PDA

Se full versjon : Hjernetrim for hester ;)

Tearysky
02-02-2008, 04:48
Har begynt å dulle litt med en 4år gammel varmblodstraver, hoppe, på stallen. Hun har vel omtrent ikke vært kjørt med siden hun kom inn fra beitet i sommer, og føler seg nok litt tilsidesatt. Hun blir stelt innimellom, men ikke noe voldsomt pga tidsmangel hos eieren. Hun står ute med andre hester hele dagen så hun lider ingen nød, men kjeder seg nok litt.
Selv kan jeg ikke begynne å trene henne igjen pga skade, men har nå stelt henne litt og sånt. Har funnet ut jeg vil la henne bruke hodet litt, så hun ikke føler seg så oversett og får ha det litt gøyt :)

Noen som har noen tips til ting jeg kan gjøre med henne i luftegården, på leietur o.l.? Noen småtriks eller noe sånt. Ting vi kan gjøre sammen :) Har begynt å klikkertrene sånvidt og hun ser ut til å svare fint på dette her, men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med denne klikkertrening ;) Kan masse om det, ikke det som er problemet, men hva skal jeg lære henne? Hun står fint i ro og slike ting :)

Tips og triks mottas med takk ;)

_Mee_
05-02-2008, 17:50
Du kan jo lære henne og gå med forbeina opp på kasse, flehmen, sparke ball osv. eller du kan trene lange tøyler dressur eller løshopping:)

Sol
05-02-2008, 18:01
Lær henne å vike på forpart og bakpart, så kan du tømmekjøre henne fra side til side.. både styrketrening og hjernetrim;)

Silje og Tindra
05-02-2008, 18:02
Bruk en presenning? Kan ha mye moro med dem. ;-)