PDA

Se full versjon : Farger i stallen...

Hanne&Kenyan
24-10-2007, 18:25
Off, er så fryktelig dårlig til å finne på tittel...
Saken er: Jeg skulle egentlig malt stallen i sommer, men jeg fikk aldri ut fingeren og fikk gjort det... Jeg har tenkt lenge på hvilke farger jeg skal ha, men jeg klarer aldri å bestemme meg...
Kan jo prøve å forklare litt hvordan det er der... Det er HØYT under taket, Kenyan sin boks er laget med villmarkspanel og er fortiden ubehandlet (Tussi skal også få boks i villmarkspanel, men jeg er ikke den raskeste til å få ting gjort...) Rommet er stort med masse gulvplass, saler, hodelag henger på veggen det samme gjør møkkagrep osv... Altså ingen luksus med eget salrom og sånn...
Er det noen kreative sjeler som vet hva jeg kan gjøre med farger, hvilke farger jeg bør velge, bør jeg dele veggen i to og ha en "mørkere" farge på den nederste delen?
Pr idag er veggene helt hvite (eller de skulle vært det...)
Litt rotete dette her, men håper noen alikevel forstår hva jeg mener...

Ingvild
24-10-2007, 18:27
Eg tykkjer det er veldig fint med ein mørkare farge nederst. Då syns ikkje skiten så godt! :)

Hanna
24-10-2007, 18:36
enig. mørkegrønt, mørkeblått eller mørkerødt nederst for eksempel, og hvitt eller kremfarget oppå. (kritthvitt er kanskje ikke å anbefale..? :p )

Ingvild
24-10-2007, 18:40
Eg stelte ein hest som sto i ein stall med fin farge.. Dei hadde kvitt øverst, mørkegrønt under (litt over halvparten var grønt), og med mørkeblå hestar trykt på heilt øverst på det grønne. Kjempefint og kreativt :)

Hanne&Kenyan
24-10-2007, 18:52
Eg stelte ein hest som sto i ein stall med fin farge.. Dei hadde kvitt øverst, mørkegrønt under (litt over halvparten var grønt), og med mørkeblå hestar trykt på heilt øverst på det grønne. Kjempefint og kreativt :)

Det hørtes fint ut :)
Jeg sa til gubben at jeg ville male gress, blomster og bier i boksen til Kenyan, men da tittet han bare dumt på meg og sa: "Du er ikke særriøs nå er du vel?"
En liten del av meg hadde syns det hadde vært utrolig moro...:lol: men det blir nok litt vel mye... he he

*Jane*
24-10-2007, 19:13
Jeg syntes det er fint med mørk nede og lyst oppe. Syntes mørkegrønt er fint. Eller så er det jo fint med treverk nede...

Hanna
24-10-2007, 19:19
hvordan ser "villmarkspanel" ut egentlig? det er jo veldig pent med sån "beiset" treverk, mørkebrunt liksom, hvis det er litt "grov" vegg...

Hanne&Kenyan
24-10-2007, 19:23
hvordan ser "villmarkspanel" ut egentlig? det er jo veldig pent med sån "beiset" treverk, mørkebrunt liksom, hvis det er litt "grov" vegg...

Hvordan skal jeg forklare det da... he he, jeg prøver så kanskje du skjønner...
Villmarkspanel er tykke planker som ikke er rettet opp i kantene, de har liksom den orginale tre fasongen i kantene... Må bare si at jeg er utrolig dårlig til å forklare og spesielt når jeg bare skal skrive det... :lol:

Er det noe beis eller lignende som ikke er farlig for hest?

*Jane*
24-10-2007, 19:24
Har du villmarkspanel på hele veggene eller bare nede? Kunne kanskje vært fint å ha det nede på resten av veggen også... Blir kanskje litt dyrt da?

*Jane*
24-10-2007, 19:25
Leste nå at boksen var av villmarkspanel... Hadde kanskje vært fint på veggene også?

Hanna
24-10-2007, 19:26
Hvordan skal jeg forklare det da... he he, jeg prøver så kanskje du skjønner...
Villmarkspanel er tykke planker som ikke er rettet opp i kantene, de har liksom den orginale tre fasongen i kantene... Må bare si at jeg er utrolig dårlig til å forklare og spesielt når jeg bare skal skrive det... :lol:

Er det noe beis eller lignende som ikke er farlig for hest?

tror jeg skjønner, tror nemlig det er sånn vi har i kjellerstua :) det er fint! hva med å ha det mørkebrunt, og så legge en list eller noe langs "skillet", og så hvitt øverst?

trineck
24-10-2007, 21:13
villmarkspanel kler vel best mer naturlige farger, typ mørkere brunt eller noe slikt? og så da lysere oppe?

Embliss
25-10-2007, 11:50
Vi har mørkegrønne vegger i selve boksen, men bakveggen er lys. Synes det er fint, jeg. :) (Synes ganske bra på bildet)

LinnMerethe
25-10-2007, 12:51
En stall i nærheten har vilmarkspanel på boksdørene,og den er beiset mørkebrun,det er kjempefint:)

Tonek
25-10-2007, 14:53
Vi har stall med villmarkspanel.
Har beisa dørene, og hvitt resten for å få det mest mulig lyst og trivelig for hestene. Kjedelig med hvitt, møkkete blir det og, men du får veldig godt lys i stallen av det syntes jeg.

http://www.hestemarked.no/vip/8189/Photo0079.jpg

SilvanDutch
25-10-2007, 18:55
Vi har hvitt øverts og rødt nederst men skal male det lyseblått tror jeg, det blir så mørkt med mørke farger når man ikke har tilgang til å ha mye lys i stallen.. så om du har lite med vinduer og steder der hvor du kan ha lys så ville jeg gått for lyseblå, hvit.osv.

Anniken
25-10-2007, 18:58
Mørk brun nederst men lyst over! :D Det er kjempe fint! ;)

Hanne&Kenyan
25-10-2007, 20:55
Det så veldig fint ut både med mørke grønt og brunt. Det er endel lys i stallen pluss at jeg kan ta opp dørene og slippe inn dagslys (har sånne kjempedører som en traktor kan kjøre inn...)
Men er det noen som vet om typer maling/beis som ikke er farlig for hester?