PDA

Se full versjon : Candy 2006

Lopke
31-10-2007, 10:10
Jeg så en nydelig film igår. Den heter Candy og spilles av Heath Ledger fra Brokeback Mountain og Abbie Cornish. Den er vel egentlig en australsk filmproduksjon.

Den handler om narkomane Dan som introduserer Candy for heroin. De er veldig forelska og tror at de kan slutte når som helst.. Det kan de jo ikke og det ender med at Candy må prostituere seg for å skaffe penger. Candys foreldre står på sidelinjen og kan lite stille opp. De vil helst ikke se sannheten før det er helt galt..

Jeg kan ikke fortelle så mye mer ellers spolerer jeg handling og slutt, men jeg synes dette var en fantastisk film. De spiller rollene sine veldig bra, selvom det er litt vanskelig å få dem til å se ut som to narkomane etter flere slitsomme år. Begge er jo nydelige skuespillere.

Filmen er veldig trist og romatisk på samme tid. Jeg ble veldig grepet av flere sener i filmen hvor Candy blir gravid, deres kamp når de prøver å slutte osv..
Jeg klarer ikke helt å mislike Dan selvom han har skyld i mye og oppfører seg som en dust. Sikkert fordi han er så pen og prøver så godt han kan å behandle Candy godt selvom det er hun som må jobbe for pengene.
Han klarer ikke å få seg til å selge sin egen kropp til menn. Likevel så viser filmen et utrolig forhold mellom disse og det er tydelig det ikke kun er heroinen som holder dem sammen.
Man sitter med en følelse nermere slutten at man ville ønske de kunne klare å slutte, fordi de er perfekte sammen ellers..

Men det hadde jo vært kjedelig..

Anbefales!!

RenateSJ
31-10-2007, 10:22
hm.. må se om jeg finner den da.
Ble jo litt nyskjerrig. Men den har ikke sånn klisje-sann-historie-fra-virkeligheten preg over seg?

Lopke
31-10-2007, 10:34
Nei den er overhodet ikke klisje.. bare veldig gripende film..

RenateSJ
31-10-2007, 10:46
Da skal jeg ta anbefalingen din og putte den bak øret og huske neste gang jeg skal leie film (finner man den i leie-film hylla eller har du lasta ned? )

Lopke
31-10-2007, 11:43
Jeg lastet ned, men den er å leie/kjøpe og