PDA

Se full versjon : Nattlig besøk slipper ut hestene.. Lure tips?

Anita&Svarten
19-12-2007, 19:49
Nå har det skjedd igjen.. Etter mørkets frembrudd kommer det uvedkommede på besøk og slipper ut hestene.. Det har skjedd noen ganger nå, så nå fjerner vi alle håndtak og bruker en løkke istedefor, slik at man ikke får åpnet gjerdet uten at strømmen er av. Men så er det det da, om de er så frekke at de bare tar av strømmen, og så slipper ut.. Har tenkt på strømapparat som man kobler på inne i stikkontakt, men så er det det da, om de faktisk er så frekke at de da går inn og drar ut kontakten. såå.. Noen tips? Enten en lur måte å kamuflere det apparatet som står der, eller noe lurt med annet strømapparat..

Hestene går ingen sted sånn sett, men er kjedelig om de får ødelagt noen hager(bor folk rundt) eller får i seg noe de ikke skal. Det skjer ikke ofte, men det er likevel nok. Nå kan det være at det holder å ta bort håntakene, men i tilfelle ikke. Enkelte andre har og hatt besøk av de, så det er ikke bare hos oss. Så nå skal de(ikke hestene) få seg en smell med strømmen så det blir slutt på det;)

DonPånnis
19-12-2007, 20:15
Det er mennesker som slipper ut ikke sant? Hvordan klarer du å ta det så rolig? :p Jeg hadde EKSPLODERT!!! Hadde sittet våken på natten og holdt vakt og eventuelt satt opp overvåkingskamera og sendt til politiet! Skjer det hver natt?

Nei jeg blir forbannet bare av å lese slikt jeg hehe. Hadde sprunget etter dem med en ØKS!

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:23
Det er mennesker som slipper ut ikke sant? Hvordan klarer du å ta det så rolig? :p Jeg hadde EKSPLODERT!!! Hadde sittet våken på natten og holdt vakt og eventuelt satt opp overvåkingskamera og sendt til politiet! Skjer det hver natt?

Nei jeg blir forbannet bare av å lese slikt jeg hehe. Hadde sprunget etter dem med en ØKS!

Hahah! ser det for meg.. løpende avgårde med øksa:p

Er mennesker ja. Nei, er ikke hver natt. Er bare den siste tida det har skjedd, men ikke ofte. Men likevel vil jeg ha slutt på det.
Har faktisk tenkt på kamera, men nå har vi og fått frost her, så ser for meg at det vil fryse.
Hadde jeg tatt de på fersken hadde jeg nok gitt de noen gloser ja..
Men hevnen er søt, så neste gang får de seg et skikkelig strømsjokk;) Regner ikke med å få besøk av de etter det.. hehe..

Hönnu
19-12-2007, 20:29
Har du noen mistanke om hvem det er som gjør dette da?

juliekj
19-12-2007, 20:36
er håndtaket i nærheten av strømledningen? Isåfall kan du spenne en ståltråd fra ledningen til håndtaket (og snurre rundt dersom håndtaket er av "ikke-strømledende" matriale)...

Bare husk å koble av strømmen før du selv skal åpne porten neste morra ;)

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:36
nei.. ingen.. Er nok noen som pøbler og snart blir lei av det.. Er egentlig ikke så mange andre alternativer. men likevel..

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:38
er håndtaket i nærheten av strømledningen? Isåfall kan du spenne en ståltråd fra ledningen til håndtaket (og snurre rundt dersom håndtaket er av "ikke-strømledende" matriale)...

Bare husk å koble av strømmen før du selv skal åpne porten neste morra ;)

Nei, den er på andre sida, men det går jo an å fuske til noe.. Håndtakene fører ikke strøm nei, derfor vi tenkte å ta de av slik at man MÅ ta av strømmen. men planen din var jo egentlig enda bedre.. "surprise......!" its play time! :cool:

Stall Nakkim
19-12-2007, 20:38
skaff dere et skilt hvor det står at det er videoovervåket! Det burde de fleste bli litt skremt av!

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:39
Den var ikke dum du! :D

Stall Nakkim
19-12-2007, 20:41
nei, den har tydeligvis skremt folk herfra før! Men så har jo vi kamera også da ;)

DonPånnis
19-12-2007, 20:41
ÅÅÅRH! Håper du får has på dem! Hva med å sette opp et skilt, adgang forbudt, privat området, gjerne også - overvåket mohaha :p Man skulle hatt en slik avspiller, når man tar på håndtaket spilles det av sinte, sinte, sinte dobermann hunder, HAHA ser det klart for meg nå ja!

DonPånnis
19-12-2007, 20:42
skaff dere et skilt hvor det står at det er videoovervåket! Det burde de fleste bli litt skremt av!

Æsj kom meg i forkjøpet! :p

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:42
Hahaha!! dritbra!!

Stall Nakkim
19-12-2007, 20:44
De fleste som har husalarm har jo også noen klistremerker til overs som det står alarm fra vaktservice/securitas o.l., de kan man jo også feste på stalldøren!

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:45
Da skal jeg sjekke om vi har det! Vi hadde alarm fra de, men sa den opp. usikker på om de tok med seg klistremerkene eller ikke..

Tusen takk for gode råd og tips alle sammen:D

Stall Nakkim
19-12-2007, 20:48
Bare hyggelig det vet du!! Og dersom det ikke hjelper, så si i fra, så skal jeg finne på ennå mer smarte ting! Muligens litt mer ondskapsfulle... ;)

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:49
i will:cool:

men dette burde jo hjelpe.. hehe.

DonPånnis
19-12-2007, 20:50
Jepp, regn med meg også, skal ta med øksen jeg! :D

Anita&Svarten
19-12-2007, 20:51
haha:D

lillekira
19-12-2007, 21:11
Om du har mulighet så lån deg ett strømapparat til. Det ene setter du i nærheten av håndtaket(eller løkka) slik at de tydelig ser at strømmen kommer derfra. De skrur av strømmen og tar tak i løkka for å åpne.
Men det de ikke vet.....

Er at det "virkelige" strømapparatet står ett annet sted,og er påkoblet.Så når de tar i løkka får de en kjempekaramell,som gjør at de kanskje ikke tør å prøve igjen?

Anita&Svarten
19-12-2007, 21:14
Har fler strømapparat selv, men det går ikke å få nedi strømapparat ved håndtakene. Mulig jeg kan få det til et lite stykke fra, men slik at de ser det, men får det ikke nedi før frosten er gått. Er litt usikker på om det går da og, men verdt et forsøk:) Dette blir jo litt gøy jo.. hihi (med at de får seg en skikkelig strømtrøkk altså:p)

JanneogTanha
19-12-2007, 21:17
WOOOHOO!det var en lur ide!!^^ hihi:D

Kurre
19-12-2007, 21:22
Lån en hund som spiser folk!
(Eller i det minste tygger litt på dem!)

Anita&Svarten
19-12-2007, 21:25
Haha.. Får lære Rosalita å tygge litt:p

LisaFi
19-12-2007, 21:29
Du får sikkert jordingskabel i bakken om du slår ei hel bøtte med kokende vann over først? :lol:

Bra det ikke er meg som er i dine sko, hadde nok vært øksetilstander her og da, ja gitt... :D

Anita&Svarten
19-12-2007, 21:32
hohoh! ser for meg mye gøye utrykk på forskrekka folk nå ja..:lol:
Men de fortjener det;)

Kurre
19-12-2007, 21:36
Kan komme en tur og knurre litt i buskene dine jeg!
Tipper de hadde fått seg en støkk da....
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....ser du? Faaarlig,ja!

Eivor
19-12-2007, 21:39
Bruk Nina! Hun kan bli ganske skummel hvis hun vil..
Har ihvertfall hver eneste hest på Haslum funnet ut! hehe.. Tviler ikke på at hun kan skremme folk fra busker også ;)

Anita&Svarten
19-12-2007, 22:36
Nina er herved ansatt som gnavse"hund":D

Kurre
19-12-2007, 22:37
*Kjøre mot farsund*

Sol
19-12-2007, 22:41
ellers får du invitere alle fh-ere til låvefest.. stille som mus.. helt til de nattlige dukker opp.. og så.. voilà. en drøss illsinte piker med pisk og sporer:D

Sagitaria
19-12-2007, 22:42
åhåhååh. det hadde seriøst blitt BRÅK ja. Ganske bokstavelig også, hadde vel hørt det rundt veggene her, om folk hadde sluppet ut våre. (weeee, snakke med de andre bortpå her osv..) Men så er de jo hakket mer hormonelle kanskje. Dessuten går de ikke ute om natta.

Poenget er jo, at det kan jo være veldig farlig. Den ståltråd på håndtak-ideen var så god, at jeg fikk det ondeste ondeste smilet :twisted: ! Nesten så du må sitte våken å spionere nå, Anita!

LisaFi
19-12-2007, 22:42
Ser for meg enkelte utgaver av arten menneskelig hankjønn som faktisk ville sett udelt positivt på den opplevelsen, Sol.. :roll:

Vet ikke helt om det er skremsel... ;)

Kurre
19-12-2007, 22:44
Ser for meg enkelte utgaver av arten menneskelig hankjønn som faktisk ville sett udelt positivt på den opplevelsen, Sol.. :roll:

Ser for meg mannfolka som kommer og tror de skal slippe ut hester og møter noe slikt istedet...Spørs om ikke de tror de har strøket med og havnet høyt der oppe gitt :D

Sol
19-12-2007, 22:44

hahaha...... tror du virkelig det om det var 1500 av oss også altså?:cool:

Hanne&SiljanGutten
19-12-2007, 23:20

Jeg hadde også satt opp overvåkningskamera :p.

lillekira
19-12-2007, 23:44
ellers får du invitere alle fh-ere til låvefest.. stille som mus.. helt til de nattlige dukker opp.. og så.. voilà. en drøss illsinte piker med pisk og sporer:D

Ja,riktig du Sol :p hehe
Hvilken FH"er er det du kjenner som sitter på låvefest "stille som mus" da?
Kan garantere at det hadde hørtes i milevis omkrets,om det hadde vært en gjeng FH"ere der du ;)
Men de hadde garanter ikke turt å kommet bort da iallefall,det er helt sikkert:p

Anita&Svarten
20-12-2007, 01:08
Den ståltråd på håndtak-ideen var så god, at jeg fikk det ondeste ondeste smilet :twisted: ! Nesten så du må sitte våken å spionere nå, Anita!

Skulle jo fått det på film og foreviget det:p

Ja,riktig du Sol :p hehe
Hvilken FH"er er det du kjenner som sitter på låvefest "stille som mus" da?
Kan garantere at det hadde hørtes i milevis omkrets,om det hadde vært en gjeng FH"ere der du ;)
Men de hadde garanter ikke turt å kommet bort da iallefall,det er helt sikkert:p

Tenkte det samme.. hahaha!!!

Hanna&Brá
20-12-2007, 10:17
Vet det skjedde på nabostallen hos oss.... Og det var ikke nok med at de slapp ut hestene, de jaget dem også på sykkel bortover asfalten.... Blir så sint at jeg kan eksplodere her jeg sitter..... De løste saken ved å flytte porten mer utilgjengelig til.. Eventuelt må man gjøre, som du sier, å fjerne håndtakene, og eventuelt tape fast kontakten til gjerdeapparatet, eller kanskje låse det inn om mulig...
Blir så sint på sånne pøbler......