PDA

Se full versjon : Frekkeste isisen jeg kjenner!

Sol
25-12-2007, 22:14
Jepp! Lotta er bortimot noe av det glupeste jeg vet om.. og nå må jeg bare le av den unge frekkasen..

De to siste månedene har hun vært en liten rømling.. hun har:

*brutt strømløst gjerde inn til siloballen. vi satte på strøm, det hjalp

*brutt strømløst gjerde ut av utegangen og inn i garasjen for å spise høy og betfiber. Vi satte på strøm.. og det hjalp en stund

Dette anser jeg for vanlig-smart-hest triks.. men så...

forrige uke en dag kommer arnt Ivar ut, Lotta er på plenen, to spiralporter til er "døde". kontakten til strømapparatet er ute.*klaskepanne*så dum det går an å bli, tenker han. Putter inn Lotta, og setter på strømmen

Dagen etter når de står på badet sier Andrea "se, bæsj Pappa" hestepærer under badromsvinduet, i snøen.. Arnt Ivar går ut.. der står Lotta, to spiralporter er "døde" igjen.. denne gangen VET han at han satte i kontakten.. den er dratt ut, og gjerdeapparatet er på bakken....

ER DET MULIG??? De to andre holder seg inne, så lenge den nederste tråden er på.. de tør ikke gå over den.. Lotta bare rusler på...

jeg må bare si det.. dette er IKKE en sytetråd, men derimot en BEUNDRINGSTRÅD! At det går an å være så lur.. finne ut sånne ting..

Tydeligvis er mine gjerder ikke isissikre, så mye er hvertfall sikkert!!

Liselotte
25-12-2007, 22:17
Haha xD

Jaja...

Kjedelig om man bor farlig til, ved en traffikert vei elns.

:p

Ingvild
25-12-2007, 22:19
Wow! Litt FOR smart kanskje? ;)

Hanna&Brá
25-12-2007, 22:22
HAHAHA!!
Hun drar altså ut kontakten til strømapparatet? Så genialt!!!

Lykke, vår to-åring greide også å komme seg ut på mystifistisk vis stadig vekk... En natt kom onkel politi og hentet henne inn, jeg leste det i avisa dagen etter; Politiet fanget hester (http://tb.no/article/20060923/NYHETER/109230321)...
Tror det de mener med mislykkede forsøk på å få tak i eieren må ha vært stalleier, at de har ringt på døra eller no, for jeg hadde ingen ubesvarte anrop på telefonen på morgenen... hehe...

Nå er det, bank i bordet, lenge siden hun har vært løs!!

Sol
25-12-2007, 22:28
jepp.. jeg tviler på at noen gidder å parkere i veien, gå 300 meter opp til oss og dra ut en kontakt, slenge apparatet på bakken og vente på at hun skal rømme gjennom to spiralporter.. og de to andre er livredde strømtråd, så de er det definitivt ikke!

Tullehest!

Så nå må vi flytte selve apparatet vekk fra gjerdet sånn at denne lille spøkefuglen ikke får tak i ledningen. Det ER tross alt farlig det hun driver med!

steinur__
25-12-2007, 22:34
Da har vi to meget smarte og i våres øyne "blææ" hester, Sol ;)

Kappi har nemelig startet med det samme. Driter i strømmen, kommer seg ut og rister på seg som om han sa "det var ikke så ille".

Skal lage ny innhegning nå, en bedre en. Ingenting hjelper, hverken strømmen, selskap i innhegninga eller mat der. Han skal trassig F ut, og han bare står der utenfor.

Dustehester, som er FOR smarte...;)

Kurre
25-12-2007, 22:43
IMPONERT over Lottepotten!
Må bare bøye meg i støvet for pelsdotten jeg.

Hun kobler altså såpass at hun skjønner at hun må fjerne apparatet...dæven døtte.
Den er smartere enn jeg ga den kredit for.
Godt du har bra med tålmodighet Sol.Jeg hadde laget ribbefett av den :D

http://www.hestene.no/galleri/displayimage.php?imageid=10099

Sol
25-12-2007, 22:47
den er skrekkelig søt da vettu..... men gubben snakket noe om hestebiff her om dagen.. skal se om jeg får flyttet strømapparatet vekk fra den frekke mulen i morgen den dag.. så han snakker om noe annet;)

men hun er ganske imponerende må jeg si!

RenateSJ
25-12-2007, 22:54
Wow, ikke verst. Man skulle hatt overvåkningskamera da, for å se om det virkelig er henne.

Lyngsen jeg red da jeg var yngre var grei han. De hadde stolpegjerde med tykt tau som løp gjennom hull i allestoplene. Ganske solid kan man jo si. Lite vits for Eros å sprenge seg gjennom. Men klatre gjennom, det gikk fint :lol:
Vi sjønte jo ikke hvordan han plutselig var utenfor et uskada gjerde. Men vi så han i gjerningsøyeblikket en gang. Han tok rolig hode og forbein mellom de to trådene, gikk litt frem og løftet så bakbeina over den laveste tråden

Sol
25-12-2007, 23:07
det kan liksom ikke være noen andre. det er jo bare vi som bor opp denne veien her.. det er 500 meter langs hovedvei til nærmeste nabo.. ingen steder å snike seg inn, man MÅ opp gårdsveien. snøen ville vist fortspor opp denne gårdsveien om noen hadde gått, eller kjørt bil... så det MÅ være en hest.. og det er HELT klart ikke Bajas.. han er LIVREDD.. så enten er det Shanti.. men hun rører ikke strømtråden om den er uten strøm, og er livredd for å gå igjennom åpningen om strømtråden går til jord og knittrer.... har liten tro på henne..

det jeg tror er at lille Lotte oppfinnsom-berte har lekt med ledningen, og at denne har vært ganske lett å få ut(kanskje litt is inni, eller ikke skikkelig satt inn... og så har den falt ut.. og tikkingen har opphørt! Tikking betyr strøm.. stilhet betyr røm! siden dette funket med å dra i den svarte slangegreia en gang, måtte det kunne gå an en gang til, sant?...

Azawakh
26-12-2007, 12:58
Hihi, jeg må vel si meg enig med Kurre, hadde blitt biff av den :p

Men de er ganske så kjappe til å koble slikt, disse utspekulterte individene... En hest på gården jeg jobbet på var også håpløs slik, dro ut strømmen/kontaktene til strømapparatet..
Han hadde en irriterende uvane med å "befri/redde" unghestene vi hadde tatt ned fra storbeitet til temming XD Alt fra én til fem dager etter de var tatt ned, var Jarpur i FULL gang med å koble ut strøm, dytte ned gjerder om var satt ute av spill, åpne porter, osv osv; for å så løpe ned til unghestene og inn til dem og ta dem med seg!
Noe latterlig, og irriterende syn, når man så ut av vinduet og spottet en gammel og superfornøyd vallak(Jarpur) som slepte med seg en hel gjeng unghester opp til storbeitet igjen, via "stien" han hadde laget! Flokken er reddet!

Irriterende, men ganske artig lell.

Kurre
26-12-2007, 14:07
Hihi, jeg må vel si meg enig med Kurre, hadde blitt biff av den :p

.

Tja,offisielt så sa jeg jo at det var benet og at den trengte lang tid på å bli frisk som var grunnen til at hun ble satt til Sol,men eeeeegentlig så...:p

Neida Sol.
Rett nok har jeg aldri tatt Lotta for å være dum,bare å kaste et blikk på den det.Den merra er smartere enn gjennomsnittet,Men at hun var såpass oppfinnsom...*imponert*

Sol
26-12-2007, 14:14
Hun der er akkurat som det merraskinnet av en dølahest som sto her før, bare at hun her er mindre og har flere gangarter!

Kurre
26-12-2007, 14:16
Også så søøøøt da!:D

Sol
26-12-2007, 14:18
som sagt.. akkurat som dølamerra!:rolleyes:

Alle som kommer hit forguder den lille hårballen.. for hun er jo bare så nydelig, og kosete, og litt beskjeden og forsiktig.... HA! de skulle bare visst hva den driver med når alle sover:lol:

Kurre
26-12-2007, 14:23
*Fnise*

Du får gi den noe å drive med.
Er det ikke på tide at miniSol begynner å ri? Leie rundt på gårdsplassen på Lottepotte?

Sol
26-12-2007, 14:29
joda, nå som det ikke er -15 ute mer så er det vel det!

Shadowfax
26-12-2007, 15:44
:rofl:

De er smarte ja :lol:

Høres ut som Sif. hadde kun 1 paddock den ble i, med plastikkgjerde og 3 strømtråder. Denne var verdensmester i å sno seg gjennom strømtråder UTEN at vi skulle klare å se at det hadde gått noen igjennom. Plutselig dukket den bare opp i en annen paddock.. *grrr*

stall grønli
27-12-2007, 13:39
Til Lotta : Hvorfor legge så mye bry i det, når du bare kan åpne gjerdet ved å bruke håndtaket?? Da spiller det ingen rolle om kontakten er i eller ikke. Dessuten kan de andre hestene også følge med når du åpner gjerdet helt.

Uskyldige hilsner fra Grante :angel:

Sol
27-12-2007, 14:20
Til Lotta : Hvorfor legge så mye bry i det, når du bare kan åpne gjerdet ved å bruke håndtaket?? Da spiller det ingen rolle om kontakten er i eller ikke. Dessuten kan de andre hestene også følge med når du åpner gjerdet helt.

Uskyldige hilsner fra Grante :angel:

:twisted: ingen flere gode ideer til den unge damen er du så vennlig!:smash:

Hilde
27-12-2007, 14:41
He he! Som jeg sa da jeg var hos deg, så er isiser en smule smartere enn andre hester. Jeg vurderer snart å bygge et to meter høyt gjerde i mur rundt hele eiendommen. Hadde jeg bare hatt råd og det var min eiendom...

fabolos_willow
27-12-2007, 15:42
hahaha, isiser er glupe dyr:p