PDA

Se full versjon : Staller på Byåsen i Trondheim?

kristine & ingvinna
06-02-2008, 14:52
Ja, er det noen her fra Trondheim som vet av noen staller som ligger på Byåsen? Som leier ut stallplass?Gjerne med ridehall.:)
Rop ut om dere vet noen, for det hadde vært fint!:D

Hege
06-02-2008, 15:10
Hei Kristine!
Jeg står selv på Hårstad Hestesenter som er det mest sentrale senteret på Byåsen. Der har vi blant annet 2 haller, utebane osv osv. (du kan lese mer under stalloversikten her på forumet!).
Det andre senteret er Vaadan. Ellers er det mange mindre staller (uten hall, men et par har vel ridebane). Noen ligger jo i nærheten av disse senterene.

Skal du flytte?

Natalie_s
06-02-2008, 16:32
Hjemmesiden til Vådan Gård, www.vaadan.com

kristine & ingvinna
06-02-2008, 16:46
Hei Kristine!
Jeg står selv på Hårstad Hestesenter som er det mest sentrale senteret på Byåsen. Der har vi blant annet 2 haller, utebane osv osv. (du kan lese mer under stalloversikten her på forumet!).
Det andre senteret er Vaadan. Ellers er det mange mindre staller (uten hall, men et par har vel ridebane). Noen ligger jo i nærheten av disse senterene.

Skal du flytte?

Hei!
Jo, satt og titta på hjemmesiden til Hårstad nå netopp, og jeg må si jeg fikk virkelig lyst til å ha henne oppstalla der!:)
Hva er prisen i mnd der egentlig?

Jo skal jo flytte og gå skole jeg, men det blir ikke før neste år!:) HEhe.. Men lurt å begynne å undersøke allerede nå!:)
Takk for svar Hege!:)

kristine & ingvinna
06-02-2008, 16:47
Vaadan blir nok for dyrt ut i fra den prisen jeg vet hvor mye det koster å ha hest oppstallet der!:P

Natalie_s
06-02-2008, 18:50
Vaadan blir nok for dyrt ut i fra den prisen jeg vet hvor mye det koster å ha hest oppstallet der!:P

De har gått ned i pris, så den prisen som står på hjemmesida er ikke riktig, betaler ca 3800,- der nå jeg.

Natalie_s
06-02-2008, 18:53
Ellers er Torshaug også på Byåsen, har ridebane, men ikke hall, tar ca 30min å ri til Vaadan og bruke hallen (mener å huske at medlemmer av Vaadan Hetsesportsklubb som har hest oppstallet andre steder fritt kan bruke hallen en dag i uka (var torsdager før), for å bruke den mer, må man betale leie).

Og Crusabell her på FH leier ut stallplass noen km unna Vaadan, litt lenger inn i skauen;)

kristine & ingvinna
06-02-2008, 19:11
Oi, de hadde senket prisen mye!:D
Men tror nok det blir til at jeg har henne oppstallet på Bruråk!:9 Har bestandig hatt lyst til å ha henne der, og det er nok en av de billigste i trondheim-området! Med såpass bra "aktivitet". Men hvis ikke så er nok Vaadan et godt valg:)

Tonje
06-02-2008, 19:30
OT: Men hva er prisene på Bruråk?

Natalie_s
06-02-2008, 19:51
Bruråk er jo ikke Byåsen;) Men er billigere der ja, rundt 3000-3500,-, men mer dugnad enn Vaadan og Hårstad (må ta foringer ol). Men det er absolutt et bra alternativ:)

kristine & ingvinna
06-02-2008, 19:57
Er jo på Byåsen jeg har tenkt til å gå skole, men kommer til å bo på Tiller/Bratsberg området hvis!:) Men alt er ikke avklart ennå, men har utrolig lyst til å ha henne på Bruråk.

hege?
06-02-2008, 20:23
Hva er hjemmesiden til Hårstad?
www.haarstadhestesenter.no/

Hege
06-02-2008, 22:52
Tror det er ca 3500 (inkludert alle foringer, 7 kg høy, 1 trillebåre spon hver dag, utslipp, et dekkenskift ++) + kraftfor. Jeg betaler 4300 (tror jeg), og da har jeg 2 kg ekstra høy.

Hege
06-02-2008, 22:59
Og da er 4300 kr med det du betaler for kraftforet også? Hmm.. Det var jo ikke såå ille..

4300 med absolutt alt ja! Er jo ikke sååå billig heller, men skal man slippe å gjøre noe særlig annet enn å fli og ri, så må man vel betale litt.. :)

Hege
06-02-2008, 23:10
Absolutt noe å tenke på. Blir nok en av stallene jeg besøker på runden min, OM det er mulig å få plass der til høsten. Men nå skal jeg slutte å stjele tråden :p

Bare litt OT til, når kommer du til Trondheim på runde? Har du funnet deg sjåfør?