PDA

Se full versjon : Smart? Niks

Julie og Kamy
03-02-2008, 22:58
Tja..ikke det at det jeg gjorde endte gale, men kunne jo gjort det!

:lol: Naah..ok.. Jeg skulle ta stellehesten min på stallgangen og stelle han for kvelden i dag, jeg bandt han ikke, lot ham stå løs. Han pleier jo alltid å stå i ro, beveger han seg er det nok å si "nei". Men ikke i dag, fordi to dager etter hverandre har kveldsen lagt klar i boksen(dumme meg), og han ville inn.

Jeg sto foran han for å rygge ham tilbake. Ikke kuul om han hørte på meg, han dundret på(han er en kraftig dølagamp) og jeg ble forbanna og når han var halveis inne i boksen, så jeg mitt snitt..:twisted: da han skulle inn med bakbeina, stilte jeg ene foten min i veien, akkurat som for å spenne fot, ikke mye da, sånn at han skulle vite han han gjorde noe gale, for det var for sent å "ta" han på en annen måte. Han gikk nå videre, men han stoppet opp, og var akkurat som om han sa " hey, foten min henger fast!" så slapp jeg.

Ikke særlig smart av eg akkurat, kunne jo gått mye verre, han kunne jo tråkket meg på beinet og alt. Men jeg kjenner han da, og vet hvordan han reagerer, men man vet jo aldri. Var bare litt sinna da og det var det beste jeg kom på akkurat da:smash: men tror nok ikke jeg skal finne på noe så dumt igjen..:lol:

Hesten brydde seg fint lite om hendelsen xD
Ingen mening med dette, men ville bare si det, hehe:p

MonaB
03-02-2008, 23:34
bind ham opp neste gang?

HannaC
03-02-2008, 23:40
Ser det for meg.. Tenk hvis han ikke hadde enset foten din og du greier ikke å løsne grepet og bare dilter etter på en fot:p?

Julie og Kamy
04-02-2008, 10:03
Ser det for meg.. Tenk hvis han ikke hadde enset foten din og du greier ikke å løsne grepet og bare dilter etter på en fot:p?

Ser det for meg jeg og:p Nei, huff kunne gått gale.

R.Aina
04-02-2008, 23:22
Ikke lurt å legge kveldsmaten klar i boksen heller:)
Det gjør aldri jeg lenger, får jo hester som flyyyr inn boksen!!!::/:

Ragnhild
05-02-2008, 00:19

Njaa, kan diskuteres. Jeg har gjerne kveldsmaten klar i boksen til Janko, han veit det, men stopper alltid uttafor døra før han kommer inn, og stopper alltid inne i stallen og kikker seg om før han går inn i boksen sin, så. Ikke nødvendigvis.. :)

R.Aina
05-02-2008, 00:44
Njaa, kan diskuteres. Jeg har gjerne kveldsmaten klar i boksen til Janko, han veit det, men stopper alltid uttafor døra før han kommer inn, og stopper alltid inne i stallen og kikker seg om før han går inn i boksen sin, så. Ikke nødvendigvis.. :)

Høflig herremann du har da:) Værre med noen av oss andre. Jeg har unghester så det har kanskje litt med det å gjøre også:p

RenateSJ
05-02-2008, 00:49
De hestene jeg holder paa med faar ikke hoppe i matfatet foer jeg sier det, saa det er ikke noe problem der at de vet maten er klar

anettex
06-02-2008, 15:53

Har stort sett alltid kvelds liggende i boksen, og mine hester går inn selv.
Men jeg kan når som helst stoppe de på gangen, og dette har jeg gjort siden jeg fikk Kremlin som 2-åring.
Så jeg er ikke enig i at man skaper en buldoser på denne måten.

Julie og Kamy
06-02-2008, 19:35
De pleier som regel ikke ha maten klar i boksen, men hadde dårlig tid de dagene. Min hest spiser ikke før hun har fått værsågod, men stellehesten er en bulldoser når det kommer til mat. Han er en ordentlig gentlemann til vanlig, men met?? niks, da er alt annet blokkert:p

Funa
06-02-2008, 19:51
I stallen på skolen her legger vi alltid maten klar i boksen, og det har ikke vært noe problem med at hestene flyr inn i boksen.

Leier hestene inn i boksen, løsner grimen også får de spise ;)

lil_julie
06-02-2008, 21:40
Jeg stopper alltid bonita utenfor stallen før jeg går inn, også utenfor boksen. For at hun skal lære seg det, men det er litt fordi hun er ganske stri og leie.

Huff, jeg og er sløv på det der med og binde hesten ordentlig, i og med at jeg har en gamp som stort sett står i ro, har heldigvis gått bra til nå, men må bli flinkere og bruke leietau og knyte fast:p

R.Aina
06-02-2008, 23:16
Har stort sett alltid kvelds liggende i boksen, og mine hester går inn selv.
Men jeg kan når som helst stoppe de på gangen, og dette har jeg gjort siden jeg fikk Kremlin som 2-åring.
Så jeg er ikke enig i at man skaper en buldoser på denne måten.

Jeg har ikke sagt man skaper bulldoser av det heller:) Sikkert bare dårlig formulert av meg.... Det jeg mente er at JEG får hester som flyyr inn i boksen.
Spesielt hun ene, full av kviser for å si det sånn:rolleyes: