PDA

Se full versjon : Lei av boots!

Camilla
30-10-2007, 20:12
Ja, nå er jeg altså så møkklei av boots!!
Hesten min ble barfottrimmet for første gang for 2-3mnd siden, og jeg har fått lånt meg boots av Tonje.
Barfottrimmeren prøvde disse på hesten min etter første trimming, og de er i rett str.
Men nå er jeg lei! Så utrolig mye enklere med sko føler jeg!
Bruker boots på framhovene, og en detter ofte av!
Da min hest ikke er den enkleste å komme seg opp på når vi har ridd ut, tar det utrolig lang tid for meg å gå av, hente bootsen som datt av, sette den på igjen for så å prøve å komme meg opp på hesten igjen.. Så etter et par skritt er det samme regla omigjen!:roll:

Jeg har ikke brodder til bootsene jeg låner, og om jeg skal fortsette å ha barfothest, så vil jeg ha mine egne boots!
Men det er så utrolig dyrt!!!:(
Vet rett og slett ikke om jeg har råd til å kjøpe det med det første, jeg..:(
Og jeg må jo ha det helst før snøen kommer..

Råd?
Noen som vet om noen billige boots, med kvalitet (med brodder og sånn som gjør at bootsen sitter litt bedre fast)?

Gåsj.. Ikke lett å være student med dårlig råd, gitt...

anexiel
30-10-2007, 20:18
Prøv en annen type en hva du har nå? Er ikke sikkert de passer i forma selv om de passer til målene under hoven, om du skjønner hva jeg mener.

SiljeE
30-10-2007, 20:19
Simple boots skal være bra. Jeg skal ha dem til hesten min. Hørt mye positivt om dem. De koster heller ikke så altfor mye, ca 1500,- for et par om jeg ikke tar helt feil? Gå inn på www.barfothest.com Der kn du se på dem og lese litt om dem:)

Camilla
30-10-2007, 20:23
Prøv en annen type en hva du har nå? Er ikke sikkert de passer i forma selv om de passer til målene under hoven, om du skjønner hva jeg mener.

Er ikke så lett og få prøvd noen annen type, når jeg ikke har råd, og ingen andre har å låne bort..::/:

Camilla
30-10-2007, 20:25
Simple boots skal være bra. Jeg skal ha dem til hesten min. Hørt mye positivt om dem. De koster heller ikke så altfor mye, ca 1500,- for et par om jeg ikke tar helt feil? Gå inn på www.barfothest.com Der kn du se på dem og lese litt om dem:)

Ja, tenkte litt på Simple boots..
Men er den prisen inkl. brodder og wraps?
Og, et par? Vil jo helst ha fire boots på vinteren og ikke bare to..
Hmm..

SiljeE
30-10-2007, 20:28
Ja, tenkte litt på Simple boots..
Men er den prisen inkl. brodder og wraps?
Og, et par? Vil jo helst ha fire boots på vinteren og ikke bare to..
Hmm..

Det er jeg ikke så sikkert på. Tror ikke det. Spør Mallilen du, hun veit sikkert dette:D
Ja, de selges i par så da må du nesten kjøpe to par. Jeg har sjekka litt priser på forskjellige typer og simpleboots er de som ikke koster så altfor mye da, iforhold til hva du får for pengene. Synes ikke det er dyrt.

Shadowfax
30-10-2007, 20:37
Råd?

Sett på sko igjen ;) Da slipper du alt det maset...

SiljeE
30-10-2007, 20:38
Sett på sko igjen ;) Da slipper du alt det maset...

Men det er jo ikke det beste heller da. Bare fordi du ikke har råd til boots som er en engangsutgift så hjelper det hvertfall ikke å sette på sko.

Rikke
30-10-2007, 20:50
Hvis bootsene detter av passer de nok ikke...

Og i lengden er boots en billigere investering enn å sko hver 5./6. uke..

Ingvild
30-10-2007, 20:54
Eg ville også slått på sko. Så kan du heller prøve med barfot att når vinteren er over.

mallilen
30-10-2007, 20:57
Du kan jo evt bestille Simple fra sverige? Her (http://www.hovbalans.com)er det også brukte boots til salgs. Nye er de litt billigere enn i Norge.

Brodder er ikke inkludert i prisen, men wraps følger med.
Mener det koster rundt 160 kr for et sett til 4 boots for broddene(ATV-brodder)

Simple anbefales så lenge høvene ikke er veldig mye bredere enn de er lange.

Jeg er kjempefornøyd med mine:aldri falt av, gnager ikke, lager ikke slitasjemerker, klemmer ikke, og er utrolig enkle å få av og på uansett føre og temperatur(siden de er i lær og ikke plast), holde rene samt at de tåler ganske tøft terreng, også asfalt/hard grus.

Andre som har Simple er også utrolig fornøyd med dem, og de som har hatt f.eks Boa eller EasyBoot som har gått over til Simple mener at Simple er LANGT bedre, ettersom de sitter bedre på og er langt enklere i bruk.

Det er jo ikke meningen at hesten skal bruke boots livet ut: etterhvert vil forhåpentlig hoven herdes såpassa t boots er unødvendig, og du kan da velge å selge dem eller å beholde for å bruke på de glatteste dagene om du vil.

Uansett er det absolutt en investering om man ser slik på det:
-ingen dag du ikke får ridd pga mistet sko(og kanskje må vente på hovslageren en uke eller mer)
-Sunnere og friskere hest(!)
-det første året eller så går man i minus i fht å bruke sko dersom man må leie inn hovslager, og trimmeren koster jo også. Etterhvert vil det bli mindre og mindre behov for trimmerens besøk, og du vil i stedet gå i pluss i fht å bruke hovslager og sko.

Jeg har også vært inne på "gi opp-tanken", og jeg er heller ikke av de rikeste(blakk konstant). Har tenkt at dette blir dyrere enn skoing osv, men fant ut at de kronene ekstra det året det tar å rehabilitere min hests høver absolutt er verdt det! :)