PDA

Se full versjon : Så lyst på hund.

Asa Garsy
18-01-2008, 22:26
Ja ensom, redd for å være alene å kan ikke regne med at jeg bor hjemme hele tiden. Funnet rase jeg vil vite mer om: Dvergpincher Er en liten hund, jeg tror monica(Embla) har en slik å den smeltet hjertet mitt helt... Har jeg tid til hund? nei, skole tar ikke så masse tid men praksiss tar litt tid, mamma prater på at jeg må ha tid til å tilvenne hunden å være alene en jobbdag å ja jeg veit hvordan man gjør det. Kjenner ei som holder kurs for hunder å vil gjerne være med på det. Har jo hatt hund siden jeg var bitteliten, hatt flere raser å opplevd masse på både godt og vondt. Huff få meg til å ikke vil ha hund! Funnet tilogmed noen som skal selge denne rasen i drammen. *sikle*

NEI jeg får gi meg!

stine
18-01-2008, 23:01
Hei, får være gledesdreper jeg da, siden du ber om det :p
Er det så lurt i din situasjon å skaffe seg hund? Du vet ikke hvordan du kommer til å bo framover.
Har du råd til å kjøpe hund? Du må nok ut med rundt 10 000kr for en renraset hund nå? Har du råd til hesten OG hund hvis du ikke har tid til å jobbe utefor studiene?

Stilte bare noen spørsmål du kan tenke over.
Har du lyst på hund og har tid og råd og sånn så er det vel ikke noe i veien for det?

Men husk at det er mange boliger man ikke får lov å ha hund i, siden du er litt sånn i flyttefasen for tiden.

Sol
18-01-2008, 23:03
Anbefaler ingen å skaffe seg hund når de er på boligjakt. Ikke katt heller. veldig begrensende i forhold til hvor man får lov til å leie. Ofte får man da leie dårligere standard, til høyere pris dessverre!

Asa Garsy
18-01-2008, 23:12
nei ikke mulihet eller tid nå... så blir ikke noe av det desverre, men ja... hadde jg hatt mulighet hadde jeg nok skaffet med bissevovv

stine
18-01-2008, 23:14
nei ikke mulihet eller tid nå... så blir ikke noe av det desverre, men ja... hadde jg hatt mulighet hadde jeg nok skaffet med bissevovv

Plutselig en dag så ligger forholdene til rette for det vettu :)

GitteF
18-01-2008, 23:14
Må nok si meg enig med de andre. Og det er pokker meg tøft å være alene med en hund. Ikke kunne gå ut på kveldene, for da blir hunden for mye alene. Og går du ut, får du dårlig samvittighet for hunden som ligger alene hjemme.

Og det er heller ikke lett å finne seg ett sted å bo om man har med seg en hund.

Men jeg skjønne også hvorfor du vil ha hund. Det er godt å ha noen der hjemme som kan passe på en.

Jeg har hatt hund. Men savner ikke all den dårlige samvittigheten. Så nå har jeg heller rotter. Er masse selskap i de, og de er like lekne og kosete som en hund. Og de bryr seg ikke om du er borte en kveld heller.

Veldig ofte anbefaler jeg folk å skaffe seg rotter fremfor hund. Mine kommer på innkalling og to av dem går på plass til og med. Har agillity-bane (av legoklosser) til dem også.

Men jeg savner seff en å gå tur med og en å trene ute med andre hunder og mennesker. For det er himla gøy å trene hund.

lillekira
18-01-2008, 23:21
Du får kose deg med Nemi når du er på stallen vet du :)
Hun bare elsker oppmerksomhet da,så hun sier nok ikke nei til litt kos hun skjønner du....

Asa Garsy
19-01-2008, 00:52
Skal nok kose meg med henne ja... Forelsket meg heelt i rasen.. Så når ting fikser seg økonomisk og med tid skal jeg få tak i en slik hund

Embla72
19-01-2008, 11:50
Så moro at du liker rasen. Nemi er en hjerteknuser da og ELSKER oppmerksomhet, så henne kan du overøse med oppmerksomhet :-)