PDA

Se full versjon : Forsikring...

frk.vodka
12-10-2007, 05:32
vet ikke helt om denne tråden skal være her men..

jeg skal kjøpe meg hest mest sannsynlig (har den nå på helfor). hesten har en døds forsikring, men det er det eneste.
Så trenger å få tegnet en ordentlig forsikring på henne som dekker noe mer :)

Hva ambefaler dere?
Jeg har hørt at Agria dyreforsikring skal være ett ganske bra forsikringsselskap?

Hva har dere på forsikringa deres?/hva dekker forsikringa?
Hva koster den?

Jeg har aldri gjort dette før, men trenger og få gjort det ganske fort! :)
Jeg skal ha forsikring på en kaldblods hoppe, hobby hest.. :)

anexiel
14-10-2007, 23:24
Agria er greit, heller det enn if og gjensidige,tror jeg?
Tyra er forsikret i Agria, med livsforsikring og maksimal vet.forsikring, og hun er forsikret for 20 eller 25 000. Jeg betaler litt over 2000 i året, syns det er sviiindyrt men har ikke kommet meg noen stan å fått sjekka if og gjenisdige.

Men, jeg syns det er svært merkelig att de ikke skulle ha vet.attest på att hesten er frisk og hel når forsikringa ble tegnet, selv om at hun er forsikret for såpass lite!

Mari
15-10-2007, 05:32
Jeg har IF. Grunnen til det er at vi har denne forsikringen på gården, og da inngikk hesten som brukhest under den forsikringen, og dermed ble det litt billigere. Hesten er forsikret med døds- og veterinærforsikring, akkurat for hvor mye er jeg usikker på. Betaler noen tusen i året.

Opal
15-10-2007, 08:34
Som regel kreves det ikke vet attest for dødsrisiko forsikring på under 25 000,-

Jeg har hesten min forsikret i gjensidige og er så langt godt fornøyd. Betaler ca 3200 for dødsrisiko 35 000 kr og utvidet vet. En "dårligere" forsikring hos Agria (dødsrisiko 25 000 og ord. vet) hsdde kostet meg over 5000 kr så for meg er ikke Agria noe alternativ. Pris avhenger jo av type hest, forsikringssum osv osv.

Har benyttet meg av forsikring i sommer i forb. med sprøyting av bein og det hele gikk veldig ukomplisert.

Husk å sjekke ut egenandeler og antall egenandeler pr periode. Jeg har 20 % (max 1500) i egenandel og denne går over en 90 dagers periode om jeg ikke husker feil. Dette innebærer at om du f.eks har gjentatte vet. regninger innenfor en 90 dagers periode betaler du kun en egenandel.

Bente & Etanec
15-10-2007, 12:01
Som regel kreves det ikke vet attest for dødsrisiko forsikring på under 25 000,-

Jeg har hesten min forsikret i gjensidige og er så langt godt fornøyd. Betaler ca 3200 for dødsrisiko 35 000 kr og utvidet vet. En "dårligere" forsikring hos Agria (dødsrisiko 25 000 og ord. vet) hsdde kostet meg over 5000 kr så for meg er ikke Agria noe alternativ. Pris avhenger jo av type hest, forsikringssum osv osv.

Har benyttet meg av forsikring i sommer i forb. med sprøyting av bein og det hele gikk veldig ukomplisert.

Husk å sjekke ut egenandeler og antall egenandeler pr periode. Jeg har 20 % (max 1500) i egenandel og denne går over en 90 dagers periode om jeg ikke husker feil. Dette innebærer at om du f.eks har gjentatte vet. regninger innenfor en 90 dagers periode betaler du kun en egenandel.

Jeg spurte på pris i Gjensidige da jeg var på OHS. Ville forsikre for kr.40 000.- og da med død - og vet.forsikring. Dette kom på kr. 1950.- i året for meg.
Hvorfor er der slik en forskjell i prisene, når vi har satt nesten samme verdi?
Er det forskjell fra rase til rase?

( Jeg trengte ikke vet.attest om jeg forsikret ham til kr. 40 000.- )

anettex
15-10-2007, 13:27
Jeg spurte på pris i Gjensidige da jeg var på OHS. Ville forsikre for kr.40 000.- og da med død - og vet.forsikring. Dette kom på kr. 1950.- i året for meg.

Fullblodsaraber, Islandshest, Lippizaner, Shagyaaraber, Shetlandsponni, Nordlandshest og Fjording er raser det koster litt mindre å forsikre, og de forsikres helt til de er 25 år, kontra andre raser som forsikres til de er 22 år.
I hvertfall hos Gjensidige.

Jeg forsikrer mine der.
Tilsvarende dekning i Agria ville bli langt dyrere etter hva jeg fikk oppgitt da jeg bad om tilbud.
De kunne ikke matche pris, og sa dermed at jeg jo kunne halvere bruksverdien på hesten.
Men da ville jeg jo hatt en dårligere forsikring.
Og siden jeg har et greit forhold til Gjensiige, bruker jeg dem.

Bente & Etanec
15-10-2007, 13:31
Fullblodsaraber, Islandshest, Lippizaner, Shagyaaraber, Shetlandsponni, Nordlandshest og Fjording er raser det koster litt mindre å forsikre, og de forsikres helt til de er 25 år, kontra andre raser som forsikres til de er 22 år.
I hvertfall hos Gjensidige.

Jeg forsikrer mine der.
Tilsvarende dekning i Agria ville bli langt dyrere etter hva jeg fikk oppgitt da jeg bad om tilbud.
De kunne ikke matche pris, og sa dermed at jeg jo kunne halvere bruksverdien på hesten.
Men da ville jeg jo hatt en dårligere forsikring.
Og siden jeg har et greit forhold til Gjensiige, bruker jeg dem.

A-haa, ja da forstår jeg prisforskjellen :)
Jeg har hundene mine forsikret i Agria, men da gidder jeg ikke sjekke pris på hest hos dem.

LeneogShatan
18-10-2007, 13:11

Det er dyrere med utvidet vet forsikring, en vanlig vet forsikring. Er vel derfor det er forskjell i prisen.

Hege
18-10-2007, 13:37
Jeg har utvidet på alt, og har bruks, døds og veterinærforsikring. Har Agria blant annet fordi jeg har hatt Gjensidige før, og både jeg og flere har opplevd at de er trege. I tilegg kan Agria mye om hest, Gjensidige har vist seg å være veldig kunnskapsløse, og det har vært episoder der det har gått utover dyr. Mulig det er forskjell fra hvem man snakker med, men jeg tør ikke ha hesten forsikret der.

Silje
21-10-2007, 14:27
Jeg hadde hesten min forsikret i Gjensidige, og når hun døde i sommer gikk forsikringsdelen meget smertefritt. Samboeren min sendte papirene og en uke senere stod pengene på konto, -uten spørsmål.
Det var en lettelse, da dødsfallet var et sjokk, for å ikke snakke om veldig trist! Min nye hest er og forsikret i Gjensidige, og der har vi det meste forsikret. Har bare hatt positive opplevelser med Gjensidige så langt.

frk.vodka
21-10-2007, 15:30
ok:) virker som om gjensidige er ganske bra, så blir nok det jeg forsikrer hesten min i :):):):)