PDA

Se full versjon : Lusitano.

j.i.m
25-10-2007, 11:20
Hei hei:)

Er det noen som kjenner til denne rasen? Finnes det mange i Norge? Hvordan er gemyttet ol?
Har funnet noe ved å google, men vil gjerne ha erfaringer fra noen som faktisk har drevet med/eier eller kjenner til rasen :)

Frieserlis
25-10-2007, 12:33
Hei hei:)

Er det noen som kjenner til denne rasen? Finnes det mange i Norge? Hvordan er gemyttet ol?
Har funnet noe ved å google, men vil gjerne ha erfaringer fra noen som faktisk har drevet med/eier eller kjenner til rasen :)

Eneste Lusitanoen jeg har vært borti er en stor staselig hingst som står på Soma Rideklubb. Tror eieren heter Hilde, og jeg vet at hun har hjulpet andre med import osv av andre Lusitanoer..

iallefall, denne hingsten var fantastisk flott, dyktig dressurhest, og hadde et supert gemytt.

Dersom du har lyst å snakke med Hilde kan jeg skaffe telefonnummeret hennes til deg!

j.i.m
25-10-2007, 12:54
Det hadde vært supert om jeg kunne fått nr hennes. Jeg har nemlig kjøpt en lusitano partbreed hingst på 2 år nå, men vet liksom ikke helt hva jeg kan vente meg av han etterhvert som han vokser til. Tusen takk:)

Frieserlis
25-10-2007, 13:05
Det hadde vært supert om jeg kunne fått nr hennes. Jeg har nemlig kjøpt en lusitano partbreed hingst på 2 år nå, men vet liksom ikke helt hva jeg kan vente meg av han etterhvert som han vokser til. Tusen takk:)

Da har jeg sendt mail til venninnen min som har nummeret/e-postadressen hennes. Sender det til deg på PM når jeg får det! :)

j.i.m
25-10-2007, 13:11
du er en knupp:D
Nydelig hest du har forresten.

Frieserlis
25-10-2007, 13:24
du er en knupp:D
Nydelig hest du har forresten.

Ingen årsak. Og takk for det! Har ikke fått ham enda, overtar ham til nyttår... Lenge å vente!!

imh
05-12-2007, 11:40
Hei,

Du kan også spørre meg.. Jeg har en luso hingst og ei hoppe samt en trivelig kontakt som driver avl i Portugal. Jeg kjenner også til noen av de andre lusitanoene i som er her i Norge. Er du seriøst interresert kan du gjerne komme å hilse på :-)

Sombiejenta
05-12-2007, 13:26
Har hilst på flere Lusitanoer i Thailand, de er veldig kraftige og flotte. De fleste er rolige og vennlige, det er virkelig synd at de er så sjeldne i Norge. Kunne ha eid en slik rase jeg :)

SOL P.R.E.
05-12-2007, 14:17
Hei,

Du kan også spørre meg.. Jeg har en luso hingst og ei hoppe samt en trivelig kontakt som driver avl i Portugal. Jeg kjenner også til noen av de andre lusitanoene i som er her i Norge. Er du seriøst interresert kan du gjerne komme å hilse på :-)

Hei Inger Marie :)
Koselig at du og Santa har kommet til forumet! Håper alt er bra med dere :)

imh
05-12-2007, 14:53
Hjernen trengte litt frikobling fra jobben...

Gratulerer så mye med spansk kåring av Infante! Håper du lar ham få avkom, han er virkelig en super hest :-)

Sol
05-12-2007, 14:57
Velkommen til oss imh;) Du har ikke lyst til å glede oss med noen bilder av hestene dine da? tror nesten aldri jeg har sett bilde av lusitano engang jeg.

imh
05-12-2007, 15:56
4926

4927

4928

4930

4931Bilder? Jeg skal forsøke.. Santarém nå 8 år, Beringela snart 2...

Reaper
05-12-2007, 16:03
Så nydelige hester du har, Imh!:)

SOL P.R.E.
05-12-2007, 18:00
Hjernen trengte litt frikobling fra jobben...

Gratulerer så mye med spansk kåring av Infante! Håper du lar ham få avkom, han er virkelig en super hest :-)

Takk! :D Deilig å være ferdig med det ((:
Fanten stiller seg gjerne til disposisjon for villige damer :D Men så få som det er av dem, får man vel være glad om man får noen i det hele tatt...

Flotte bilder!!! Spennende med 2-års hoppa di ((:
Hva er planene med Santa framover?