PDA

Se full versjon : Transport Norge - Danmark

Birthe og Pricilla
30-12-2007, 23:19
(Visste ikke om jeg skulle legge denne her eller på transport- moderator får evt flytte)

Dere som har sendt hest med "transportbyrå" hvor mye har dere betalt for en vei??

Har sendt mail til en masse selskaper som transporterer hest, men lurer litt på prisene. 5000 Dkr for en vei fra Stavanger til Jylland - er det normalt at de tar så mye?

Og hvis dere har noen å anbefale så kom gjerne med det.
Har sendt mail til alle jeg har funnet(norske og danske som kjører internasjonalt)- men er helt sikkert noen jeg ikke har fått med meg!

Birthe

Rosita!
30-12-2007, 23:31
Jeg har sjekka mye rundt for skulle egentlig sende mi til Danmark med sånn transport greier.Men vi kjørte heller selv.

Men fant ingen som kjørte fra Stavanger jeg,først måtte hun fra Stavanger til Larvik og fra Larvik til Danmark,Larvik-Danmark kostet 4000,- og fra Stavanger til Larvik vet jeg ikke,tror ikke jeg fikk prisen på det.

Men hvem er det du har vært i kontakt med som kjører fra Stavanger?

Lopke
30-12-2007, 23:43
Jeg betalte 6000,- fra jylland til oslo og overnatning og transport over fjellet til døra!! klager ikke!!

Filizity
05-03-2008, 17:54
låner denne tråden litt.... noen som vet om det går transporter fra bø i telemark eventuelt klosterskogen i skien og til danmark? sjælland....

Reaper
30-03-2008, 14:19
Men nå er det jo sånn at man må betale moms på transportkostnadene om du ikke kjører selv. Men, siden et transportbyrå er momspliktige, vil jo det si at man kan trekke fra momsen i det landet transportbyrået er fra, og legge til den norske? og da trenger man jo kun å endre kursen fra den danske til den norske?!

Føler at jeg har så vanvittig mange spørsmål om dette for tiden:p

HanneBF
01-04-2008, 00:13
Kontakt Per Odberg (tror det er navnet) Han er rimelig fair i pris og en ok transportmann... Transporterer bl.a mellom Stall-K og Blue Hors...

HanneBF
01-04-2008, 00:13
Og omvendt...:)

Cathrine MP
01-04-2008, 14:27
Ja, ta kontakt med Per Odberg. Jeg skulle egentlig bruke han til å hente Fredrik i Danmark.. Det endte med at vi hentet selv, men fikk ett kjempe bra inntrykk av ham på telefonen..! Setter sikkerhet osv høyt... En venninne har brukt han mye mellom norge og Danmark og hun er kjempe fornøyd!:)

Birthe og Pricilla
04-04-2008, 21:53
Men hvem er det du har vært i kontakt med som kjører fra Stavanger?

Sent svar, men....

Vagns Hestetransport sa han kunne ta henne fra Stavanger da han hadde flere turer fra vest landet.
Men det ble så mye kanskje, får se, ring meg opp igjen, vet ikke helt dato- og svarte veldig sent på mail- så jeg droppet han og sendte henne via østlandet, der tok Per Odberg henne med ifra.
Syvertsen kjørte Stavanger til Oslo.

Eneste jeg er misfornøyd med er at de skulle få attest fra distriktsvætrinæren der borte siden jeg aldri fikk tak i distriktsvetrinæren her jeg bor. Hun sto tre dager der borte- og de klarte å få vet ut på kveldstid(!)- så fikk en regning på nesten 1600 kr for den attesten!

Syvertsen virka som en sur fyr, men Per Odberg var kjempehyggelig- sendt meg meldinger om at hun var kommet vel frem, sto fint på transporten osv
Bruker gjerne han igjen!

Birthe

Tanja & Staro
06-04-2008, 17:04
syvertsen ja er en surt gammel mann.. men per odberg kan bare anbefales han er den eneste eg ville bruke om eg skulle hente hest hjem men når eg skal hente i september henter eg selv.

Torhild
06-04-2008, 19:43
men når eg skal hente i september henter eg selv.

Hihi... skal du ta lappen nå? :)

Ruthe :)
06-04-2008, 22:13
Jeg fant også ut at det billigste var å kjøre selv. Var en tur ned til dk med hoppa mi på torsdag. Jeg betalte 2570,- tur/retur med bil og henger, samt ca 1000,- i diesel. Da kjørte jeg stavanger- kr sand, tok colorline fra kr. sand-hirtshals og kjørte hirtshals til kolding.

Det gikk veldig greit, og var rimeligste løsning:)