PDA

Se full versjon : Forskjellige stevner

_crazy*girl_
18-11-2007, 22:59
Jeg har egentlig ikke helt fått med meg hva et D-stevne, klubb-stevne, klubb-mesterskap, utvidet klubbstevne osv. er for noe jeg. Er det noen som kan fortelle meg hva forskjellen på stevnene er? jeg vet jo liksom at D-stevne er Distrikt stevne, men hva er for eksempel forkjellen på et D-stevne og et klubb stevne osv. Hadde vært flott viss noen hadde klart å svare meg på det :) Også lurer jeg litt på, i sprang, hva er de forskjellige klassene?
LC, LB, LA osv = hvor mange cm ?
håper dere skjønte spørsmålene mine og at noen kan svare meg på disse :)

Annette
18-11-2007, 23:03
D-stevne er Destrikstevne som feks det er bare rogalandrytterkrets som får delta på det stevne, klubbene i rogaland.
Klubbstevne er et stevne som er arrangert av klubben og er bare klubbemsmedlemmer som får starte venligvis. Hvis de ikke har invitert andre klubber, da blir det et utvidet klubbstevne.
Klubbmesterskap er et stevne der de plukker ut "klubbens" mester i den og den klasse...

LD=80 cm hest
LC = 1m hest
LB = 110 cm hest
LA = 120 cm hest
osv

Star-Carro
18-11-2007, 23:08
oj, trodde man kunne være med på alle distrikstevner jeg, var med i en i Oppland og jeg hører til oslo lissom

Marthe
18-11-2007, 23:27
D-stevne er Destrikstevne som feks det er bare rogalandrytterkrets som får delta på det stevne, klubbene i rogaland.
Klubbstevne er et stevne som er arrangert av klubben og er bare klubbemsmedlemmer som får starte venligvis. Hvis de ikke har invitert andre klubber, da blir det et utvidet klubbstevne.
Klubbmesterskap er et stevne der de plukker ut "klubbens" mester i den og den klasse...

LD=80 cm hest
LC = 1m hest
LB = 110 cm hest
LA = 120 cm hest
osv

Det er vel ikke riktig? Alle distrikter kan delta på et distriktstevne som feks. tilhører Buskerud. Det er nivå det kommer ann på. På et distriktstevne er ikke nivået like høyt på et landstevne, som at på et landstevne er ikke nivået like høyt som på et elitestevne feks. :)

Annette
18-11-2007, 23:28
Ja, ok, men som regel er det det.. hender at de fra Bergen komemr ned hit da, eller at vi reiser opp dit..

Augustina
18-11-2007, 23:41
Klubbstevne: Et stevne som holdes for ryttere som er under samme klubb
Utvidet klubbstevne: Der en rideklubb arrangerer et stevne, men inviterer fks. noen staller i nærområdet
Distriktstevne: Et vanelig stevne der folk rundt i distriktet kan komme å starte (usikker på om det er noen grense egentlig)
Landsstevne: Stevne for alle i hele landet
Elitestevne: Vet ikke om det er så stor forskjell fra L-stevne?
Internasjonalt stevne: Et stevne der folk fra utlandet kan starte (høye klasser)

Marthe
18-11-2007, 23:44
Elitestevne er en vesentlig forskjell fra landstevne. På elitestevner pleier klassene å være fra Middels B og oppover (nå tenker jeg sprang og ponniklasser :) ) mens landstevner er fra LB og oppover.

_crazy*girl_
20-11-2007, 18:27
takk for mange gode svar. føler hvertfall at jeg blir klokere : )

Lucinda
20-11-2007, 18:37
Distriktsstemner er opne for heile landet. Den er ikkje begrensa til att kun kretsen rundt kan delta.