PDA

Se full versjon : Mønstringshingst?

Vestbø
16-01-2008, 12:04
Lurer litt på dette å stille kun som mønstringshingst, da han umulig kan få bedre karakterer eller premiering før han har fått avkom å vise til.

Noen som har erfaring? Hvordan gjør man - bare mønstrer for publikum, får speaker til å lese opp tidligere mereritter osv?

Geronimo
16-01-2008, 14:01
Da blir det egentlig et hingsteshow. Mange utstillinger arrangerer dette, da viser man gangartene og speaker forteller om hesten, karakterer, prestasjoner og avkom osv. Har mønstret hingster, og det er jo morsomt, men mest for å vise hingsten og la folk vite om han.

Vestbø
17-01-2008, 09:38
Ja, jeg vet om disse showene, men jeg sikter til det som heter så fint i katalogen "mønstringshingst". Har sett dette èn gang på utstilling, det var ikke show, men eier som viste frem hingsten for publikum.

Jeg har vært med på hingsteshow, som du skrev, og jeg føler det er litt annerledes. Jeg fikk beskjed om å melde på som vanlig til utstillingen, men krysse av for mønstringshingst. Så, fant ikke noe slikt å krysse av på - må kanskje skrive det som notis?

Mari
17-01-2008, 10:13
Du syner fram hingsten for publikum, ofte medan speaker fortel om han. God reklame med tanke på bedekking.

Levinja
17-01-2008, 17:04
Mønstringshingster blir ofte vist på hingstekåringene. Skal du ha med shettisen på Biri?

Hingstene står i banen etter angitt tidspunkt og vist foran publikum i pausen(e) hvorpå speaker leser opp opplysninger som du må snekkre sammen selv.
Mønstringshingster bruker å stå oppført i katalogen så du får ringe NHS å spørre.

Vestbø
17-01-2008, 23:47
Nei, skal ikke ha med shettis på Biri - tenkte å stille ham på utstillingen her i Rogaland 14.mars. Biri-helga er for døl og NL ;)

Får ta en prat til med Starum. De kunne jo ikke fortelle meg noe som helst sist jeg spurte, i grunnen derfor jeg skriver her. Ble usikker da det ikke fantes eget punkt for å mønstre uten bedømming.