PDA

Se full versjon : Merkelig oppførsel på Blida..Trenger tips!

Ane,Blida&Brana
10-02-2008, 14:54
Kom ut i stallen i dag og begynte å forberede til ridetur. Fant frem sal og hodelag og pusset kjapt over hesten. Da jeg skulle legge på salen kjente jeg at hesten skalv! Hele hesten sto og ristet. Ikke nok med det, men hun skøyt rygg og sto med bakbena godt innunder seg og fikk en veldig skrå vinkel på bakparten. Tok av henne salen og la på ullpledd, noe hun reagerte på, og leide henne ut. Hun snøftet og virket veldig stresset.
Leide henne bort til naboen for at han skulle se på henne, og på veien kvapp hun skikkelig til for en bil! En bil altså! Da vi kom frem til naboen hadde hesten begynt å slappe av, ryggen var senket og skjelvingene hadde stoppet. Hesten var seg selv igjen, like rolig.

Tenkte litt på¨forstoppelse, men hesten var ikke stinn på noen måte. Hesten er visitert, og jeg har lagt trykk på rygg og andre kroppsdeler for å finne ømhetern, uten hell. Tempen er tatt og viste 37,5.

Noen som har ideér om hva det kan være? Kan hun rett og slett ha blitt skremt på noen måte inne i boksen sin?
Brana, min andre hest, var like rolig.
Hva kan det ha vært?

IngvildK
10-02-2008, 14:55
Ut ifra sånn som du beskriver hun stod, høres det nesten ut som om hun frøs?

Ane,Blida&Brana
10-02-2008, 14:57
Tenkte jeg også på, men hun var varm og god. Er mildvær her nå og det er flere plussgrader inne i stallen(fyrer ikke på noen måte, men med to hesten i liten stall blir det fort noen grader). Hun reagerte aldri på den måten da jeg har klippet henne før, og da har det vært under kaldere forhold. Så -tror- ikke det er grunnen, selv om man aldri skal si aldri..

Lisa C.
10-02-2008, 15:06
Kanskje hun prøvde å produsere varme? Når det er kaldt, så skjelver de for å få varme.. Var hun våt eller noe sånt da?

Ane,Blida&Brana
10-02-2008, 15:10
Ikke svett eller fuktig på noen måte nei.