PDA

Se full versjon : pasvik fhs..

jea
11-12-2007, 21:03
Hei..
Har nesten bestemt meg for å gå på hestelinja på pasvik folkehøyskole (tidligere Svanvik folkehøyskole). Lurer på om det er noen der ute som har gått der eller kjenner noen som har gått der og har noen kommentarer om skolen.. Eventuellt om noen her har planer om å gå der til neste år..?? :)

http://pasvik.fhs.no/

Amanthea
11-12-2007, 21:15
En tidligere lærer der er lærer på media her. :) Han sies å være utrolig trivelig. Har hørt masse fint om lærerne ved Pasvik FHS, tenkte selv å gå der, men jeg har bodd nord i ti år for mye nå. Og så skoletur til Russland da, tenk hvis du får se flere orlovtravere. :D

jea
11-12-2007, 21:25
Skoleturen er ikke noe minus nei... Det er jo veeeeeeeeldig langt unna der jeg bor nå, så blir veldig spennende å flytte så langt nord.. ; )

Ingvild
11-12-2007, 21:30
Eg sat og kika litt på den skulen for ei stund tilbake. Det verka veldig bra, men eg trur eg ville gått på fjordane skulle eg gått fhs med hest :)

Amanthea
11-12-2007, 22:10
Eg sat og kika litt på den skulen for ei stund tilbake. Det verka veldig bra, men eg trur eg ville gått på fjordane skulle eg gått fhs med hest :)

Jeg har fått inntrykk av at det er veldig mye om fjordinger der, kanskje det har noe med plasseringa av skolen å gjøre. Kontaktlærerinna mi er i fra Eid, og hun har selv hatt araber. Hun sa at det ikke bare var fjordinger der da.. men allikevel. :p

Pasvik har også fotolinje, og det er jo et stort pluss hvis man vil ha skikkelig gjennomførte valgfag. :)
(Haha, jeg er skikkelig into folkehøgsskoler, har ikke vært innom nettsiden engang *skryyt*)

jea
11-12-2007, 22:13
Har vurdert Fjordane også, men det var noe men pasvik, både valgfag og fritidstilbud som fikk meg til å bestemme meg.. : )

Rikke
12-12-2007, 09:02
Jeg har fått inntrykk av at det er veldig mye om fjordinger der, kanskje det har noe med plasseringa av skolen å gjøre. Kontaktlærerinna mi er i fra Eid, og hun har selv hatt araber. Hun sa at det ikke bare var fjordinger der da.. men allikevel. :p

Pasvik har også fotolinje, og det er jo et stort pluss hvis man vil ha skikkelig gjennomførte valgfag. :)
(Haha, jeg er skikkelig into folkehøgsskoler, har ikke vært innom nettsiden engang *skryyt*) Haha, hva mener du med det? At siden det er så langt nord er det mest sannsynlig bare fjordinger?

To i klassen min har gått der, og de var fornøyd så vidt jeg vet. Men jeg ville ikke dratt dit selv.. Selv ville jeg vel vendt nesa mot Troms.

Fancypants
12-12-2007, 09:26
Det var jo.. SNØ der o_O Skrive ned i boken om mulige FHS.. =D
Men det var bare utebane?

jea
12-12-2007, 18:10
Det er bare utebane der ja, men ettersom jeg ikke er vant til ridehus, spiller ikke det stor rolle for meg..
Ettersom jeg har skjønt, blir det ridehus i kirkenes, men veit ikke i hvor stor grad skolen kommer til å bruke den.. ;)

Ingvild
12-12-2007, 18:28
Jeg har fått inntrykk av at det er veldig mye om fjordinger der, kanskje det har noe med plasseringa av skolen å gjøre.

Ja altså.. Eid er hjartet av fjordhestland ;-)

Tykkjer opplegget på pasvik verka veldig bra også, eg :)

Rikke
12-12-2007, 19:51
Det var jo.. SNØ der o_O Skrive ned i boken om mulige FHS.. =D
Men det var bare utebane? Finnmark = Snø, forventet du noe annet?:D

Fancypants
12-12-2007, 22:27
Altså, jeg er fra Bergen.. Du vet der det alltid regner? Plaskplask? :lol:
Snø er liksom bare, ammagads liksom!

jea
12-12-2007, 22:48
Ja, er ikke snø her jeg bor heller.. Det pleier å være det om vinter'n, men ikke så mye.. Og nå som det nærmer seg jul, begynner jeg faktisk å savne snø.. : )

Fancypants: skal du begynne på folkehøyskole til høsten eller??

Amanthea
12-12-2007, 23:54
Haha, hva mener du med det? At siden det er så langt nord er det mest sannsynlig bare fjordinger?

To i klassen min har gått der, og de var fornøyd så vidt jeg vet. Men jeg ville ikke dratt dit selv.. Selv ville jeg vel vendt nesa mot Troms.

Tenkte på Fjordane. :p At det er det beste valget for folk som ønsker å være aktive i et fjordhestmiljø.

Det virker som om Pasvik har et kjempefint og naturlig syn på hestehold, og det hadde sikkert blitt kjempemye tur der. Hadde det ikke vært for at jeg er luta lei av å være så langt nord, hadde jeg dratt dit.

I Troms finner man vel bare den.. den? Den med sekstenårsgrense. Jeg vet om mange som synes den er bra, men den virker litt for kristen for min del. Pluss at jeg stiller veldig strenge krav til hvordan fhs jeg skal gå på (kan ha noe å gjøre med at jeg bor like ved en helt fantastisk bra skole). Vil selv gå på Torshus, virker som ei god skole, mye kjøring, pent der, sentralt og god mat (for verdens mest kresne er det et viktig kriterie - mye folkehøgsskolemat er GRUSOM). :D

jea
13-12-2007, 00:00
mye folkehøgsskolemat er GRUSOM). :D

Huff ja det blir det værste, kjenner ingen som er så kresen som meg.. :S Håper det er normal mat der... hehe

Jeg er så kjei østlandet så jeg vil så langt bort som overhode mulig... XD

Fancypants
13-12-2007, 09:42
Ja, er ikke snø her jeg bor heller.. Det pleier å være det om vinter'n, men ikke så mye.. Og nå som det nærmer seg jul, begynner jeg faktisk å savne snø.. : )

Fancypants: skal du begynne på folkehøyskole til høsten eller??

Nei.. Men jeg skulle ønske det! Skal ikke denne høsten, men neste :lol: Har vurdert fjordane en del da.. Men vi får se :p

Jeg for min del, må velge en skole som ikke er så kristen.. Da disse verdiene er noe jeg ikke kan få "pjåtet" inn i hodet mitt hver dag..

jea
13-12-2007, 15:28
Fjordane virker som en veldig fin skole.. Har vurdert den selv.. ;)
Skjønner hva du mener, preken her morgen og be før maten er ikke noe for meg... Men med all respekt til kristne!!

Fancypants
13-12-2007, 15:42
Selvfølgelig.. Jeg respekterer de kristne, men det blir for heavy shit for min del..

Amanthea
11-02-2008, 11:13
Jeg skal forresten meget mulig gå Pasvik til høsten. :D I Troms har de hestelinje, men den er kristen. Og Pasvik er lengre sør. :p

mon
11-02-2008, 20:47
jeg skal også kanskje gå på pasvik:)
vurderte og har plass på hurdal om jeg vil, men virket som det var for mye tull der.

Elis&Merita
04-03-2008, 17:43
Jeg har også vurdert Pasvik, men det ble for langt nord for min del...

Fancypants
04-03-2008, 22:20
Er pasvik med kysten? :D

Elis&Merita
04-03-2008, 23:05
Er pasvik med kysten? :D

Det er ved grensa til Russland, det sier vel sitt;)

Fancypants
05-03-2008, 09:13
Da stryker vi Pasvik fra den listen :lol:

Missen
16-06-2008, 21:54
Hvor er egentlig Torshus fhs?
Er ikke så geografisk anlagt :p

Noen som har gått der?
Vet denne tråden egentlig er om Pasvik, men siden andre har nevnt Torshus så bare slenger jeg meg på :p

Ingvild
16-06-2008, 22:03
Fannrem, rett sør om Trondheim.

Missen
16-06-2008, 22:08
Fannrem, rett sør om Trondheim.

Åå ja, trodde den var langt oppi nord jeg :p
Så feil kan man ta. Hehe.
Takker for svar ;)