PDA

Se full versjon : Kutt i poten til pusen + litt mer

Julie og Kamy
22-11-2007, 00:12
Ene stallpusen vår begynte å halte i går kveld, og freste når jeg skulle se på poten først. Da jeg løftet pusen opp og jeg og en venninne begynte å trykke og dra var det ingen reaksjon og vi så heller ingenting. I dag tidlig så haltet han ikke lenger og jeg tenkte at det var vel bare en liten stein eller noe som hadde lagt å irritert. Da jeg ventet på bussen på vei fra skolen fikk jeg melding på mobilen at katten haltet igjen. De hadde sjekket men fant ikke noe i poten. Fant ikke noe jeg heller da jeg kom opp og senere på kvelden fant heller ikke "katte-eksperten" noe. Senere igjen så haltet han kraftigere og da så jeg engang til og da hadde han et lite kutt som så ut som om masse grus og sand var samlet seg i. Renset det men det renset ikke så mye pga all skiten.

Hva ville dere gjort? Reist til dyrlegen snarest, eller ventet et par dager til? Pusen har skikkelig aua:(

Også en annen ting: Ene stallkatten har fått orm i magen og fikk sånn hinne på øynene, så ga den en ormekur på resept jeg hadde fra før, som skal dryppes melleom skulderbladene. Var helt likt det som den andre hadde i sommer. Er sikkert 4-5 dager siden han fikk ormekuren, og hinnene har ennå ikke forsvunnet. Dyrlegen sa i sommer ang andre katten at det kunne ta noen dager.

Føler det har gått litt lenge, hva ville dere gjort. Jeg vil til doktoren men maaange mener jeg er litt hysterisk:rolleyes:

evypus
03-12-2007, 05:52
har det vært min katt har jeg vært like hysterisk som du;)
Angående den katten med sår på poten ville jeg vasket ut all grusen og rensket såret regelmessig.
Den katten med orm ville jeg dratt til dyrlegen med for å få ormkur og noen tips:)

HannaC
10-12-2007, 00:15
Ormekur får du kjøpt på apotek reseptfritt(?)..

Anita&Svarten
10-12-2007, 00:21
Ville dratt til veterinæren. blir fort betent når det er i poten..
Åge dro ut en klo en gang, tok ikke lange tida før det ble betent selv om vi var flinke til å rense.
Ville snakket med veterinæren om ormen og.. For sikkerhets skyld;) Koster ikke noe å spør.

*Luna*
10-12-2007, 00:24
Jeg hadde også blitt litt hysterisk. Er nok en god ide å dra til dyrlegen med den poten, for som sagt før her, slikt kan fort bli betent.
Når det gjelder orm, så blir vel ikke denne fjernet ved å dryppe ormemiddel mellom skuldrene?? Den som man drypper er vel forebyggende og hjelper vel ikke dersom katten har fått orm??

Anita&Svarten
10-12-2007, 00:31
Man kan få slik dryppe ormekur som hjelper når de har fått orm og.
Begge mine er imunne mot panacur, og banminth tar jo ikke alt. Så de får urter(vunnet pris to ganger i england) + den som blir dryppet mellom skuldrene. Vet om andre og med imunne katter som bruker den.
Urtene kan man og bruke for å fjerne orm som alt er der, men tar lengre tid enn de "vanlige" på å knekke det. Så vi bruker en kombinasjon av urter og dryppe kur. Urtene for å forebygge mellom dryppinga:) Har faktisk ikke funnet orm hos de en eneste gang etter vi begynte med det.

Torhild
10-12-2007, 22:11
Hva heter den dryppe-kuren da?? Aldri hørt om den jeg! For dere blander ikke med den dryppetingen som tar lopper/lus/flått etc???

Julie og Kamy
10-12-2007, 22:23
Profender heter den ormekuren vi har brukt. Den man tar mellom skulderbladene. Mega bra=) Går kjapt=)

Katten med aua pote sluttet å halte, men fikk et sår i siden, etter slåsskamp med nabokatten, så den måtte operere bort daukjøttet. Han er nå tilbake i stallen i fin form, og skal ta stingene i morgen:)