PDA

Se full versjon : Godtlandsruss

Nälla
18-02-2008, 20:56
Er det noen som vet hvor mye en Godtlandsruss kan bære?:)
Ponnien er sterk og gaper en del når hun skal holdes igjen (av min datter på 7 år) Hun bruker vanlig trinsebitt, finnes det noe bitt som gir bedre effekt når hun skal holdes igjen, men som ikke nødvendigvis er "skarpere"??? Vi jobber med å bruke bein og sete som brems, men det er ikke alltid like lett når ponnien er sterk foran....og datteren min er liten og lett.....:(

Belinda
18-02-2008, 21:09
Jeg hadde samme problem med min gotlandsruss. Det jeg gjorde var å få dyrlegen til å raspe tennene. Du kan evt ha på en lav nesereim for å lukke henne igjen.
Det med vekt er jeg usikker på. Men synes ponniene passer for barn opptil 11-12 år.

IngvildK
18-02-2008, 21:18
Når hesten gaper, er tennene det første som bør sjekkes. Det kan også være at hun ikke er komfortabel med bittet (at det ikke passer, eller at hun rett og slett ikke liker det) eller at ringene klyper henne i munnviken (trinsebitt kan gjerne gjøre det).

Er en russ på rideskolen som blir ridd på timer av elever som veier rundt 60 kg. Han har, så vidt jeg vet, ingen problemer med det.

lillekira
18-02-2008, 23:42
Velkommen til FH:)

Da er siste heste-eier på Stall Vestvang "logget inn" på FH,så nå er vi faktisk en REN FH-stall,hehe:p

Hadde forresten prøvd ett tredelt bitt på henne,for det kan muligens funke.Så får vi dyrlegen til å sjekke tennene henens når han kommer for vaksinering og tannsjekk på de andre hestene her;)

Marianne
19-02-2008, 09:35
Velkommen!! :D