PDA

Se full versjon : Vinterklær og sko/støvler?

TinaL
26-10-2007, 22:54
**

juliekj
26-10-2007, 23:02
jeg har den todelte vinterdressen fra FinnTack, veldig fornøyd så langt. Og jeg har foreløbig bare ei vanlig tynn joggebukse under, så regner med det skal gå bra med ei ordentlig strømpebukse/superundertøy under der igjen når det blir ordentlig kaldt.
Planlegger å bruke den samme på kjøringer utover også. Bruker den bare når jeg kjører (altfor varm til å måke med f.eks) så den blir ikke såååå møkkete ;)

sko og støvler derimot...
*venter på at flere skal se tråden*

Filizity
26-10-2007, 23:04
jeg driver jo ikke med trav, men jeg er superfornøyd med stallskoa til mountain horse som stall sko. de er kjempevarme:)

insolita
26-10-2007, 23:07
Finn tack synes jeg faktisk ikke er så veldig varmt. Jeg bruker jakka nå med genser under, og må bruke en annen jakke når det blir kaldere. Skal du ha kvalitet så kjøper du Mira men det er skamdyrt da.

Av sko er det kun en ting for meg, og det er Muckboots. Holder meg varm og tørr og er utrolig nok kjempegode å gå i. Har ridestøvelmodellen som jeg stort sett har brettet ned til vanlige støvler, men har de oppe når de er ekstra kaldt eller jeg en sjelden gang rir.

Rikke
26-10-2007, 23:07
Har Mountain horse Rimfrost rider-støvlene, og de er kjempegode og varme. Spesielt når de er gått inn skikkelig;) Har også en todelt vinterdress fra CRW som jeg liker kjempegodt, men finner den ikke hos Høøks lenger.

Stineln
26-10-2007, 23:09
Jeg hadde sånne mountain horse rimfrost paddock vintersko i i fjor. Anbefales ikke! De blir stive og ekle når det er kaldt og er dødsvonde å gå/stå lenge i. (stooort minus når man er mye på løp om vintern) Jeg er også på jakt etter gode vintersko altså:) Jeg er forresten alltid fryktelig møkkete på bana jeg. Klarer ikke å holde meg rein rundt de dyra:D

insolita
26-10-2007, 23:14
Jeg hadde sånne mountain horse rimfrost paddock vintersko i i fjor. Anbefales ikke! De blir stive og ekle når det er kaldt og er dødsvonde å gå/stå lenge i. (stooort minus når man er mye på løp om vintern) Jeg er også på jakt etter gode vintersko altså:) Jeg er forresten alltid fryktelig møkkete på bana jeg. Klarer ikke å holde meg rein rundt de dyra:D

Helt enig. jeg har skoene og de støver vekk for å si det slik. Fryktelig stive, mindre god kvalitet og helt grusomme å gå noe særlig i. Gir nok grei støtte når man rir, men som "arbeidssko" er de ikke brukanes.

SnippSnapp
26-10-2007, 23:32
Bruker Mountain Horse Rimfrost rider-støvlene, er ganske fornøyd med dem etter jeg gikk dem inn.. Var ille å gå i da de var ny.. Av klær er jeg utrolig fornøyd med Åby regnsettet; selebukse og jakke. Er vel egentlig bare regntøy men utrolig varmt (noe foret). Har noe stor str med plass til klær, men har vært god og varm selv under lange kjøreturer og lange dager på travbanen (med lite action ;) )

Stineln
26-10-2007, 23:54
Har tenkt på å skaffe meg muckboots, men har tenkt mest på de lave.. Hvordan er muckboots å ri i egentlig? Jeg rir veldig mye, så trenger noen som er gode til det også.

insolita
26-10-2007, 23:59
Tror kanskje at det kan være ubehagelig å ri med de halvhøye, men vet ikke altså. Det er ikke noe problem å brette de ned til halve høyden når man går med de, og brette de opp når man fryser skikkelig eller skal ri.

Katrine&Quicky
28-10-2007, 20:22
Jeg bruker enten varmedress eller en varm jakke fra Gemini Hest (kjøpt på Felleskjøpet) med f. eks. en varm bobleridebukse under, på beina bruker jeg lag på lag med ullsokker og noen varme stallsko. Begge plaggene bruker jeg både på banen og i stallen...

Jeg er veldig til en frysepinne så jeg tar alltid på meg så mye som mulig, så varmedressen er veldig bra å ha masse under;)

MonocerosPride
05-12-2007, 15:25
Finn Tack vinterdress er veldig varm syns jeg da, men beina er det verre med. men jeg kjøpte Mountain Horse Field Groom, og de er varme og kjempe gode å ri med! :D