PDA

Se full versjon : godbiter/belønning....

Dvergasvarten
28-01-2008, 12:54
vet ikke om dette var riktig sted å legge tråden men :) hva bruker dere som belønning til hestene ved f.eks. klikkertrening e.l.... min får ikke kraftfor slik at det ikke vil vøre mulig for meg å bruke noe av dagsrasjonen hans til trening. og kjøpe hestegodt o.l. blir jo ganske dyrt...

Guest
28-01-2008, 13:00
vet ikke om dette var riktig sted å legge tråden men :) hva bruker dere som belønning til hestene ved f.eks. klikkertrening e.l.... min får ikke kraftfor slik at det ikke vil vøre mulig for meg å bruke noe av dagsrasjonen hans til trening. og kjøpe hestegodt o.l. blir jo ganske dyrt...

Jeg bruker vanligvis kraftfor, hesten min elsker det og det funker kjempefint. Men jeg gir ikke mer enn en pellets eller to om gangen.
Ellers har jeg brukt å kutte opp gulrøtter i små biter og gitt en liten småbit ved hver belønning. De skal ikke ha masse mat på en belønning, kun en smakebit :)
Eller du kan kutte opp epler i små biter.

Sol
28-01-2008, 14:03
gulerøtter i småbiter, evt vitaminpellets... tar da av dagens rasjon, og legger resten i forbøtta. Gir bare en i slengen.

Chevaleresse
28-01-2008, 22:17
Jeg bruker som regel gulrotbiter. HAr en hel en i lomma og tar av biter ved behov. Om hesten gjør en ting helt supert, får han en litt større bit enn når han bare gjør det "helt greit".

Mvh Torill

DonPånnis
28-01-2008, 22:29
Gulrøtter i små bitter. Ellers tar jeg i bruk rosiner, som ikke skal være skadelig, en gang i blant når jeg ikke har gulrøtter, og enda sjeldnere sukkerbiter, når jeg igjen ikke har gulrøtter eller rosiner :lol: Har jeg ingenting tar jeg kraftfôr, liker ikke å bruke det da jeg ikke ønsker å minske det lille han har i bøttene.

AvitasOleo
30-01-2008, 22:02
Hestene mine blir helt ville når de får rosiner vertfall... Synes det er driiiit godt. hehe.. Ellers så fungerer jo nøtter også, som mandler og hasselsnøtter.

Kaja
02-02-2008, 20:57
Jeg skal begynne med gulrotbiter til Enya for triks når hun utfører dem bra.. :) For jeg har ikke like mye tid til henne som Meeg, og da trenger hun litt mer motivasjon!

nano
09-02-2008, 21:34
hmm bruker for det meste gulrøtter, men nå som det er vinter er det jo enkelt og billig å få kjøpt klementiner/mandariner som mer som er livretten til min kjære gampelur. så da går det i det:)