PDA

Se full versjon : Første stevne skal aldri være enkelt :p

Mitzimarie
24-11-2007, 14:28
Så var det tid for og starte med han da, idag.
Jeg sendte en mail og melde meg på i en rideklubb, (utvidet klubbmesterskap.) fordi det skulle være stevne på stallen hvor jeg er
Det var jo greit da, sendte en mail. Men jeg hadde ikke pass, heldigvis sa hun på mailen at jeg IKKE trengte det eller hesteregistreringsnr.
Da var det jo greit, så vi trente gikk. Og det gikk så j***** dårlig! :p Men kunne jo prøve da, enda jeg var på nippet til og trekke meg.
Men det ble til at jeg skulel være først startende, i 60 cm (clear round) kl 9.
Så, kvelden før stevnet sier en at jeg må ha nesereim! Jeg prøvde alt, men fortvila fant jeg ingen løsning, så fikk bare håpe jeg fikk lov og starte da.
Så ble det stevnedag, og jeg dro kl 7 hjemmefra. Var i stallen litt før halv 8, og gikk for og pusse utstyr. Så plutselig fant jeg ut at klokka var kvart over 8. Med superdårlig tid gikk jeg og stelte han, også trodde jeg at det var påbudt med fletter, så jeg begynte og flette. Men, det var jo ikke påbudt (heldigvis). Stakkars ponni ble heelt stressa, når jeg fløy rundt med shabracker, løse stigbøyler og hodelag og masse sånt.
Plutselig var en del av hodelaget mitt borte da, så da måtte jeg ta et annet! Så måtte bytte bitt, og påannebånd og masse sånt. Og etter det ville ikke stigbøylene på plass igjen. Det ble masse stress, når jeg måtte vaske sprangbandasjene og pusse og sånt.
Jeg skulle låne ridejakke og nummer av en annen da, som hadde glemt det. Så måtte varme opp uten ridejakke og sånt. Og plutselig kommer jeg på, at jeg ikke hadde gått banen! Marthe kom da, og fikset ridejakke og sånn, fikk også låne pisk :) Samtidig som jeg varmet opp prøvde jeg og lære meg banen, men fikk ta det meste i trav da. Så plutselig så begynner pappa og mase om papirer. Så jeg ikke fikk varmet opp, han trengte pass & registreringsnr! Men pappa fikk snakket seg ut av det, det var en annen som også ikke hadde det fordi hun jeg sendte mail til sa vi ikke trengte. Nesten uoppvarmet, og utrolig stressa måtte jeg bare starte da. Men det gikk bra, og tok nesten alt i gallop :)
Ble noen - nesten stopp da, men sånn får det være :p Det var gøy og få sløyfe så lot jeg han hvile. Etterpå var jeg plutselig hestepasser for 4 hester, og møtte masse folk.
Koslig dag alt i alt, og nå har jeg ny nesereim ;) Det ble ingen bilder, for kamera skrudde seg av når jeg skrudde det på.

Hönnu
24-11-2007, 14:31
Hørtes stressende ut det der! Men bra det ordnet seg da :) Går bedre neste gang vettu ;)

Andrea-Villimey
24-11-2007, 14:32
Så fint at det gikk bra til slutt! Men et tips er å lese reglemange, og vaske/pusse alt dagen før ;)

Mitzimarie
24-11-2007, 14:33
Jeg hadde pusset alt, men så hadde noen dyttet det ned og fått det tilsølt med flis.. :p

Viste ikke om reglemanget jeg :p

Wilisia
24-11-2007, 15:02
Har du ikke tatt KR1 kurs da? eller var det klubbstevne? :p Jaja, bra det gikk bra da:)

Mitzimarie
24-11-2007, 15:20
det var utvidet klubbstevne (.

Anniken
24-11-2007, 15:28
Høres stressende ut :p

Wilisia
24-11-2007, 16:45
det var utvidet klubbstevne (.

Sorry, leste ikke skikkelig :p

Lovise_Felex
24-11-2007, 16:55
huffda :p håper du har alt litt mer klart neste stevne da!
hihi

Modesty
24-11-2007, 17:00
Et godt råd er og ta KR1 kurset og få grønt kort, det kan fort være til hjelp til neste gang du skal på stevne ;-) Og da er det også bare å bestille seg lisens når du senere i livet trenger det.

Ingvild
24-11-2007, 17:00
Viss du er smart les du KR før neste gong du skal starte så slepp du så mange misforståingar :)

Mitzimarie
24-11-2007, 18:47
Jepp. Jeg viste ikke om KR engang jeg :P også fant jeg ut at jeg måtte ha pass 2 dager før stevnet, men da vet jeg det til neste gang :)

Andrea
24-11-2007, 18:50
Oi, stressende. Bra det gikk fint, da :)