PDA

Se full versjon : Jobb hos travtrener..

HeleneM
22-02-2008, 00:54
Har nå for ett par timer siden fått tilbud om jobb i Hokksund hos en travtrener. Er det noen som kjenner til noen der nede? Skal jeg ta sjansen å kaste meg på flyet fra nord norge for å prøve meg på det her? Er ikke hver dag man får ett sånn her tilbud. Så det er jo spennende. Sitter her å grubler å tenker. Hva mener dere folkens??

Ingvild
22-02-2008, 09:03
Forhør deg litt om personen, og om det høyres interessant ut ville eg slått til! :) Linda her på forumet bur i Hokksund, kanskje ho kjenner til vedkommande.

LinnMerethe
22-02-2008, 09:22
Er dette en travtrener som nettopp har søkt etter folk i TGN?

Jeg kjenner ganske godt til travfolkene rundt omkring der,bor selv bare 40 min. fra Hokksund.
Travmiljøet er ganske stort her i Buskerud,ligger sentralt til alle østlandsbanene.
Det er mange travtrenere her og de fleste av de er nok flinke til å ta seg av de ansatte,selvom det er lange dager og mye jobb,for relativt lite penger(sett iforhold til arbeidstiden).

Er det noe du lurer på så er det bare å spørre:)?

LailaE
22-02-2008, 09:37
Og Hokksund er jo relativt sentralt også, og du kan treffe masse FHère :)

LisaFi
22-02-2008, 10:16
Hvis man er innstilt på mye jobb og lite penger, men synes det kan være gøy alikevel er det jo ikke verre enn at man prøver, om man har lyst! :)

SOL P.R.E.
22-02-2008, 12:01
Når jeg tenker på hokksund og trener som trenger stallfolk, så kommer det opp et navn i hodet mitt som jeg ikke ville involvert meg med i alle fall... :(

Og om du selv trives på stallen, men ser at en del av hestene blir kjørt veldig hardt/startet uten å være i helsemessig stand til det, og generelt ikke blir tatt så godt vare på, så håper jeg du tør å si ifra og heller begynne å jobbe et annet sted.
Det er mange trenere som sikkert trenger hjelp, så du skal nok ikke være redd for å bli arbeidsløs. Hver kresen, det er mitt råd ;)

LisaFi
22-02-2008, 12:43
Når jeg tenker på hokksund og trener som trenger stallfolk, så kommer det opp et navn i hodet mitt som jeg ikke ville involvert meg med i alle fall... :(

Og om du selv trives på stallen, men ser at en del av hestene blir kjørt veldig hardt/startet uten å være i helsemessig stand til det, og generelt ikke blir tatt så godt vare på, så håper jeg du tør å si ifra og heller begynne å jobbe et annet sted.
Det er mange trenere som sikkert trenger hjelp, så du skal nok ikke være redd for å bli arbeidsløs. Hver kresen, det er mitt råd ;)

Signerer...

LinnMerethe
22-02-2008, 12:48

Enig med den..det er jo endel trenere i Hokksund da,sånn i farta kommer jeg på 4,og jeg vet at ihvertfall 2 av dem trenger folk,den ene av de kjenner jeg ganske godt til,og den andre vet jeg lite om hvordan trener/behandler hestene sine.

SOL P.R.E.
22-02-2008, 13:41
Jeg vet at det finnes flere trenere i Hokksund, og jeg skrev jo heller ikke navn. Er ikke interessert i å slenge noe dritt om folk.

Uansett hvem man begynner å jobbe for, er det viktig å bruke sunn fornuft.
I travsporten er det dessværre ikke slik at gode resultater nødvendigvis betyr forsvarlig hestehold. Visse trenere kommer til banen med hester som er svært halte, og som ikke klarer å komme til mål. Men det er liksom greit, for h*n har da trent fram så mange andre vinnere.

Så jeg håper at de som begynner å jobbe i travstaller, klarer å se lengre enn hvor mange seirer treneren har i året, og heller ser hvordan hestene på stallen faktisk har det.

LinnMerethe
22-02-2008, 14:21
Jeg vet at det finnes flere trenere i Hokksund, og jeg skrev jo heller ikke navn. Er ikke interessert i å slenge noe dritt om folk.

Jeg skjønner.
Drittslenging er det nok av i travsporten,så vi får være flinke Fh'ere og la være;)

HeleneM
22-02-2008, 18:17
Takk for svar folkens. Grunnen til att jeg vurderer tilbudet er fordi jeg er interessert i å få jobbe med hest.. Å hestenes vel og ve står høyere i fokus for meg enn seiere. Derfor vil jeg ikke på en stall der det kun går etter hvor mye hesten vinner. Men der hesten står i fokus. Å sånn som det er for meg nå så er det ingenting som holder meg her oppe i nord norge. Å det hadde jo vært spennende å blitt kjent med folk her inne :)

Pseudonym
22-02-2008, 19:39
Det er jo mange hester som har det bra og går godt på banen da :)

men hør litt rundt først.
Kanskje du kan komme ned å se før du begynner eller noe slikt ?

Jorryt
22-02-2008, 21:29
Det er store utskiftinger av personell på travtrenerstallene på østlandet, så jeg tror ikke du blir arbeidsledig om du ikke trives på det første stedet. Som flere andre har skrevet, så må du forvente å arbeide lange dager og ofte helger, for minimalt med betaling. Men, det er selvfølgelig lærerikt

Sagitaria
22-02-2008, 21:35
HeleneM- er du interessert i trav?

Lange dager, mye jobb, ikke blir man rik, men har man interessen så.. Jeg stortrives. Og når en av "mine" passerer mål som en av de første, så lever jeg godt på det i ukesvis. Hehe. (luft og travhester, det er det jeg lever av. ingen kjærlighet her i gården. :p)

Men tenker litt på det, at hvis man egentlig ikke er så interessert i trav, og har mest lyst til å drive med ridning, så er det ikke sikkert det er så gøy..

LisaFi
22-02-2008, 21:39
Tja, jo.. Det er jo sinnsykt lærerikt fordi da?`Masse forskjellige hester å omgås, håndtere trene og stelle på måter man kanskje aldri har vært borti før?

Jeg var ikke spesielt interessert i trav når jeg begynte å jobbe hos en travtrener, og jo, det smitter.. :D Ingen ting i veien med Ole Brumm; "ja takk begge deler"... :)

Sagitaria
22-02-2008, 21:48
Joda, den ser jeg, men hvis man egentlig synes det er gørr kjedelig med trav.. og å kjøre så. :)

LisaFi
22-02-2008, 22:34
Men det endrer seg jo såklart når man får sittet bak en liten kanon eller to og møkket seg til, og kommet hjem med grus i underbuksene og det indre øret.. Helt til å få dilla på vet du... :D

HeleneM
22-02-2008, 23:38
HeleneM- er du interessert i trav?

Lange dager, mye jobb, ikke blir man rik, men har man interessen så.. Jeg stortrives. Og når en av "mine" passerer mål som en av de første, så lever jeg godt på det i ukesvis. Hehe. (luft og travhester, det er det jeg lever av. ingen kjærlighet her i gården. :p)

Men tenker litt på det, at hvis man egentlig ikke er så interessert i trav, og har mest lyst til å drive med ridning, så er det ikke sikkert det er så gøy..

Jepp er interessert i trav. Har jobbet med travhester før. Men det er en del år siden nå ;) Trav er morsomt synes jeg :)

Marianne
22-02-2008, 23:42
Heisann! Jeg kjenner til en del trenere rundt om Drammen, og har selv jobbet for en trener i det området!
Send meg gjerne en PM, så skal jeg svare deg så godt som mulig :)

Sagitaria
22-02-2008, 23:55
HeleneM, jo, da kunne du jo hørt om du kunne komme en tur nedover, og prøvd ei helg ellerno, det gjorde jeg.. var litt greit å være på stallen og se hvordan det funka.. så at hestene ble tatt vare på osv.. :) evt forhøre deg litt.. :)

CecilieS
24-02-2008, 00:20
Synes du absolutt skal satse på det jeg! Trav er utrolig morro som du kasnkje vet fra før ;) Du lærer masse og det er et flott miljø. Det er veldig greit å prøve andre steder, bli kjent med flest mulig. Det er sjeldent noe problem å få seg jobb, det er alltid noen som trenger dyktige folk. Men det er alltid lettere dersom folk vet hvem du er, derfor anbefaler jeg å å bli kjent med ås mange som mulig. Om dette er noe du kunne tenke deg å fortsette med i noen år, for da er det godt å ha et kontaktnett :)

Har jobbet på travstall i flere år. Heltid en periode, nå bare deltid. Trives utmerket. Kn love deg at jeg utviklet meg enormt på de årene jeg jobbet med det på fulltid. En trenerstall er noe helt annet enn å drive på amatør basis det fant jeg ut :) Utrolig mye kunnskaper ute og går! Sevfølgelig kan man havne på feil sted... Men da finner man seg bare en ny jobb ;)

insolita
25-02-2008, 11:07
Travtrenerjobb er for spesielt interesserte. Du kan ikke være opptatt av høy lønn og 08-16 jobb. Du må også være klar over at passhesten kan flyttes på dagen, og å bli for glade i de er nok ikke særlig lurt.

Når det gjelder konkrete travtrenere i Hokksund, så er det noen jeg hadde holdt meg meget langt unna, og det er garantert den samme som visse andre her hentyder. Men det er faktisk også enda en jeg personlig hadde holdt meg unna, men det går ikke på hestene, men rett og slett på arbeidsforhold og om du tåler å bli "bosset rundt" og "herjet" med.

LisaFi
25-02-2008, 11:20
:lol:

.. Det er jo bare å ta en ringerunde det, så får man vel "høre det" ganske fort.. :lol:

TinaL
25-02-2008, 11:51
Jeg har jo, som noen her vet, begge mine hos en travtrener i Hokksund, midt i sentrum av travmiljøet i Hokksund :cool:
Så ja, jeg kjenner godt til de travtrenerne her i området...

Jeg må signere Insolitas innlegg :tilber: