PDA

Se full versjon : Flaueste stevne?

MonaB
23-02-2008, 16:07
noen andre som har driti seg totalt ut på stevne?

her kommer min:

skulle starte 60 cm Feil & Stil, bruker ikke å starte det, men siden det var enten det eller 1m i tillegg til 80 så ble det sånn...
kom liiitt sent i stallen, fikk raska på hesten noe utstyr og løp avgårde. Trodde jeg hadde litt bedre tid enn det jeg hadde, for da jeg kom opp bakken til senteret kom noen løpende og sa at det var min tur!!! ånei!
Så(uten sikkerhetsvest) ble jeg losa inn på banen ( må legge til at jeg ikke hadde gått banen) og fikk startsignal. Greide å finne første hinder, lette febrilsk etter resten og kræsjet sånn ca nesten med alle hinder som var. Hesten hoppa som ei ku syns jeg selv, og vi hadde ikke peiling. Da jeg var ferdig var jeg bare så letta, og gikk for å faktisk varme opp hesten til neste klasse...

Da de skulle rope opp vinneren var det ingen ringere enn undetegnede som fikk 1.plass... etter den runden uten oppvarming eller å gå banen ble jeg bare dritflau, det var jo en feil og stil-klasse og, og har aldri starta 60 cm etter dette...

Tonje
23-02-2008, 16:09
Hehehe :lol:

Ingvild
23-02-2008, 16:09
Haha! Mitt flauaste var den gongen Karisma stoppa og dreit på ei storvolte, sto BOM fast.. "Ulydig hest" i protokollen:p samt den gongen eg vart slått av 2 12-åringar. lalal...

Helle
23-02-2008, 16:12
Jeg klarte den bragden å bli eliminert i 40 cm sprang...:rolleyes:

IngvildK
23-02-2008, 16:16
Tja.. Underkjent i LD dressur sier vel sitt. xD

mallilen
23-02-2008, 16:56
Tjaa.. det må vel være den gangen jeg var suuuupermegatøff og meldte på i 70 cm sprang med Blesen.

Det var grisevarmt ute, midt i juli, hesten hadde stått på beite helt frem til to dager før stevnet. Hadde meldt på fordi jeg var lovet at dette skulle være et visst antall hindre og ikke særlig lang bane.

Vi subbet igjennom banen, feilfritt. Siste hinder sto etter porten ut av banen, og jeg var like ikker som Blesen på at vi hadde passert målstreken, og ville ikke annet enn å skritte ned og dusje oss. Jeg klarte ikke å tenke fordi det var så varmt. Noen ropte at vi ikke hadde fått med siste hinderet, og jeg kom plutselig på det da. Snudde hesten og tenkte bare å bli ferdig med dette her.
Blesen var også sterkt påvirket av varmen (slakt), og da vi nærmet oss siste hinderet er jeg overbevist om at han tenkte:"oooooorker ikkeeee".
Vi var like spretne der og da :D
Subbet mot hinderet i sakte tempo, Bleen hoppet med frambeina, subbet med bakbeina, rev hele hinderet over ende, snauet så vidt målporten og datt sammen i skritt...

Absolutt ALLE lo av den oppvisningen, inkludert speakeren :lol:

Syntes vel ikke det var så voldsomt flaut egentlig, mulig jeg var for varm til å bry meg noe særlig ;)

Siiilje
23-02-2008, 17:00
Tja det må vel være når jeg og Rønner skulle ri æresrunde, og akkurat før vi skulle ned i trav, så i den ene svingen tryner Rønner, og vi detter boms i bakken begge to (har film av det,like flaut hver gang).

Marthe
23-02-2008, 17:25
Må vel være siste stevne jeg startet (for noen uker siden).. Fikk 2. plass i klassen (dressur) og i æresrunden ville ikke hesten fatte galopp eller gå i det hele tatt. Den sto bom stille og når jeg først fikk den igang luntet den bortover i rolig trav :lol: Tror ikke hesten helt skjønte hva som foregikk x) Var jo så mange mennesker og kameraer og ikke minst; verdens skumleste dings hengende langs hodelaget x) Lalala. Følte meg litt smådum.

Ane,Blida&Brana
23-02-2008, 21:37
Nja, Momarken 2005 tror jeg :p
Startet 5-gang med Blida. Oppvarminga gikk greit, men da vi kom inn på ovalbanen var det -utrolig- mye spennende å se på! Hoi, nei her måtte vi kikke oss litt rundt! Endte da opp med traaaav istedenfor både pass og gallopp.. Bundet tølt og hele pakka. Ble diska uansett, vi var utenfor banen :p Fikk i dommerkortet: "Det er lov å korrigere hesten".
Siste gang for oss på ovalbane jah! Hehe

Skal sies at hesten fullførte programmet utmerket da vi kom av banen og prøvde oss på oppvarmingsfeltet da, så jeg var fornøyd tross alt. OG, vi stilte også i trail den dagen. Blida var så og si den eneste som sto bom i "flisringen" mens jeg kunne gå hele veien rundt. Det å stå stille, det kan vi! ;)

Holbytla
23-02-2008, 22:16
Jaaa, det var det, heh!

Da jeg var sånn der fjortiss var det full rulle med amatørgalopp og sprang på den lille lokale banen. Jeg skulle først starte sprang med den heller spranguvillige varmblodstraveren, Ray. Han blånektet og vi måtte bare luske ut igjen uten å ha greidd et eneste hinder. Nåja...

I pausen mens jeg ventet på at galoppen skulle starte, slakket jeg på salgjorten og lot hesten spise. Og glemte å stramme den.... Hesten sprang, ledet stort og salen begynte å gli fra side til side. Mora mi red bak på dødsfienden, hingsten Baggy. Hun skrek at jeg måtte stoppe (stakkars mams, herreguud). Jeg fikk nå ikke stoppa noen hest og håpet på det beste, dessuten ledet vi, så. I siste indre (hihi) la hesten seg kraftig over, salen for og jeg for. Mammas hingst hoppet over meg der jeg lå midt i banen. Ray kom først i mål, med sal, bøyler og alt dinglende under magen. Jæddæ!

En annen gang stoppet han ganske enkelt på langsiden og dreit.. lot alle løpe forbi, gjorde fra seg (jeg hadde nada jeg skulle ha sagt), akselrerte, løp forbi hele hurven og kom først i mål. Denne gang satt jeg på jeg også da, hmpf!

Morsom hest!

Mvh Holbytla

Silje og Tindra
23-02-2008, 22:19
Å bli eliminert i LC-dressur er vel min bragt. Lalala. Sånn går det når banen er merket opp med sagflis og Silje er så dypt konsentrert at hun ikke legger merke til oppmerkingen mer. Lalala. :lol:

Ellers red jeg en halv runde i 40 cm. sittende foran salen en gang i tiden. Au, er det eneste jeg husker. :lol:

Julie og Kamy
23-02-2008, 22:28
Tja det må vel være når jeg og Rønner skulle ri æresrunde, og akkurat før vi skulle ned i trav, så i den ene svingen tryner Rønner, og vi detter boms i bakken begge to (har film av det,like flaut hver gang).

Legg inn filmen da:p

Julie og Kamy
23-02-2008, 22:35
Jeg har ikke startet mye stevner, iallfall ikke med Kamy. Mitt første stevne med henne var 60 og 80 cm sprang. Jeg hadde ikke trent eller noe, hadde ingen steder å trene:oops: og meldte meg på driitsent. Var også første gang Kamy ble kjørt til et stevne:p

60 cm gikk bra, men tok det kun i trav, siden galoppen hennes er litt..fort,fort hehe. Så var det 80 da..:rolleyes: .. Hun ville helst i galopp, men jeg lot henne ikke pga jeg var redd hun skulle stikke, kom til tredje siste hinder i en kombinasjon(eller noe:lol: ) mister total styring av hesten, beregner feil avstand og hesten skal prøve å hoppe over hinderstøtten i stedetfor.. joda, fyker i hinderet begge to vi.. hesten løp et par steg, men kom bort igjen og glodde noe fææælt..jeg hadde revet heeeeeele hinderet.

Var drit flaut, det var MYE folk altså:p
Uken etter skulle jeg på et nytt stevne, meldte meg kun på i 60 klassen da..:lol: gikk bra, bortsett fra at hesten stoppet og dreit når det var vår tur, hørte litt fnising, menmen:p men har ikke vært på noe etter det xD

kristine & ingvinna
24-02-2008, 00:04
Hehe..
På en av jeg og Ingvinna's første stevner så starta vi 60 cm. Vi kommer mot et hinder på diagonalen, og Ingvinna løper og "lufter" halen sin. Men da hun satser over hinderet feis hun som bare det, og den hørtes jævelig godt! Alle sammen begynte å flire, og man kan høre ei dame i bakgrunnen si: Dæven, va rættl'e kalutt i dænj hæst'n der ja! :D:D
Jeg blir flau bare jeg ser på filmen og tenker på det..:oops:

-Marit Petra-
24-02-2008, 00:08
Red 60 cm på et stallstevne, og endte til slutt på 5. pl. Skulle inn, for det første ville ikke hesten stille seg på rekka, og sto bom stille. Måtte ha hjelp av eieren av senteret til å trekke henne på plass. Når da æresrunden var ferdig nektet hun å gå ut av ridehallen igjen. Det var flaut!

Siiilje
24-02-2008, 00:11
Legg inn filmen da:p

Får den ikke inn på dataen, mangler kabel.. Men den kommer nok etterhvert :)

Wilisia
24-02-2008, 00:14
Første stevne, skulle ri Pernille. Kommer vel til hinder 6 eller noe, og der er porte. Ponnien springer rett gjennom tauene som skiller banen og oppvarmingsbanen:lol:

Så har vi jo dette da:lol: Filmen tler vel for seg!
http://www.youtube.com/watch?v=h6PvfZsOPsM

Wilisia
24-02-2008, 00:27
Haha, det er desidert det kuleste fallet jeg har sett :lol: :lol:

Sant vel:cool: :lol:

Julie og Kamy
24-02-2008, 00:29
Første stevne, skulle ri Pernille. Kommer vel til hinder 6 eller noe, og der er porte. Ponnien springer rett gjennom tauene som skiller banen og oppvarmingsbanen:lol:

:rofl: genialt fall:lol:

Julie og Kamy
24-02-2008, 00:29

:rofl: genialt fall:lol:

Hege
24-02-2008, 11:48
Den første gangen jeg hadde en flau opplevelse var da jeg var ca 12 år. Jeg hadde ikke gått omhoppningsbanen, men bare sett på tegningen. Da jeg kom til omhoppningen (og egentlig var veldig fornøyd), blåste de av for feil banevalg.. Fikk faktisk 4 plass, og siden jeg ikke hadde vært på premieutdeling før, så stilte jeg jo selvsagt opp uten hest!
Husker jeg var rimelig flau den gangen.

Jeg var heller ikke så høy i hatten da jeg startet LC, hesten steilet og sprang ut med meg, og jeg fikk underkjent. Heldigvis ente jeg ikke på siste plass, men det var ille nok..

Ellers hadde jeg et stilfullt fall på oppvarmningen en gang. Både jeg og hesten sov litt da vi kom imot en stor oxer. Jeg så litt forsent at jeg burde gjøre noe, trodde hesten kanskje var lur og stoppet, men han hoppet og tok i så mye at jeg fløy bakover. Det så visst ganske ille ut, og det ente med at jeg ikke klarte å sette meg opp igjen, og måtte trekke meg fra klassen... Men neste dag så red jeg som vanlig, bare litt vel forslått!

Victoria
24-02-2008, 12:02
Har bare vært med på 3 stevner med Vinnie at the time, men syns alle har vært flaue jeg da :rolleyes: På det første hadde jeg glemt å stramme salen, og under oppvarmingen hoppa jeg feil hinder. Utrolig nok så endte jeg med CR i 60cm og eneste fra min klubb i omhopping i 80cm. Men fikk 16 feil da.. på 5 hindre :rolleyes:
Det andre var egentlig helt greit, men var et par unødvendige stopp.
Så, det siste. Stallstevne, og jeg datt av rett etter første hinder. Red likevel gjennom resten av banen, men hjernerystelse, så var det rett på legevakta.

Mandarinhest
24-02-2008, 12:09
Det eneste stevnet jeg har vært med på.

Med en hest som overhopper. Har film og hører alle bare sier "ååååååh" for de er redd jeg skal falle av.

EliFi
24-02-2008, 13:21

Hehehe, den filmen der.. Konge :D Måtte bare le når jeg så hvordan hesten løp avgårde etter at du omsider hadde falt helt av :D

Wilisia
24-02-2008, 13:45
:lol:

Embliss
24-02-2008, 16:43
Jeg klarte den bragden å bli eliminert i 40 cm sprang...:rolleyes:

Jeg og! Eller.. Det var 50 cm sprang, men uansett. Tre stopp på første hinder, og ut! :D

(Var ponniens og mitt første sprangstevne :p)

IrisV
25-02-2008, 22:22
Tja! I går?:oops: Var med på uoffisiell utstilling med Saroz, under mønstringen så hoppa, spratt og feis ho rundt omkring og gjorde et tappert forsøk på å rive av meg armene, bukka, steila og gjorde seg kostbar! Kava oss igjennom mønstringa og fullførte iallefall. Men havna på 3 av 3, med komentarer som uharmonisk, marktrang, trangt trav med bakbeina og svært energisk hoppe:rolleyes: Men av positivt så fikk vi sterkt krysss, godt muskelsatt, pent hode, god hals og meget god brukshest.

Bestemte meg for å droppe rideprøva, men en av mine trassige venninner fikk meg med alikevel. Hesten like hyper, skulle skritte ned bakken til ridebanen så setter gampen i en med seriebukking ned hele bakken og småsteiler. Vel inne på banen så starter vi rideprøva og hesten hyper som få og setter i med noen salige bukkesprang bortover - gjennomførte dette også. Fikk da deltagersløyfe og ros til tusen at jeg turte å ri den energiske hoppa og klarte og holde meg på.

Ble lagt merke til kan en si....

(Bukkinga kommer ikke av vondt sal - hun har tilpasset sal som hun fikk denne mnd)

Hangover
25-02-2008, 22:28
uten tvil det første stevnet mitt. Hesten var av den typen som lett refuserer . Starta 50 eller 60(husker ikke helt) . å jeg av den typen glemsk da vettu.. joda, startet gikk jo bra . Han refuserte 1 gang ög jeg glemte ett hinder og måtte ta ei volte og komme på igjen. Men på slutten sto det 2 hinder ved siden av hverandre. Jeg forvekslet dem og hoppa feil , å holdt på å sprang ned ridelæreren.. off. ja var sånn passe super flau etterpå!!

lil_julie
25-02-2008, 23:07
Øhhm.

Jeg red feil hinder, hesten stoppet, og i go tro, red jeg på igjen, siste gang hoppet hesten piiiiiiiiiip "Ekvipasjen er desverre dikvalifisert for ridning av feil bane"

Nå skal det sies at jeg kan banne på at det hinderet ikke var ordenlig numerert, men jeg bare red vekk, gav hesten til hestepasser og sank ned i jorden jeg!

stino89
26-02-2008, 12:31
Nå har jeg ikke starta noe særlig, bare hjemme på stallen (treningsstevner og noen klubbstevner), men var inne i "minisprang" (40 cm sikkert), der gampelure ikke ville hoppe ett j*vla hinder, og vi red NED en funksjoner... Høhø, gøy i ettertid da, stakkars dama som stod ved siden av hinderet og ante fred og ingen fare, der turbo-kamel deluxe kommer brautende og ikke vil hoppe...

Fikk deltagersløyfe da ^^

Modesty
26-02-2008, 13:52
Hehe jeg har masse morsomme historier. :p
På første stevnet red jeg en liten kul ponnis, den hadde vel 4-5 ryttere den dagen og kastet av _ALLE_ rytterne sine i den største sølepytten på banen. Man kunne veldig godt se hvem som hadde ridd den ponnien på stevne ja!

Ellers red jeg mye rare skolehester på stevne, det morsomste var vel når jeg red Kaliffen som er mest dressurhest i 60 og 80. I 60 stoppa vi på første hinder også rev vi det, men så red vi verdens mest perfekte runde. I 80 stoppet vi på første hinder igjen, også fikk vi riv, jeg mista stigbøylene og hadde latterkrampe og lå tvikroket over hesten. Mens ridelæreren min ropte til meg fra sidelinjen, vi bare fortsatte vi over de neste hinderne, mens jeg fortsatt red uten stigbøyler og hadde latterkrampe.

Ellers var det en gang jeg startet LC som vanlig, men denne gangen hadde det gått så utrolig dårlig og jeg var så sinna og irritert. Pratet masse om hvor utrolig lei jeg var at jeg alltid skulle ri så dårlig når vi startet osv osv i det lange og det brede, men hvem skulle inn for å motta fjerdeplassen av ca 30 startende? Joda, hehe.

Ellers så hadde vi jo Pater som _NEKTET_ å være i nærheten av det ene hinderet på stevnet, hurra for å nekte og gå bort til hinderet seks ganger og hoppe unna som en tulling! Da følte jeg meg ikke så veldig høy i hatten nei.

Nillan
27-02-2008, 08:34
tja, kan jo slenge med det aller aller første stevnet mitt med den første ponnien min(som var 4 år på den tiden). Vel, vi skulle startre 40 og 50 da:) Gjett om jeg var spent! Eneste var att Belle hadde det med å bukke:) hehe... Så vi begynte da å varme opp til 40 cm, og jeg falt inn i første hinder;) Så var det selve 40 klassen, Pernille fallerav i nest siste hinder! men rir en gang til og kommer feilfritt:) 50 gikk faktisk ganske bra:) Så var det da æresrundet! joda, Belle får fnatt og tar en av de flotte krumspringbukkedans, og pernille faller av igjen! PÅ ÆRESRUNDEN!!!!! jaja, det var tre ganger på ett stevne. huff

nano
27-02-2008, 09:38
var på landsstevne på øysand, og hadde lite håp om en plassering siden jeg hadde pådratt meg et tidsfeil i omhoppingen. (hest under skolering:P)
så kom pappa bort på oppvarmingen, og sa ni, altså plassert. alt bra, bortsett fra at jeg trodde han sa INN, og red inn på premieutdeling. HA HA. Det var flaut nok...:)

Harneshaug
27-02-2008, 11:23

Elisabeth E
27-02-2008, 16:24
Tja, pinsestevnet 06 var en morsom opplevelse.

Jeg red på lånt hest, og det var vel 2. gangen jeg satt på den.

Litt sær liten sak, veldig glad i å gape.
Vi skulle ri 5 gang, og i galoppen ble ponnien litt heit.
På banen i Seljord er gjerdet rundt banen 10-15 cm høyt, altså ikke store greine.

Ferdig med galopprunden, skulle legge i pass. I inngangen på den ene kortsiden begynte ponnien å dra fææælt mot ytterspor og gjerdet. Jeg skjønte hva som holdt på å skje, og red så godt jeg kunne innover igjen. Fikk "reddet" situasjonen, kom oss rundt svingen og la i pass. Det var dog noe som kjentes litt rart...

Jaja, red ferdig programmet mitt jeg, og synes egentlig det gikk sånn passe greit, bortsett fra den drainga mot yttersvingen.

Kikket ned på hesten etter endt program, og da gikk det plutselig opp for meg hva som hadde skjedd.

Bittet lå bak øra på hesten det.

Oppskriften? Tja, sånn ca slik:

Gapende hest på vei ut av banen,uenig rytter = litt hal og dra.
Nesereim lite strammet, og små bittringer.
*Schwoop* bitt ut av munn og erstattet med nakkereim.

Jeg ble selvfølgelig disket, litt synd, for karakterene holdt antagelig til finaleplass.

Anne&gneistene
27-02-2008, 17:08
det må være på et sprangstevne en gang gina refuserte. Jeg trodde vi skulle hoppe og landet på hodet hennes. Der hang jeg... i sånn... tja... flere minutter.. fordi jeg ante ikke hvordan jeg skulle komme meg ned.. og ja.. der stod gina bom stille.. i sånn... tja... flere minutter... Vi har det på film, og det ser RIMELIG dumt ut..

det hele ente med at jeg fant ut at jeg måtte bare "rulle" av hodet hennes, og falt ned i bommene med et brak. Lekkert!

Oda
27-02-2008, 17:24
det må være på et sprangstevne en gang gina refuserte. Jeg trodde vi skulle hoppe og landet på hodet hennes. Der hang jeg... i sånn... tja... flere minutter.. fordi jeg ante ikke hvordan jeg skulle komme meg ned.. og ja.. der stod gina bom stille.. i sånn... tja... flere minutter... Vi har det på film, og det ser RIMELIG dumt ut..

det hele ente med at jeg fant ut at jeg måtte bare "rulle" av hodet hennes, og falt ned i bommene med et brak. Lekkert!

Pathfinder
27-02-2008, 22:18
film,film,film:D

Puselusa
28-02-2008, 01:33
Dæven, va rættl'e kalutt i dænj hæst'n der ja! :D:D

:D

Ler godt av alle de morsomme historiene deres! Husker godt et av de første stevnene jeg skulle starte med min lille gule jeg og. Var vel 60 cm, tror jeg. Vi var nesten kommet oss gjennom banen da han tverrstoppet, virkelig tverrstoppet, foran en oxer. Jeg suste gjennom lufta og landet oppi hinderet så bommene føyk i alle retninger. Ikke bare var det flaut, det var gruelig vondt også. Men det skulle jo ikke jeg vise for publikum, selvfølgelig. Så jeg smilte bare tappert mens jeg hinket meg ut av hallen med hesten på slep. Etterpå gjemte jeg meg oppe på salkammeret og grein, husker jeg. :cool:

En annen gang stilte jeg på distanseritt, og sammen med ei venninne presterte vi å ri oss så til de grader bort at vi havnet fullstendig på villspor. Vi hadde rett og slett ikke snøring på hvor vi var. Mobiltelefoner og kart lå igjen i bilen, for sikkerhets skyld. Etter mye strev og smerte (varm sommerdag med singlet og hestesvette betyr gjerne flust av klegg/knott/mygg) kom vi oss omsider inn på rett spor igjen. Tre timer etter idealtida kom vi tuslende inn på stevneplassen, midt i premieutdelinga. Så stevneleder avbrøt likeså godt sitt egentlige budskap over høyttaleren, og begynte i stedet å snakke om de stakkars rytterne som hadde ridd seg så innihampen bort -fremdeles på høyttaleren, i alles påhør. Letemannskaper var sendt ut etter oss, og stevneledelsen hadde i det hele tatt vært veldig bekymret. Dessuten hadde de lett seg fram til bilen vår, og der, på taket, lå jaggu kartene våre også. Det ville kanskje vært en ide å bringe dem med til neste gang?
Vi måtte bare stå der og stirre i bakken, særdeles pinlig berørte over hva vi hadde stelt i stand. Alle lo, og barna pekte.
Det hører med til historien at vi fikk trøstepremie, til tross for at vi selvfølgelig var blitt eliminert. Vi tok imot, unnskyldte oss lenge og vel og heiv hestene på hengeren. Akkurat da kunne vi ikke komme oss fort nok derfra. Notis i lokalavisa ble det også gitt. :cool:

Ida-rocky
21-03-2008, 18:05
Haha, sist stevne jeg startet, 80 cm. Jeg hadd så dålig fart at hesten brå stoppet, og jeg havnet på halsen, og skalla inni hode hans. og jeg bare fortsetter å henge der :P hoff, flaut. Men jeg datt IKKE av :)

Lisa C.
21-03-2008, 18:15
Har egentlig ingen stevner som jeg har blitt flau av, men hvis jeg skal ramse opp ett, så må det være det første jeg var på. Jeg red en liten 3er ponni og i 40 cm klassen når vi nesten var ferdige stoppet han forran det ene hinderet og basjet. :oops: Rett etter det ble jeg så oppkavet at jeg klarte og ri på feil hinder :p Heldigvis var det CR så jeg fikk en til sjangs.
Syns egentlig ikke det var noe flaut, men det må vell være den gangen som var den flaueste :lol:

Liv&Lilja
21-03-2008, 18:45
Har vel ikke så mye å være flau over, men har en morsom da:

I høst skulle jeg starte lille fjordingen Lane i 70 cm. Skulle også starte Lilja i samme klasse, noe som førte til dårlig oppvarming av fjording. Den lille oppvarmingen vi fikk var heller ikke vellykket da hun får ut energi ved hjelp av bukk, og for å si det sånn: det var nok energi å ta av!
Runden var en historie i seg selv:
To refuseringer ved det andre hinderet (en skummel grind som vi hadde hoppet på trening to dager før (vi var til og med på hjemmebane)).
Under hele banen snakket jeg med henne, og man kunne høre på meg hvordan hun oppførte seg!! (Her var alt frå: "LANE", diverse "hooo" utbrudd, og "fliiiiink jente")
Merra løp ut flere ganger, og hadde flere bukk gjennom runden. På det tredje siste hinderet hørte jeg Berit (min tante, hestens eier og trener'n) si: "Pass på nå, nå finn o sikkert på någgå tull!!" Dette var en korrekt gjetting, og det ble et stillestående hopp med riv. Jeg nektet å gi meg nå!! Vi SKULLE gjennom! Bilde av stillestående hopp (http://i118.photobucket.com/albums/o96/lhsv1505/DSC_0196.jpg)
Da vi kom til siste hinderet, så viste jeg at dette kom ikke til å gå: Ikke søren om jeg fikk merra over den muren. Så sant som tenkt, og tilslutt ble vi diskvalifisert.

Legger til noen bilder, bare for å vise at hun kan være flink viss hun vil!
Hinder1 (http://i118.photobucket.com/albums/o96/lhsv1505/DSC_0192.jpg), Hinder2 (http://i118.photobucket.com/albums/o96/lhsv1505/DSC_0193.jpg), Hinder3 (http://i118.photobucket.com/albums/o96/lhsv1505/DSC_0194.jpg), Hinder4 (http://i118.photobucket.com/albums/o96/lhsv1505/DSC_0195.jpg) og Hinder6 (http://i118.photobucket.com/albums/o96/lhsv1505/DSC_0197.jpg)

Gøy var det uansett!! Og folk var imponerte, både over fjordingen sin energi (og dets utbrudd), og at jeg hang på:D

absinthe
24-03-2008, 23:15
hahahha, har sittet og fnist litt for megselv nå ja :D:D

var med på LD for første gang med walki, han gikk så fint i oppvarminga, og jeg begynte å se lyst på det. så kommer vi inn i hallen, og heeeyyy, walki glemmer meg, og hele hesten er så ute for å vise seg! jeg var nervøs, det hjalp jo og særdeles lite..
holdt på i fem minutter for å få kontakt med gampen, han gikk bare og trippa og vrinska, og galna seg. så skulle vi trave da... og vi tok hele runda i grisepass. jadda!!! etterpå kom folk og sa det var det gøyeste synet de hadde hatt den dagen... fort gikk det og. vi var sikkert ferdig to minutt før tida. haha. første stevne, masse nerver. joda.

Akvinn4ever
25-03-2008, 15:30
Ehm... var nokk 40 cm (:P) med Akvinn... Mistet ene stigbøylen etter andre hinder, og rett før an siste hinder, klarte jeg å miste den eneste stigbøylen jeg hadde, og det funker jo dårlig med humpete hest, og dårlig balanse... Så kom meg over de to hindrene, og så holdt jeg på å falle av etter siste hinder, men klarte å holde meg fast, og så gikk det noen steg, og så falt jeg av på andre siden rett etter målstreken.....:S Og det verste er at en venninne filmet meg, og det fallet mitt var bare verdens teiteste :S

Hanna
25-03-2008, 18:40
det flaueste jeg har gjort (sånn bortsett fra alt det småflaue jeg har gjort) er nok å bli diska under dressurprøven på feltrittstevne på Ellingsrud. "railen" er jo bare en liten planke der, og vi kommer i friskt trav rundt hjørnet. og så er vi plutselig på utsiden - og på innsiden igjen! Vi var knapt nok over i det hele tatt. OK, uff da, flaut, men vi fullførte programmet og jeg håpet kanskje at vi ikke hadde vært over med alle 4 beina. Men så roper dommeren til meg og sier at hun dessverre må diske meg... Hvorpå jeg begynner å be om hun væær så snill, ikke gjør det, da får jeg ikke ri terrenget, kom igjen da... hun beklaget seg og sier at det går nok ikke, jeg er disket. Jeg begynte nesten å gråte.. :roll: (skal sies at jeg hadde hatt noen tøffe dager sosialt sett, men likevel) heldigvis var det få som så på akkurat da, for dommeren var "selveste" Gunn Skovholt som jo er rimelig kjent i ryttermiljøet :o

jeg prøvde til og med å snakke med Kirsten Arnesen som var TD for å få starte terrenget likevel.. fikk ikke det gitt... :roll:

Henarn
07-04-2008, 22:23
Ehem.. Det må vel være når jeg vant i 60cm det. I æredsrunden tok jeg to runder i steden for en :rolleyes: (det var jo gøy da) :p

Henarn
07-04-2008, 22:31
Foresten det må være; Jeg skulle starte med MAci da han sto på rideskolen og det gikk helt supert i oppvarmingen. MEN han ville ikke være aleine i det stor ridehuset når vi skulle starte. Så jeg satt han i gang, det første han gjorde var å bukke og tulle, men så satt han avgåde i full galopp og jeg klarte ikke å stoppe han. Så da tenkte jeg at fikk bare ta banen i full galopp da, også var det en ganske brå sving som han løp alt for fort i så han knelte med frambeina og spant seg rundt med bakbeina og full fres opp igjen :lol: (omhoppingsponni; ja:rolleyes: ) Også var det siste hinderet like ved utgangen, men jeg klarte ikke å få svingi han også sto det en mann i åpningen, jeg var så opptatt med å få stoppa Maci så jeg ropte ikke til mannen. Når jeg var ca 1m forran mannen så, så han meg så han kastet seg til siden rett på bakken :rolleyes:

jeg fikk drikkeflaske som trøstepremie da :p

Kristin&Lillebror
08-04-2008, 16:55
Det flauaste eg har vært med på, var da eg som 13 -14 åring skulle starte hesten til ridelæraren min. Han var ein stor og ganske tung hest å ri. Det var så vidt han gikk framover. Måtte ri han fram kvar tredje steg.. Grusomt! :D