PDA

Se full versjon : Utstilling

Signe&Tyri
02-01-2008, 15:05
Noen som har vært på utstilling med hestene sine?? Jeg lurer på å dra på utstillingen i Lyngdal med kaldblodshoppa mi:D Hun har ikke vært på utstilling før såvidt jeg vet.. Noen som vet hva vi må igjennom da?? Vise hesten må man jo, men må vi gjennom ride eller kjøreprøve også?? Noen tips og råd??:snill:

Mari
02-01-2008, 17:00
Flytta til eit meir passande forum.

Raisa17
04-01-2008, 18:25
Hei;p
ja, eg va på utstilling med nordlandshesten min i sommar. Ein må gjennom ein rideprøve om du ikkje har hatt det før, så går du inni ein trekant og der ber dei deg og trave og skritte med hesten, når du leie an! så må du ha med pass og vaksinasjonskort på hesten;) komme kje på meir ein gjere! hehe...

Levinja
04-01-2008, 19:46
Noen som har vært på utstilling med hestene sine?? Jeg lurer på å dra på utstillingen i Lyngdal med kaldblodshoppa mi:D Hun har ikke vært på utstilling før såvidt jeg vet.. Noen som vet hva vi må igjennom da?? Vise hesten må man jo, men må vi gjennom ride eller kjøreprøve også?? Noen tips og råd??:snill:

Kaldblodstravere må ikke vise bruksprøve på utstilling, her er det travtider som teller.
Hvis ikke hesten har startet slik at den har en "offesiell" travtid kan den kun få godkjent grad på utstilling. Den må ha travtid og egenprestasjoner for å oppnå premiegrad.

Ingvild
04-01-2008, 21:23
Eg har stilt fjordhoppa mi på merrasjå i Sykkylven 2007. Det var ei kjekk oppleving, fin erfaring og me fekk med 3. premie-sløyfa heim att :)

Raisa17
05-01-2008, 20:08
eg stilte og nordlandshest hoppa mi og fekk 2pr:D hehe...

Snøfnugg
05-01-2008, 21:20
Ingvild:)??
Jeg får ei egen fjordhoppe nå som eg skal stille til sommeren på hoppeutstilling..hun har bare fått sløyfe som 2 åring nå er hu 7 år og skal prøve og få premie på henne...må man ha kjøreprøve på hu da for og få hu premiert eller kan hu stilles uten kjøreprøve??
mener at hu må ha kjøreprøve ..skal kjøre mye fremover mot utstillingen og trene..så vi er ihvertfall klar til det:)
mvh merethe

Ingvild
05-01-2008, 22:22
Ho må ha godkjent køyreprøve for å få premie, ja. Det er ikkje så vanskeleg, eg og Karisma fekk 40 poeng med streng dommar, eg hadde berre kjørt i litt over 1 mnd ;-)

Team Nini
05-01-2008, 23:28
Ingvild:)??
Jeg får ei egen fjordhoppe nå som eg skal stille til sommeren på hoppeutstilling..hun har bare fått sløyfe som 2 åring nå er hu 7 år og skal prøve og få premie på henne...må man ha kjøreprøve på hu da for og få hu premiert eller kan hu stilles uten kjøreprøve??
mener at hu må ha kjøreprøve ..skal kjøre mye fremover mot utstillingen og trene..så vi er ihvertfall klar til det:)
mvh merethe

Har du eit namn på mara di? ;)

Belinda
06-01-2008, 14:20
Jofina heter den ;-)

Snøfnugg
07-01-2008, 00:14
søren Belinda nå kom du meg i forkjøpet hehe... hu heter Jofina hu er etter helgvard og jolita;D
Nydelig,snill hoppe som jeg skal prøve og få fin premie på :):)
mvh merethe;)

Shadowfax
07-01-2008, 00:23
Bruni er vist i bygningsdom, i 7.54 :rolleyes: Skal nok i dom til våren og forhåpentligvis høyne bygning og få ok ridedom..

Leikn er vist, og har samlet 7,98 og 2 pr. (0,02 fra 1pr..) Bla 8,11 for bygning.

Signe&Tyri
07-01-2008, 22:33
Hoppa mi har startet..riktignok et par år siden og ikke med meg som eier...men da holder det da??:)

Levinja
08-01-2008, 18:39
Hoppa mi har startet..riktignok et par år siden og ikke med meg som eier...men da holder det da??:)

Hvis hun har godkjent tid og noen bedre prestasjoner kan det hende det blir 3 pr. Hvis ikke blir det GKJ.
Alle slike tider og plasseringer må være registrert hos DNT, altså så nytter det ikke med 4 lokalløp på "Hurtensturten travbane" :)

Signe&Tyri
14-01-2008, 21:29
Hun har f.eks på dist 1600 (Biri travbane) en tid på 34,4. Har ikke tjent det store tror jeg, 16-17000 eller noe. Ble tatt av banen som 5 åring eller noe...
Så da skal ho bare vises da altså? Og det er stort sett bare travresultatene som gjelder?? Hmm... kan være gøy å vise ho uansett da! For å ha noe på ho;)

Belinda
15-01-2008, 13:35
Det bør bli bra. Tyri er flott :D
Snart lære seg å mønstre da ;-)

Levinja
17-01-2008, 17:07
Hun har f.eks på dist 1600 (Biri travbane) en tid på 34,4. Har ikke tjent det store tror jeg, 16-17000 eller noe. Ble tatt av banen som 5 åring eller noe...
Så da skal ho bare vises da altså? Og det er stort sett bare travresultatene som gjelder?? Hmm... kan være gøy å vise ho uansett da! For å ha noe på ho;)

Ja men da har ho vel kanskje en tredje premie inne rekkevidde hvis eksteriøert er bra.
Lykke til.
:)