PDA

Se full versjon : Kaldblodsens venner!

Signe&Tyri
19-10-2007, 23:47
Hei!

Noen som vet om det finnes noen hestelag eller samlinger for kaldblodstraveren (bortsett fra DNT da). Savner å høre om andre med kaldblodshester og samlinger, nyheter og div. Da jeg hadde nordlandshest var jeg med i landslaget for N/L-hest. Kjempemorro. Masse spennende om rasen, utstillinger, samlinger, hingster og div. Eller er kaldblodsen bare trav?? Burde ikke være det... Noen som vet noe??:)

Marianne
19-10-2007, 23:48
Du har jo foreningen for den alsidige traveren :)

Signe&Tyri
19-10-2007, 23:59
Takk! :)

Seniora
20-10-2007, 00:02
For all del; kaldblodsen er da ikke "bare" trav...! :shock:

Den er så mye, mye mer enn dét!

Har du prøvd et Google-søk (kaldblods/foreninger/lag/interessegrupper/o.l.)? ;-)

tebj0
20-10-2007, 00:10
[QUOTE=Seniora;590794]For all del; kaldblodsen er da ikke "bare" trav...! :shock:

QUOTE]

Det er jo det hun skriver;)

Marianne
20-10-2007, 00:13

Har du prøvd et Google-søk (kaldblods/foreninger/lag/interessegrupper/o.l.)? ;-)

Etter alt jeg vet så er det kun FDAT som er en forening for kaldblodsen.. Dette er også en forening for varmblodstravere.
Denne foreningen er lagd for å vise at traverne også duger i andre ting enn netopp trav! Og det er veldig bra.
de arrangerer sprang og dressurkonkuranser.

Seniora
20-10-2007, 00:31

Det er jo det hun skriver;)

Jo, da. Visst er det dét hun skriver. Pluss at hun spør: "Eller er kaldblodsen bare trav??" Så jeg svarte altså på det, og ga dermed uttrykk for hva jeg personlig mener. Og dét er vel lov (trur eg) ;)

Gulponnis
20-10-2007, 13:04
FDAT i trøndelag arragerer kjørekurs, sprangstevner, dressurstevner og masse gøy. Jeg tar med fjording på det jeg da..:lol:

Signe&Tyri
20-10-2007, 19:00
Jepp! Jeg mener og at kaldblodsen (og varmblodsen) er MYE mer enn trav, men lurte bare på om det var kun "traver"lag å finne(litt dårlig formulert i tidligere melding bare;))... FDAT virker veldig ok! Kunne absolutt vært noe å henge seg med på, men lurte og på om det fantes noe(n) nærmere Arendal?? Var vel mest i hedmarksområde fdat var eller har jeg misforstått??

Har en super kaldblods selv. Har ikke hatt ho lenge, men ser potensiale innen både dressur og sprang og div.. må bare få ho til å slappe av litt mer. Ho er en litt stressa type på banen og på tur når det er snakk om litt fart. Men aldri noe problem å stoppe ho eller noe.(Bruker bare ca 100 % mer energi enn ho trenger)
Holder på å bygge ho opp litt fra bunnen av, men ber jeg om nye ting eller galloppfatninger og slikt - hihaa hehe... men ho er veldig lærevillig til tross for høyt tempo!
Hadde vært veldig morro å hørt andres erfaringer!

Signe&Tyri
20-10-2007, 19:02
FDAT i trøndelag arragerer kjørekurs, sprangstevner, dressurstevner og masse gøy. Jeg tar med fjording på det jeg da..:lol:

Å ja, de har det i trøndelag og?? Flere steder og eller??

mallilen
20-10-2007, 19:03
Siden du bor i Arendal har du vel mulighet for å ri for Alexandra Myhren? Slik ridning er virkelig å anbefale under omskolering, altså..:D

De har også en avdeling i Østfold, og jeg tror det er noe aktivitet i Vestfold også(Jarlsberg mener jeg å huske)...