PDA

Se full versjon : Hovpleiekurs med Ole Johansen

tebj0
20-10-2007, 23:28
I morgen skal jeg på hovpleiekurs med Ole Johansen. Høver og hovpleie er noe jeg føler jeg kan lite om så dette gleder jeg meg veldig til.
Noen andre som har vært på kurs md han?

Lopke
20-10-2007, 23:40
hvor når??

tebj0
20-10-2007, 23:42
I morgen. Er valen ride og kjøreklubben her i Kvinnherad som arrangerer:)

Lopke
20-10-2007, 23:51
Så langt borte :(

Jeg må være hestetransportør imorgen.. men kunne virkelig godt tenkt meg et sånt kurs..

si til om dere planlegger på nytt.. litt tid i forveien ;)

tebj0
21-10-2007, 00:12
Det skal være et lignende kurs i åkra(åkra i kvinnherad altså;)) med samme kursholder, men litt usikker på når. Viss du er interesert så kan jeg gjerne finne det ut:)

http://pic5.piczo.com/ValenRideOgKjoreklubb/?g=31801738&cr=5

Lopke
21-10-2007, 01:10
ja det hadde vært fint. er det åpent for alle?? pris?? så kan du jo og fortelle litt om hva du lærte på kirset imorgen. Jeg kunne egentlig tenkt meg å lære å sette på en sko og bruke en rasp. Beskjæring tror jeg ikke jeg skal prøve meg på.

Bitten&Betty
21-10-2007, 01:15
Han pleier å være ganske OK på prisen.. Ikke så veldig dyr iallefall.. Er så heldig å ha ham som "nabo", skikkelig flink mann! Anbefaler kursene han har.

Lopke
21-10-2007, 01:37
Hva lærer man??

Silje
21-10-2007, 02:51
...Og, det var veldig lærerikt! Hos oss hadde han både hovrøkt og horsemanship. Hovrøkten var kjempespennende. Jeg lærte ihvertfall veldig mye. Han lærte oss hvordan vi skulle trimme en hov med rasp og kniv. (Også tang om nødvendig) Om hovens oppbygning og funksjoner. Dette er selvfølgelig ikke lært på en dag, men Ole var flink til å presisere hvilke deler man kunne file mye på, og hvilke man skulle være forsiktige med. Jeg, som har en gammel islandshest stående uten sko (Pensjonist) skal ihvertfall øve meg litt nå fremover! Dette gav mersmak!
Kan vel ikke si noe annet enn: Gled deg!!! :p

Lopke
21-10-2007, 02:55
Men lærer man å slå på en sko??
Hørte at det var noen kurser hvor man fikk øver på døde hestebein..

Silje
21-10-2007, 03:11
Ja, han viste også det, men jeg er skeptisk til å slå på en sko etter kun ha gått gjennom det en gang. (Livredd for å gjøre noe gærent der ja...)

Lopke
21-10-2007, 03:13
men fikk dere prøve selv?? man lærer jo ikke så mye bare av å se andre gjør det...

Silje
21-10-2007, 15:18
men fikk dere prøve selv?? man lærer jo ikke så mye bare av å se andre gjør det...
Filing av høvene fikk vi prøve. Ikke å slå på en sko. Men, jeg tror rett og slett det er bare å spørre Ole om å få prøve, hvis man vil det. Selve sko-delen var ikke så viktig for akkurat meg, da det er tre år til jeg skal ha hest med sko, også er jeg så heldig at samboer kan slå på en sko hvis det trengs. ;)

tebj0
21-10-2007, 22:48
Dessverre så ble det ikke noe hovpleiekurs på meg i dag. Var i stallen halv 8 i dag tidlig og skulle slippe ut hester og fore, og finner da hesten min liggende i boksen med kolikk. Har gått med henne i hele dag, dyrlegen har gitt henne 2 sprøyter, og hun er nå på bedringensvei, men har ennå ikke hatt skikkelig avføring...:S Krysser fingrene for at det går bra.

Reaper
21-10-2007, 22:50
Dessverre så ble det ikke noe hovpleiekurs på meg i dag. Var i stallen halv 8 i dag tidlig og skulle slippe ut hester og fore, og finner da hesten min liggende i boksen med kolikk. Har gått med henne i hele dag, dyrlegen har gitt henne 2 sprøyter, og hun er nå på bedringensvei, men har ennå ikke hatt skikkelig avføring...:S Krysser fingrene for at det går bra.

Uffda:s Håper hun blir helt bra igjen fort!!