt klart kjempe kult å være på den offisiell kåringen, men for de som ønsker å dille og gjøre noe ekstra med hesten og i tillegg være på hesteutstilling kan man bli med på uoffisielle hesteutstillinger rundt i landet.
Her er det ingen regel på hvor mye eller lite glitter, fletter osv osv.
Man handler hesten selv og det er alltids kult med et tema som da går igjen på deg og hesten.
Hør evt med hver enkel arrangør om dette når det gjelder Uoffisielle utstillinger.

Dette er en dag hvor man møte mange andre raser og hesteiere og i tillegg får man en profesjonell bedømning av hesten sin.

:digger:

Merete & Perlene
27-02-2008, 00:44
Hei!

vi skal ha kurs om dette, der får du greie på ALT som er å vite, og til og med info om selve kåringsdagen etc.. foring, hva du kan gjøre med en åring osv.
ANBEFALES!

Har forøvrig showtrinse til åring på lager;)

Jeg tenker nå spesiellt på frieser.
Hva er grei "pynt"?
Hva er for mye?
Tips ang fletting i forveien?
Hva er "for mye" styling?

Rett og slett, hva gjør alle sammen før kåring/visning?

Og ikke minst, hvor kan man kjøpe en fin showtrinse til visning av åring?

Leter etter en fin hvit, men jeg vil ha tynne reimer.. Eventuellt sort med stener.

Lise, Vindur&Zehra
27-02-2008, 09:51
Merete:

Tar kontakt på PM :)