PDA

Se full versjon : Politihøyskolen

Rosita!
19-01-2008, 00:45
Jeg har hørt det går an å komme inn på spesielle vilkår eller hva det heter hvis man ikke har studiekompetanse....

Noen som vet om noe om dette?
Nå angrer jeg på at jeg ikke fullførte den pokkers skolen altså,hmf.

Og går det an å utdanne seg til politi i Danmark,de har vel politihøyskole eller hva det heter der nede også?
Såfall link?

lil_julie
19-01-2008, 01:45
Tror du trenger studiekompetanse. De krever karakteren 4 i både norsk og engelsk, og da må du jo nesten fullføre...! Var og snakket med de, har lyst og bli politi, men er ikke sikkert jeg blir godkjent, grunnet helsen.

Ragnhild
19-01-2008, 03:44
Link (http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49028&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=about&articles2_articleId=26479&navigation3_mode=shortcuts1&navigation4_mode=shortcuts1&articles5_mode=aboutCategory_od&articles5_articleGroupName=Grunnutdanning%20Underk ategori&navigation1_parentItemId=1989&navigation1_selectedItemId=2482&orgUnitId=1928&uicell=12617.JPG&navigation3_parentItemId=2482) som kanskje kan være litt til hjelp..?

Lopke
19-01-2008, 09:39
Du må være dansk eller søke om dansk statsborgerskap for å lese politi i DK.

Rosita!
19-01-2008, 16:01
Ok,da så...

har lest en del på hjemmesiden ja,men der står det at man må ha karakter 3 i norsk,ikke 4.

Og har hørt,lest en plass at det var mulig å komme inn med realkompetanse eller hva det heter,altså man er over en viss alder og har visse antall år med arbeidserfaring.
Dette gjelder jo da flere høyskoler.

Nei,får vel ta en telefon å høre....
Så kanskje må jeg sette i gang å studere for å få studiekompetanses,det frister ikke :p

tutta23
19-01-2008, 17:01
trur det er veldig vanskelig å komme inn,du må igjennom en tøff fysisk test,bla svømming og 3000 m.Må nok trene lenge i forveien..og etterpå er det grilling med intervju.En bekjent av meg kom ikke inn pga intervjuet..

Anette
19-01-2008, 17:57
Jeg har også inntrykk av at det er vanskelig å komme inn. Jeg har en kamerat som er tipptopptrent, og tilfredstilte alle krav - men han kom ikke inn pga intervjuet/psykiske tester.

Politi er sikkert et spennende yrke da! Synes forøvrig de burde hatt en lønnsøkning...

Rosita!
19-01-2008, 18:19
Jada,det er hardt og vanskelig å komme inn men abselutt ikke umulig ;)

lil_julie
19-01-2008, 20:03
Jeg var som sagt og snakket med de, og lærte mye. De stiller høye krav ja, men det må de nesten synes jeg. Og ang. Karakteren, så på siden, det står 3der ja, min feil!

LeneHenriksen
21-01-2008, 14:51
Jeg har sendt mail til de, og spurte om hvordan man burde ligge i karakter, og dette er ikke for lenge sida.. Man burde ha en brukbar karakter.. Så spurte jeg hva en brukbar karakter var og det var rundt 4.. Så det ligger vel rundt 3-4..

Maren
22-01-2008, 14:17
De krever ganske mye av deg. Har en kamerat som prøvde å komme inn 2 år på rad før han ga opp. Det var hardtrening til de fysiske testene gjennom hele disse to årene, men hjalp liksom ikke så mye når det var de psykiske testene han strøk på. Har også to venninner som går første året der nå. Hun ene har vært i militæret og alt det der, hun andre har bare alltid vært treningsnarkoman. Begge to vet hva de vil og har 'rette psyken' til ikke å ta til seg noe dritt. Testene de har skal visstnok være helt jævlige...

lil_julie
22-01-2008, 14:34
Tror ikke testene er noe værre en det du opplever i jobben. Du får virkelig se baksiden av samfunnet, og jeg tror ingenting kan forberede deg til og se det du kommer til og se i jobben. I tilleg til at du må være fysisk sterk, og kunne hanskes med personer som er fysisk overlegne i svært vannskelige situasjoner, og du skal kunne verne samfunnet mot til tider svært vannskelige personer.

Du skal ha psyke til og takle det du ser, og holde en "trygg avstand" og kunne beholde roen i en vannskelig situasjon, og når du står overnfor personer som til tider gjør jobben svært vannskelig for deg.

De fysiske testene er ikke så innmari harde egentlig, om du trener på de på forhånd. Du blir sett på som litt useriøs vist du kommer og ikke klarer testen. Selv klarer jeg mange av øvelsene i riktig antall og på riktig tid, men har enda endel jeg sliter med. Det som er mitt største problem er jo at ikke helsen nødvendigvis er innenfor den rammen som er satt, det kommer helt ann på hvordan ting utvikler seg. Også må jeg laserkorigere øynene mine for og komme inn.

Hanna
22-01-2008, 16:47
jeg kjenner en som går der nå (voksen dame), hun sier at det er helt sinnsykt mye å gjøre, hehe. fem år på universitet var visst ingenting i forhold :p

Solan
12-02-2008, 09:15
Jeg har foreløpig bestemt meg for å bli hundefører i politiet. Den fysiske testen skal jeg nok klare, men den psykiske?
Kan noen fortelle meg om den?

Det er i hvertfall "spådd" at kravene skal senkes snart :)

Rosita!
12-02-2008, 21:55
Og i tillegg så er de ute etter å få mer jenter inn ;)