PDA

Se full versjon : Leiepriser på stallplass og utegang

Anita&Svarten
01-01-2008, 12:27
Hva koster det å leie stallplass og/eller utegang i ditt området? Hva er inkludert?

Det er i forbindelse med overtakelse av gård som skal bli uteleiestall. Det er ikke meg som skal overta, så en del spørsmål kan jeg nok ikke svare på siden jeg ikke har noe med det lengre. Er min mor som skal overta, og de måtte få tak på en liste med priser fra forskjellige staller(så mange som mulig) med hvor i landet det er, hva det inkluderer og hva leia. Dette skal leveres inn sammen med noen papirer som dokumentasjon på hva som er reelle(?) priser på å leie plass til hest "i dag".Så dette er ikke noe snoking på "hva betaler du i stallplass"...
Håper at flest mulig kanhjelpe:)

Sol
01-01-2008, 12:30
her i bygda betaler de 800 inkludert flis. høy, kraftfor, utslipp/innslipp osv betaler de for i tillegg. utslipp/innslipp er 20 kr gangen, kraftfor og høy kjøper de vel fra forskjellige steder, så det blir litt vanskelig å beregne.

Tonje
01-01-2008, 12:36
På Melhus:
Privatstall der jeg hadde Chambocca før kom stallplassen på 2500kr, inkl alt u. møkking. Lånte ridebane av nabogård. Møkking: 50kr gangen.
Utegangen der kostet 2000kr.

Osen:
Her betaler vi ingenting. Holder mat og flis selv :)

Mari
01-01-2008, 12:53
Utegang:
600 kr. / mnd. INKL. høy/rundballe (fri tilgang el. fôring jamnleg, etter behov), halm, flis, vatn, mineralstilskot og ettersyn.

Stall: 1000 kr. for plassen / mnd. I tillegg kjem alt fôr, tilsyn, flis ++. Trur mi leige kjem på mellom 1300 og 1500, enda Glittra ikkje får anna enn mineralar utanom rundball/høy.

Filizity
01-01-2008, 13:02
stallplass hos oss:
- stallplass innkl 6kg høy til dagen og tre lass flis i uka + fri bruk av ridehuset (bruker man mere flis/høy betaler man bare ekstra for dette) 1200kr. da deler alle på foringer og inn og utslipp.
- fullpensjon, altså kom og ri og reis igjen tror jeg koster 3500-4000kr pr mnd. husker ikke helt...

Ingvild
01-01-2008, 13:29
Stallane eg har vore på:

Stall1 - 475 kr i mnd, ingenting inkludert. Leigetakarane må gjere atl sjølv, og skaffe fôr sjølv
Stall2 - Betalte ingenting då eg sto der, no er det 500 kr i boksleie og folk delar på fôringane
Stall3 - 1500 kr inkludert grovfôr (silo + litt høy) og en type kraftfôr, utslepp + frokost og middagsfôring
Stall4 - 1700 kr inkludert to typar grovfôr og 4 typar kraftfôr (ubegrensa mengde) og flis. fôring går på omgong.

Mitzimarie
01-01-2008, 13:38
Oslo
Der jeg står nå:
4900 inkl: utslipp i hverdager, 4 foringer, flis, grovfor, kraftfor. Stallen har 2 ridebaner, 1 ridehus, gallopspor og feltrittsbane. For møkking, inntagning, utslipp i helgene ol koster det 50 kroner.
Dit jeg skal flytte:
5000 inkl: møkking, utslipp, foring, flis, høy & kraftfor. Stallen har 1 kjempeeeestor ridebane, 1 vanlig ridebane, 1 ridehus (ingen feltrittsbane, men de har jo hatt feltrittsstevne der..)

:)

_Mee_
01-01-2008, 13:40
Her betaler vi 1500kr, inkludert inn og utslipp + flis, dekkenskift osv. Man må møkke, og betale foret selv.

lillekira
01-01-2008, 13:42
Stall: 2.600.- inkl alt. Vi slipper ut/tar inn hver dag. Måker alle bokser mandag-fredag,men på helg må hver enkelt måke selv. Fri bruk av flis. Kraftfor,vitaminer og fri tilgang på grovfor. Ridebane til fritt bruk. Hver enkelt møkker sin egen paddock ved behov.
Det er oppvarmet salrom,tørkerom til dekken og vaskespilt med kaldt/varmt vann. Helt ny stall,med vifter og avtrekk. Hestene er ute i egne paddocker fra morgen til kveld.

Utegang: 1.500.- inkl alt. Da har hestene fri tilgang på grovfor.De har også hver sin boks(containerstall med fire bokser),hvor man "kan" sette hestene inn på natta om ønskelig. Man kan bruke salrom,tørkerom og vaskespilt etter behov.Og fri tilgang på ridebane.

Vi har tilsyn med hestene flere ganger daglig. Bytter dekken morgen og kveld på hestene som står inne,og legger på dekken ved behov på utegangshestene om det er ønskelig.

Falo
01-01-2008, 17:25
2500 inkl høy, spon, utslipp og morgenforing.

Anita&Svarten
01-01-2008, 17:29
Tusen takk for svar alle sammen:)
Er bare å forstette å poste om noen fler vil. Er bare bra jo mer jeg får på:)

Marianne
01-01-2008, 17:31
Jeg betaler 2200 kr i mnd. Det inkluderer alt!

-måking
-fôring
-Uslipp
-Dekkenskifte
-fri kraftfôrmengde
-fri grovfôrmengde

Egentlig så trenger jeg bare å komme å trene hesten min, og ikke noe annet. For staleier gjør alt.
Er fine turmuligheter her, og en provosorisk ridebane låner jeg av naboen hvor vi trener sprang.

*Luna*
01-01-2008, 17:33
Der jeg står nå: 2700,- inkludert inn- og utslipp, forskjellig kraftfor, høy, mineraler/vitaminer, ubegrenset flis, dekkenskifte, møkking, foring, ridebane, stor rideløype, oppvarmet salrom, vaskespil med kaldt/varmt vann, tørkerom.
Dette er privatstall med plass til 7 hester.

lukka, solfari og greta
01-01-2008, 17:46
der jeg har hestene mine betaler jeg 1000 kr sommer mnd'ene, og 1500kr vinter mnd'ene. Her er kun grovfor inne i prisen. Har to bokser vi får bruke som vi vil, ellers ha vi stooor og god plass til hestene, og har et beite som vi bruker som ridebane, funker veldig fint. Har og rundpadock. kraftor kommer i tillegg. (utegang)

Staller i området variere litt fra rundt 3500 - 5500 i mnd. De dyreste i Bærum som jeg vet om er vel Tanum og solli og de stallene.. Man finner nok noen som er billigere og, men det er ikke så vanlig.

Marita
01-01-2008, 17:46
Jeg betaler 1000 kroner mnd, på utegang! Det er inkludert alt:)

Rosita!
01-01-2008, 17:47
Vi tar 2000kr.mnd.
Det inkluderer alt untatt møkking.
I helt ny stall med vaskespilt,salrom,tørkerom,store uteområder og med mini ridehall og rundpaddock.
Eneste minuset er turmulighetene som er svært begrenset.

På hestesenteret som er her tar de mellom 2500-3000kr.Prisen der varierer veldig.Dette alt inkludert.
Her er det ridebane,ovalbane og rundpaddock.
Turområdene er helt ok.
Små luftegårder!

htj
01-01-2008, 17:56
Der jeg sto før;
1650 for utegang. Inkludert 1 foring av kraftfor(kornavrens), fri tilgang på grovfor, og man kan fore på det kraftforet som bokshestene får etter ridning osv.

1850 for kaldstall. Inkluderer morgensforing/kveldsforing, inn/utslipp, opptil 3 kg kraftfor, fri tilgang på grovfor ute og høy inne(max 5 kg tror jeg..). Bandasjeavtaking.

2050 for varmstall. Inkluderer det samme som kaldstall, bare at det er varmegrader i stallen liksom. Dekkenskifte, og bandasjeavtaking på morgen.

Alle leietakere kan bruke ridebanen så mye de vil så lenge det ikke er kurs eller andre arrangement.
Leietakere må ha foringshelger hver 6 uke.

Der jeg står nå;
1650 for boksleie. Inkluderer alle foringer(man kan ha 3 foringer), fri tilgang på grovfor, inn og utslipp, dekken og bandasjering. Kraftfor og firkantballhøy(til kvelds) faktureres etter bruk. 130 kr for fri tilgang på sagmodd. Fri bruk av ridebane.

Silje og Tindra
01-01-2008, 18:17
Der jeg står koster det 2300 kr. pr. mnd. for boks. Dette inkluderer innslipp/utslipp hele uken, grovfôr, fri bruk av ridebane, RP og ovalbane. Utegang på samme sted, og med samme inkludert, med unntak av innslipp/utslipp selvfølgelig, er 1500.

Vanlige priser i området her er vel 3000 - 5000.

Astrid og Chiquita
05-01-2008, 13:05
Jeg leier ut 2 bokser, og tar 1500,-. Da er alt utenom kraftfor inkludert, dvs flis, grovfor, møkking, utslipp og innslipp. Greit turterreng, ingen ridebane men flate jorder med greit underlag. Stort beite og utegang 12 timer per dag i flokk. Fri tilgang på grovfor.

Kommer til å forandre litt slik at helger og ferier går på rundgang. At leietaker har hver tredje helg f.eks.Har en ledig boks nå, og kommer til å kreve at neste leietaker møkker og steller hesten sin hver dag. Dvs gjør klar boksen til innslipp. Ikke så stort marked for utleie her, men har heller boksen stående tom enn å leie ut til noen som ikke er tilstede:)

Nikita
05-01-2008, 15:59
3250,- Inkl flis, kun høy (ikke noe silo eller lignende), utslipp, frokost og middag.

Kveldforinger og inntak av hestene går på rundgang, samt helgeforinger. Det er 20 hester på stallen, så det blir hver 20. kveld og hver 20. helg.

Vaskespilt, alle får eget utstyrsskap, toalett. Nytt for 2 år siden, greie havner, alle får stå ute fra morgen til kveld :)

Ridebane på 22 x 70, blir vedlikeholdt denne vinteren, men har ikke blitt det tidligere.

De som driver dette eier også et ridesenter 15 minutter unna med bil, så man kan dra dit å benytte seg av 2 ridehaller gratis :)

Hege&Blesi
05-01-2008, 16:37
Jeg betaler 3400 i mnd. Det inkluderer flis, grovfor og kraftfor. Morgenforing og lunsj blir gitt. Kveldsforet setter vi frem selv + at vi må møkke og ta inn hesten selv. Elleres går kveldsforing og helegforing på rundgang. Har ridebane, men det må vi betale ekstra for.

Anne&gneistene
05-01-2008, 16:44
Jeg betaler 2500,- mnd. Dette inkluderer utslipp/innslipp, alle fòringer utenom middagene i helger, spon.

Fòr kommer utenom. Tror det er 1500,- for utegang på stallen vår.

Henriette444
05-01-2008, 17:08
Jeg betaler 2700. Dette inkluderer alt. Det eneste jeg selv skal gjøre er å trene hesten.

Natalie_s
05-01-2008, 17:37
Stall for Holter; 3800kr/mnd inkl torv, fri tilgang på grovfor, utslipp hverdager, foring 3 ganger daglig (kraftfor kjøper vi selv, blir ca 2-300kr/mnd). Stallen har alle fasiliteter (ridehall, 2 store ridebaner/kjørebane, maratonhindre, rundpen, preparerte rideveier, store beiteområder osv).

Utegang for Tora; 1900kr/mnd for helpensjon, desverre ingen fasiliteter, men et jorde å trene på, samt noen turstier.

StineJ
05-01-2008, 19:00
betaler 4000 i måneden. det er med alt (høy, champion komplett, flis, ut-og innslipp hver dag, og frokostfôring, og kraftfôrforing til lunsj (de får høy bare morgen og kveld)). oppstallørene bytter på kveldsfôringene.

Kurre
05-01-2008, 19:41
Har kun en oppstallør (og ingen planer om å ha flere)
Hun betaler 2500,-
Inkl alt,men hun møkker stort sett selv.Jeg tar det når det..."faller seg sånn".
I tillegg tar jeg hesten om ikke hun kommer (En dag pr uke + evt ferier o.l.)

Ridebanen blir vel ferdig til våren når frosten går,regner ikke med det får noe å si for leien.

steinur__
05-01-2008, 19:55
Betalerer 2000 kr. Betalte egentlig 1500 men vanskelig å få tak i godt høy til god pris nå.. Alt for + foringen er innkludert, utslipp og innslipp. Inkludert flis også. Ridebaneplaner blir kanskje til våren satt igang. Synes det er billigere i forhold til andre DÅRLIGERE steder her på bøgda..

Golden Vix
05-01-2008, 20:47
Betaler der jeg står nå på stalln kr 1600 i mnd. Ink høy og spon. Utslipp/innslipp deler vi på.

NinaH
06-01-2008, 00:18
For ponni betaler jeg 2000 kr dette er stall leie inkl. fri silo høy, foring morgen og middag på hverdager. (middag,men kun om hesten står inne). En "balle" flis i uka.
Må også betale for privat innhengning. Det er 4 felles for en gård som har flere staller og ca 50-60 hester. Så for å sikre seg utegang leier vi da egne.
Er ikke helt sikker men det dreier seg vel om noen tusen i året kommer ann på hvor store de er.
Vi har en kveld i uka som vi forer fast + at helgene går på tur.
Har egen avtale med ei som slipper ut (+ dekken bytte) for 400 kr i mnd.

Men du ... kan jeg spørre deg om en sak?

Jeg har fam. i Farsund (pappa er der fra). Jeg og mannen har veldig lyst til å flytte dit om vi finner et fint småbruk... og drive bla. med utleie. Men lurer på om det er marked for det eller om det kan bli vanskelig ... hva ligger prisene på hos dere? Er det mange steder med fine baner og ridehus hvordan er standaren?

Håper du har muligheten for å svare meg :)

Anita&Svarten
06-01-2008, 00:28
Vi har Stall Åsen. Det er det opplyst ridebane og ovalbane. Der er det 300 i mnd for boks, 1200(tror det er det enda) i mnd med alt stell og flis. Fôr må man kjøpe selv. Så har vi en rideskole med stor ridebane og hall, tror det er 3-3500 i mnd der.. Det er inkl fôr, flis og alt stell. Det har kommet til en del nye utleie staller i det siste, men vet ikke hva de tar der.

Hvordan det blir på gården min mor vil overta vet jeg ikke. Det er en stund fram i tid, og mye må renoveres.
Men er nå alle papirer må inn, så det kan bli gjort opp så fort som mulig.

Det virker som det er marked for det hvertfall.. Virker som det er fullt over alt..

Cecilie & Rocket
06-01-2008, 00:35
Jeg betaler 4500 i månden på Lofsrud i Oslo :)
Det er inkludert alt av for, flis, utslipp, 3 foringer om dagen, ridehus og utebane ;)

IngvildK
06-01-2008, 00:36
Betaler 1500 kr./mnd. for boksplass, høy, flis, fôringer (morgen, middag og kveld), utslipp og innslipp (inkl. evt. dekkenskifte). Kraftfôr holder jeg selv. Stor luftegård og liten, halvferdig ridebane som er grei å trene i skritt på. Har morgenfôring og utslipp annenhver helg, samt at jeg og stalleier tar hesten for hverandre om den ene er syk, bortreist ol. (bare to hester på stallen). Litt kort utetid (6-8 t.) etter min smak, men det går. Prisen på de andre stallene her i området er vel i overkant av 2000 kr.

FrkGrong
06-01-2008, 23:01
Stallen hvor jeg har hestene mine nå koster det 516kr pr.hest pr.mnd. Dette er inkludert boksplass, egen paddock, beite på sommeren, fri bruk av sagflis og RP. Fôring frokost og middag (ikke mid.i helgene, dette går på rundgang), pluss en kveld hver i uka.

Holder fôr selv, og betaler 500kr i mnd. for utslipp m/dekkenskift, hvor da hestene går ute hele dagen (tar inn hestene selv). Har også salrom hvor alle har egne, store skap, tørkerom, varmt oppholdsrom med toalett, vaskespilt og stort fôrrom. Også vaskemaskin har vi fri tilgang på. Tilgang på super ridebane like ved gjennom rideklubben. Plass til 9 hester, og vi stortrives:)

Team Spot
07-01-2008, 00:44
På stallen vår betaler vi 4000 i året;) Uansett hvor mange hester vi har.
Vi gjør alt arbeid selv,og holder selvfølgelig alt av mat og spon o.l. selv.(De vi leier av har ingen ting med selve stallen å gjøre,annet enn at de kan ta en og annen fôring hvis været er så dårlig at veien er stengt)

Benytter et helt kufjøs fra 1989,som selvfølgelig er ombygd,bruker siloen som lagringsplass,og melkerommet til utstyrsrom.Der har vi av og til på varmovn,noe vi ikke betaler ekstra for.
I tillegg benytter vi ca.30 mål tilsammen sommer som vinter,noe til beiter,noe til treningsplass og noe til paddocker.Vi får også bruke alt av beiter rundt stallen da han som leier jorda er ferdig med slåtten.
Boksene til hestene mine er henholdsvis 13 og 7 kvm.,de andre ligger også mellom de måla.

Stallen ligger i Rennebu kommune,og vi vet ikke hva ridebane/hall er,men vi har utallige ride,-kjøremuligheter uansett årstid.
Fasiliteter som vaskespilt og sånn osv.,osv. er vi heller ikke bortskjemte med,men beliggenheten av stallen(idyllisk og helt uten andre naboer enn byfolk på hytter her og der som blir nostalgiske av å se hester,skjermet fra sentrum)og de fantastiske vertene våre veier opp for alt sånt!
En plass hvor folk og fe stortrives!

Hanna&Brá
07-01-2008, 04:02
Jeg gir selv 3000 for en stall med 4 bokser og tilhørende uteområder med mer enn nok plass for 4-5 hester. Da er kun henting av flis inkludert. Det blir 700 pr boks. Har 5 hester der, da ene boksen er en følleboks og omtrent dobbelt så stor som de andre, har noen som er samboere:-)
Leier ut videre, 1000 kr for boks med flis. Vi har ut og innsetting på dugnad. Tjener ikke på det annet enn at det er trivelig med flere folk i stallen og greit å fylle opp boksene vi ikke har hester til å fylle.
Av fasciliteter har vi egentlig fint lite.. Ei varmebrakke... Stranda med mulighet for frisk galopp og vassing med hesten, og kjempeflotte turområder "rett utafor døra".. Ingen ridebane, men mulighet for å låne en gratis hos noen venner en 10-15 min skrittetur unna.

Nabostallen tar 1100 kr inkl flis. Inn og utsetting går på dugnad. Små luftegårder, diger nyanlagt ridebane.

Camilla(Cammie her inne) tar 2500 i mnd inkl fôr, flis, ut og innsetting. Har heller ingen ridebane, men flotte turområder utenfor stalldøra.

Stallen venninna mi driver tar 3500 tror jeg.. Inkl høyensilage, kraftfôr(komplett, havre, energi o.l fra FK, Gull koster ekstra), skift av et dekken(et dekken av om kvelden, et på om morran, ekstrakostnad ved skift av flere dekken eller ved bandasjering) Av fasciliteter har de ridehus, uteridebane, kafeteria med sjokolade/snacksautomat, varm drikkeautomat og brusautomat, ok turområder. Tilbud om sprang og dressurtimer med utdannete instruktører.

Et par andre staller tar 4500 tror jeg, inkl fôr(aner ikke hva type og kvalitet), ut og innsetting, dekkenskift antar jeg. Har ridehus og tilgang på trenere.

Victoria
07-01-2008, 13:05
Betalte 2200kr for utegang før, men nå har prisen gått opp til 2500kr. Det er inkl. 2 liter kraftfòr. Det er ridehus og ridebane på stallen.
For boks er er fra 3000kr tror jeg.

Anita&Svarten
10-01-2008, 16:49
Da var det printet ut og klart til levering.

Tusen takk alle sammen!:)