PDA

Se full versjon : Pris på grusing av paddok?

Lopke
28-12-2007, 12:49
Noen som vet hva det koster å drenere og gruse (med grus og sand??) en paddok på ca 15x40 meter??

Anita&Svarten
28-12-2007, 12:54
Prisene vareierer veldig fra firma til firma.. (hvertfall her ute).
Lureste du kan gjøre er å ringe rundt å be om pristilbud.

Lurt å grave bort evt gjørme som er der først, ellers blir det lett tråkket opp igjen.

Anette
28-12-2007, 12:57
Jeg tenker på å gjøre det her hjemme, og da snakka pappa om en pris på mellom 10-15 000. Men min luftegård er vel iallefall dobbelt så stor som din...
Ville ringt rundt og hørt, som Anita sier.

Ragnhild
28-12-2007, 13:03
Mener å huske at ei venninne av meg fikk grusa paddocen sin på rundt 5*3 meter, og det kom på rundt 4000.

..ikke at dette ga så mye hjelp men..

insolita
28-12-2007, 19:12
Nå svarer jeg ikke på spørsmålet, men har du en lecafabrikk i nærheten? Jeg har nemlig mang en gang tatt på push-up bh og dyp utrigning og tigget gratis lecasand. Det er et biprodukt av disse lecakulene, og er en tung, grov og nokså hard "sand" (mer grusaktig). Den drenerer veldig godt og er absolutt duganes til luftegård. Blir for hardt som topplag på ridebane, men helt fint i luftegårder. Hvis du bor veldig nær en sånn fabrikk blir det veldig billig nemlig ;)

Lopke
28-12-2007, 19:14
oi oi.. finne frem gulesider og en smekker push up da.. Tror du muligens at lakkstøvler og nettstrømper hadde gjort at jeg fikk det helt gratis? Kan finne frem en skoleuniform og slikkepinne og.. :lol:

Lecakuler og sand oppå må jo være susen da..

Harneshaug
28-12-2007, 19:40
:lol:
Vi betalte 400,- timen for graving, vekkjøring og alt maskineriet.
Pukk kostet 115,-m3 og grus 145,-m3
Vi gravde dypt fordi grunnen var så løs.
For 12*14m ca kom det på nesten 30 000. Hårreisende, men vi brukte VELDIG mye pukk... for mye etter mitt skjønn, men nå er jo jeg inte ligent da :D

insolita
28-12-2007, 19:48
oi oi.. finne frem gulesider og en smekker push up da.. Tror du muligens at lakkstøvler og nettstrømper hadde gjort at jeg fikk det helt gratis? Kan finne frem en skoleuniform og slikkepinne og.. :lol:

Lecakuler og sand oppå må jo være susen da..

Lecasand. Ikke kuler. Kulene er lette og ikke særlig egnet tror jeg ;).

Man får det heeeelt gratis bare med litt kløft og dådyrblikk. Men kanskje du får skaffa gratis transport med nettingstrømpene dine ;)

Lopke
28-12-2007, 20:45
:D

Opal
04-01-2008, 13:39
Lecasand. Ikke kuler. Kulene er lette og ikke særlig egnet tror jeg ;).

Man får det heeeelt gratis bare med litt kløft og dådyrblikk. Men kanskje du får skaffa gratis transport med nettingstrømpene dine ;)

Herlig :p

MariaR
04-01-2008, 16:05
Om du har et pukkverk i nærheten av deg kan du "stille deg på liste" og få rester de har gratis om du henter selv. Iallefall kan vi gjøre det her :)