PDA

Se full versjon : Når er ein for god?

Ingvild
06-10-2007, 17:44
Fann denne (http://fjordhest.net/forum/viewtopic.php?t=3205) tråden, og må ta diskusjonen her også..

Når er det på tide å komme seg vidare i klassene? Er det rett at ein skal fortsette å starte i ei klasse om ein har starta den samme klassa fleire gonger med høg poengsum - gjerne langt over 60%?

Eg har no ridd Karisma på LD-stemner 5 gongar, i dag fekk me 59,04%, og det er eit såpass bra resultat for meg at eg trur det vert siste gongen me vert å sjå i den klassa. Me rei også eit ok LC-program, og føler at me er klare til å bevege oss ut av LD.

Eg ser ofte rytterar som startar ei klasse gong på gong, og får gode resultat -gjerne premiering også - kvar gong. Det er snakk om prosentar på godt over 60% gong på gong. Eg ville aldri holdt meg i ei klasse så lenge, om eg hadde så gode resultat.

Forstår jo at folk gjerne vil starte to klasser på eit stemne, for å få maks uttelling av det, og gjerne ha ei oppvarmingsklasse. Her i området føler eg at det er mange ekvipager som rir ok i LC, men ikkje føler seg klare for LB enda, og for gode for LD. Eg kjem til å foreslå for klubben min at me køyrer to LC-klasser neste gong me skal ha stemne, slik at ein får starte to klasser, men slepp å "ødelegge" for dei i ei klasse under, eller å starte i ei klasse høgre som ein ikkje føler seg heilt klar for det.

Bør det vere reglar på når ein ikkje har lov til å starte ei klasse lengre, eller bør me berre oppfordre folk til å tenkje seg godt over kva slags nivå dei er på før dei meld seg på eit stemne?

Marthe
06-10-2007, 17:50
Jeg begynte på LB når jeg hadde fått 65% i LC med Sparrow. Han gikk da stabilt i alle gangarter og vi fikk til øvelsene som var i LB på treninger (sjenkelvikninger, forpartsvendinger, rygging o.l.)

Lucinda
06-10-2007, 18:32
Å sette begrensningar er opp til arrangør.

Nå vil eg sei att LD blir brukt litt feil av ein del. LD er ein klasse for urutinerte ryttarar. Og ikkje ei klasse for urutinerte hestar. Slik blir den nytta enkelte ganger.

Ellers så ser eg stort sett ikkje noko problem med dette her omkring. Folk starter dei klassane dei høyrer heime i stort sett og klatrar vidare i klassane når dei er klar. Dog enkelte ser ut til ikkje å komme seg vidare. Men det lyt no være opp til kvar enkelt så lenge klassen er åpen.

Eg synest f.eks det er dumt å stenge ei LC klasse for folk som rir på LB nivå, men att ei LC godt kan være stengt for dei som rir LA. Dei har nemlig ingen ting i LC å gjere.

Ingvild
06-10-2007, 18:40
Nå vil eg sei att LD blir brukt litt feil av ein del. LD er ein klasse for urutinerte ryttarar. Og ikkje ei klasse for urutinerte hestar. Slik blir den nytta enkelte ganger.

Var den til meg?
Korleis vil du definere urutinert?

Eg synest f.eks det er dumt å stenge ei LC klasse for folk som rir på LB nivå, men att ei LC godt kan være stengt for dei som rir LA. Dei har nemlig ingen ting i LC å gjere.

Å starte LC når ein rir LB ser eg ingenting gale i, men tykkjer det er dumt at folk som fint kan ri eit godkjent LA-program startar LC.

Wilisia
06-10-2007, 18:46
Hvis noen absolutt trenger en oppvarmingsklasse "de vet de vinner" så kan de jo starte utenfor klassen :)

Nettan
06-10-2007, 19:07
Heeh, jeg hadde ikke gått godkjent LC da jeg startet LB og gikk godkjent lett..
Hesten likte ikke "transport" strekene i LC klassen (og en noe sær dommer på de tre LC stevnene vi red - samme dommer på alle tre)

-Marit Petra-
06-10-2007, 19:20
Tja.. Man blir fort "for god", eller rettere sagt for rutinert for LD, mens jeg føler at flere blir "sittende fast" i LC og/eller LB. Grunnen behøver jo ikke å være at rytteren utelukket deltar for å vinne rosetter, men kanskje føler at hesten ikke er klar for LA selv om den går LB for over 60%. LA krever tross alt mer enn LB både med hensyn til gangarter og øvelser.

Ann Lajla
06-10-2007, 19:33
Eg synast at når ein har rede LC i to-tre år, og alltid fått gode prosentar 60 (+), så bør ein kome seg vidare. Føler det er eit stort hopp frå LC til LB, og veldig stort ifrå LB til LA (er ikkje akkurat "dressur-person", så eg har ikkje så mykje peiling på det). Men blir litt irritert når folk rir LC og LB i fleire år, og både hest og rytter er gode nok for å kome seg opp på LA, men held seg "der nede" for å vinne..

Marthe
06-10-2007, 19:40
Eg synast at når ein har rede LC i to-tre år, og alltid fått gode prosentar 60 (+), så bør ein kome seg vidare. Føler det er eit stort hopp frå LC til LB, og veldig stort ifrå LB til LA (er ikkje akkurat "dressur-person", så eg har ikkje så mykje peiling på det). Men blir litt irritert når folk rir LC og LB i fleire år, og både hest og rytter er gode nok for å kome seg opp på LA, men held seg "der nede" for å vinne..

Enig. Vet om flere som holder seg nede på LC-nivå fordi de får godt (!!) over 60% i klassen, gjerne oppimot 70% også, bare for å vinne. Det synes jeg er teit.

Nettan
06-10-2007, 20:24
Kjenner til en som kan passe inn i den LC/LB kontra LB/LA diskusjonen. Hesten går supert, stabilt og fint, vinner eller er plassert i både LC og LB ofte. Hvorfor ikke gå opp en klasse til LA da da og slippe til andre i LC?
Jo, rytter vil gjerne, men hesten er forløbig ikke stabil i kontra, noe som går at den egentlig ikke er klar for LA, rytter velger derfor å ri lavere klasser mens de jobber med det som er problemet for å kunne ri LA, vil dere si dette er feil da?

Dessuten så dømmes ofte LC "rart" jeg har ridd LC på en knallhest (hadde kun hatt den èn uke, derfor LC) hun gikk stabilt og fin hele programmet, hadde vel stevnets beste økning (som forøvrig dommer kommenterte "ingen lenging" på) bomma litt i holdtet da hesten rygga ett steg.. Thats it..
Hva skjer, joda vi blir slått av en haug av ponnier med hodet rett i været, med mer eller mindre kontroll.. MEN disse rett "på" vantet, og fikk derfor masse på ridevei, jaja..
Poenget er at men trenger ikke gå ut å vinne LC hver gang selv om man kanskje er litt "ferdig" med den klassen, men fortsatt ikke klar for LA..

kan også ta et annet eksempel, dog fra sprang, men likevel..
Hesten min og jeg var stabile i 110, klare for 120, ting begynner å skjære seg.. Ting skjærer seg veldig.. Vi begynner på nytt, helt på nytt..
Da jeg nå er ute å starter stevner rir jeg gjerne 70/80/90 for å få henne gjennom, går hun får vi plassering, hun hopper disse høydene stillestående baklengs uten problemer.. Hvorfor rir vi det da? Jo, vi må få tilitt til hverandre på stevner igjen, ellers skjærer ting seg. Hopper 110/120 på trening uten problemer og går ut å starter feks 70.. Mulig urettferidg mot lille Lotte på shettisen sin, men vettu hva? Det er ikke mitt problem, jeg har en mening med det, og rir ikke 70 fordi jeg synes det er veldig moro å sanke sløyfer der, jeg gjør det som et skritt på veien tilbake..

Begrensinger står i proppen, utifra det må alle selv få velge hva de vil starte..

Fleur
06-10-2007, 20:35
Begrensinger står i proppen, utifra det må alle selv få velge hva de vil starte..

Ja, trodde dette også gjaldt dressur? Hvis man har ridd en klasse til godkjent eller over en viss prosent, da fikk ikke ekvipasjen starte klassen mer? Mener å ha sett det i praksis i hvertfall.

Tornado
06-10-2007, 20:36
Når man føler seg klar for neste klasse rett og slett..

Marthe
06-10-2007, 20:43
Nettan: jeg sier ikke at dette er feil, vet om flere som ikke starter høyre fordi de ikke føler seg trygge enda. Bare siktet til etpar jeg kjenner, som jeg VET hun rir LC/LB for å vinne. De rir MB øvelser på treninger, men på stevner rir de LC. Det synes jeg er teit.

Marthe
06-10-2007, 20:44
Ja, trodde dette også gjaldt dressur? Hvis man har ridd en klasse til godkjent eller over en viss prosent, da fikk ikke ekvipasjen starte klassen mer? Mener å ha sett det i praksis i hvertfall.

Noen arrangører stenger feks. LC for ekvipasjer som har fått opptil 60% i LA.

Fleur
06-10-2007, 20:49

Ja, det var det jeg mente å ha sett :)

Nettan
06-10-2007, 20:58
Marthe; da stilelr saken seg annerledes, hvis man rir klassen for å bli trygg er dt greit, rir man dem for kun å samle rød/hvit/blå sløyfer synes jeg man skal tenke seg litt om med hvor man vil..

Er som jeg sier selv, JEG rir ikke 70/80 sprang for å vinne, plasseringer gir jeg eg totalt F**N i hvis vi har hatt en god runde - det er for å få igjen samspillet med hesten på stevner igjen..
Da jeg føler det har gått greit, da går vi opp en klasse, bommer vi da, ja, da går vi ned igjen..

Fleur
06-10-2007, 21:06
Dette som Nettan beskriver, synes jeg er helt greit. Nå kjenner jeg ikke til dressur så godt, men i sprang er det ikke uvanlig. Man kan "gå på en smell", rytter er usikker, hesten har begynt å vegre, etc.. Da går man ned til lavere klasser for å finne tilbake til selvtillit hos rytter, tillit og samspill mellom rytter og hest. Vil tro at dette også gjelder for mange som rir dressur? Synes det er greit.

Blir noe annet om man tar det scenario som Marthe beskriver.. Om man holder seg i, la si LC i et par år, og vinner/plasseres hver gang, da vil nok seieren miste litt av glansen :)

MariaR
07-10-2007, 10:59

Men det er jo fremdeles veldig høyt! 60% i LA, da rir du jo ganske mye bedre en gjennomsnittsekvipasjen om starter LC :roll:

Anna
11-10-2007, 02:05
Eg har starta LC med Frikken i 1 år no. På den tida har vi fått alt fra 50% til 69%, hesten er veldig ustabil av seg. Men likevell, føler at det no er på tide å bevege seg vekk fra LC, sjøl om vi ikkje er klare for LA enda. Vi har våre øyeblikk der alt går fint, men enkelte dagar så går ingenting. Men likevell, neste gang sjangsen byr seg så startar vi nok LA. Forma begynner å bli nokon lunde stabil, øvelsane sitt greit. Hesten er såpass rutinert, han kan det, og det blir feil, uansett å drive og starte LC så altfor lenge. Da kunne eg heller ha kjøpt ein hest som gjekk berre LB. Føler eg berre må komme i gang med det, og heller berre drite i korleis det går. Greit nok hadde det vore ein urutinert hest som ikkje har gått så masse LA før, men hesten min veit veldig godt kva han går til. Klart det er fristande å holde seg i LC lengre fordi det no begynner å gå så bra og vi begynner å bli stabile, men kva får ein utav det etterkvart?

idaoglinndi
11-10-2007, 11:42
hehe, signerer egentlig Anna sitt innlegg. Føler at LC begynner å bli litt for lett for oss nå, selv om vi egentlig ikke er klare for LA. Alle instruktørene jeg rir for har begynt å nevne at jeg må snart opp i LA nå... Er skummelt syns jeg, men av og til må man vel bare prøve og drite litt i hvordan det går? For å få vite hva man må jobbe med liksom?

MariaR
11-10-2007, 11:49
hehe, signerer egentlig Anna sitt innlegg. Føler at LC begynner å bli litt for lett for oss nå, selv om vi egentlig ikke er klare for LA. Alle instruktørene jeg rir for har begynt å nevne at jeg må snart opp i LA nå... Er skummelt syns jeg, men av og til må man vel bare prøve og drite litt i hvordan det går? For å få vite hva man må jobbe med liksom?

Hva med LB da?

Ingvild
11-10-2007, 11:52
Både Anna og Ida kan vel med fordel begynne å bevege seg ut i LA no ;) Debutere i Volda om to veker, Ida? ;) eller, det er vel kanskje LA:0 vi har sett opp, er ikkje det eit litt vanskeleg program?

Hva med LB da?

Ida startar både LC og LB på dei fleste stemner... :)

idaoglinndi
11-10-2007, 12:02
jepp, som Ingvild sa, så starter vi allerede LB :) Jeg bruker som regel å starte to klasser, en klasse der vi virkelig hører hjemme, og en som kanskje egentlig er litt for vanskelig for oss. Og å skrive DET fikk meg til å innse at vi må ri LA i nermeste fremtid :s Skummelt!! :p

Ingvild, uhuu, ehm, Volda om en og en halv uke(sådetså! :p) var liit tidlig kanskje. Funderer på å bare starte LB i Volda...

Ingvild
11-10-2007, 12:06
Jammenjammen, det vert nok siste stemnet vårt i år så du mååå vere med:D Taper ingenting på det ;)

Torhild
11-10-2007, 12:23
Men det mangen ikke vet er at når du har ridd LC:2 (Novice Standard 1987) til over så og så mangen prosent (husker ikke tallet) så får du faktisk ikke starte den mer, men må over til LB-klasser. Finner ikke på nettet hvor det står da, men har lest det. Men om dommerne håndhever det, det var en annen sak....

Ingvild
11-10-2007, 12:48
Me har aldri LC:2 her oppe, pga bana me har.

Kva er den prosenten?

Anna
11-10-2007, 19:10
Hva med LB da?

Vi har vel ridd LB i eit år også begge to, og hestane våre har jo gått masse LA før, og vi rir jo LA øvelsar på trening.

Anna
11-10-2007, 19:14
Både Anna og Ida kan vel med fordel begynne å bevege seg ut i LA no ;) Debutere i Volda om to veker, Ida? ;) eller, det er vel kanskje LA:0 vi har sett opp, er ikkje det eit litt vanskeleg program?

Ida startar både LC og LB på dei fleste stemner... :)

Hadde det vore LA:1, og om det ikkje hadde vore 2 orkester eg egentlig skal øve med på den laurdagen og spele konsert med kvelden, så hadde vi kommt å starta:) I LA:0 er det innridning i arbeidsgallopp, og er ganske sikker på at den første midtlinja i gallopp kjem til å ødelegge heile programmet, sida gampen lika veeldig godt å springe litt på midtlinjene, ergo så må eg ta i han for å få stoppa på X.

MariaR
11-10-2007, 19:15
Vi har vel ridd LB i eit år også begge to, og hestane våre har jo gått masse LA før, og vi rir jo LA øvelsar på trening.

Okei ;) Dere skreiv bare at dere rei LC og ville flytte dere opp mot LA serru, derfor jeg spurte :p ;)

linagullet
11-10-2007, 20:07
jeg har nå startet LD (klubbstevne) da det var 1 dressur stevne vårt og at hesten ikke kunne fatte galopp vi fikk da 62.1 (fikk 1plass *stolt*) og vi får ikke starte LD i klubben lenger og det er fordi de andre som sliter i LD skal få være med

Lucinda
11-10-2007, 20:28
Men det mangen ikke vet er at når du har ridd LC:2 (Novice Standard 1987) til over så og så mangen prosent (husker ikke tallet) så får du faktisk ikke starte den mer, men må over til LB-klasser. Finner ikke på nettet hvor det står da, men har lest det. Men om dommerne håndhever det, det var en annen sak....

Det trur eg om det har vore ein regel, så er det ikkje slik no. I så fall måtte det stått i reglemanget og det gjer det ikkje. Ikkje høyrde eg noko om dette på dressurdommarkurset eg gjekk heller. Så dette må du nok gi meg ein link til før eg trur på det i allefall.

Dessutan, korleis kan ein dommar handheve dette. Korleis skal eg som dommar vite att den og den har irdd til det og det på eit stemne som eg ikkje har dømt sjølv f.eks. Og forventer amn att dommaren skal huske kva folk den har dømt fekk forrige gang........ ja ehhhhhhh trur eg neppe.

Juliet
12-10-2007, 00:35
Vært mye tull med LD i klubben vår..:) Flere som har starta det i mange år,i tillegg til LC,og de rir jo LD til over 70%.

IngvildK
12-10-2007, 00:46
Jeg red LD til nesten 70 % i sommer, men jeg og ponnis er ikke klare for LC fordetom.
Kan jo nevne at vi red samme LD-programmet til under 50 % nå i høst ;)

Lucinda
12-10-2007, 02:33
LD klasser blir aldri premiert i vår klubb nettopp fordi folk ikkje skal ri LD for premien sin del.

Her får man godkjent program sløyfe i LD dersom man rir til over 50% ...

Juliet
12-10-2007, 07:45
Jeg red LD til nesten 70 % i sommer, men jeg og ponnis er ikke klare for LC fordetom.
Kan jo nevne at vi red samme LD-programmet til under 50 % nå i høst ;)

Det er jo greit nok det:) Men de som bevist ri LD fordi de alltid blir plasserte i den klassen,og veit de så og si alltid oppnår rundt 70% burde virkelig komme seg videre! Kan jo nevne noen som vant LD for 2 år siden,som starter klassen ennå,i tillegg til flere gode plasseringer i LC,det blir litt feil.

Når det er sagt,så sa jeg at jeg aldri skulle starte LD mer,nå som jeg hadde "dressurponni" men det er nettop LD og LC vi starter til uka,når galoppen så vidt henger sammen her:p

Ina&Gydja
12-10-2007, 10:07
Eg har ridd LD ein gong, og då fekk eg ein prosent på over 50, nesten 60 faktisk.. Har også ridd LC, men det var i samband med rideknappen 5, då fekk eg noko over 40%.
MEN, eg føler meg ikkje klar til å starte LC endå.

Det kan jo hende at folk som rir LD med ein god prosent, rett og slett ikkje føler seg klar nok til å starte LC, slik som eg føler det no. Dei må overbevisast frå trenar, foreldre, venar eller liknande.

Hege
12-10-2007, 10:23
Jeg synes ikke man skal være redd for å prøve seg i en ny dressurklasse. Det verste som kan skje er at man får en dårlig prosent. Jeg er overhode ingen dressurrytter selv, og jeg debuterte i LB på mitt tredje stevne, da hadde jeg ridd en LC klasse til rundt 64%, mens klassen før LB fikk jeg 47% i!! Men jeg startert LB uansett jeg, og fikk en helt grei prosent på over 54.

Tror faktisk de fleste venter for lenge med å avansere i dressurklasser (eller, jeg vet jo ikke, men virker bare sånn). Synes hele tiden jeg hører at "jammen jeg får ikke helt til det" osv osv. Virker som man er mer redd for å drite seg ut. I sprang synes jeg det er noe annerledes å avansere for fort, da det kan gå veldig galt.

Wilisia
12-10-2007, 11:07
Må si meg enig med Hege jeg, men det er kanskje bare oss sprangfolk sitt syn?

Christina
12-10-2007, 11:20
Hmmm.

Da jeg hadde Liberty på for startet vi LA, men ting skjærte seg (damen slo seg vrang ;)) og vi fikk 52 % eller noe. Med Nobello har jeg startet LB til 62,22 %. Jeg er fornøyd med dette, men kunne godt ha startet det en gang til, da jeg hadde blitt enda mer fornøyd med å forlate klassen med en prosent på 65, før jeg hoppet opp til LA med Bello. MEN, jeg vet hva som trengte forbedring. Får vi bare satt i gang Nobellos bakbensaktivitet hadde vi nok helt sikkert fått 65%... Så sånn sett MÅ jeg ikke starte LB en gang til. Men.

Altså. Hver rytter setter seg jo ofte et mål. Noen er fornøyd med en prosent som andre ikke er like fornøyd med å få. Men å starte LC til 70 % flere ganger når man rir en mye høyere klasse til vanlig, synes jeg er teit ja..

Vilde
12-10-2007, 14:40
Jeg synes det er litt i overkant utbredt å absolutt skulle starte to klasser på stevne der den ene anses som oppvarming. jeg synes at å varme opp det kan man gjøre på oppvarmingsbanen og så kan man heller la de som faktisk hører til i en klasse få sjansen til å vinne. Personlig er jeg ikke så opptatt av rosetter så jeg starter helst en klasse jeg er for dårlig til. Jeg og fjordingen debuterte i LC med utrolig mye feil og fikk knapt godkjent. Etter et halvt år eller så ble vi overtalt til å prøve oss i LB, men startet også LC klubbmesterskap samme stevne. Vi fikk 67 % i LC og der og da bestemte jeg meg for å droppe LCen fremover. Vi er hverken spesielt gode på rygging, forpartsvendiger eller øket skritt, men dette er jo bare noen punkt på programmet. Vi har stort sett fått 5 eller dårligere på disse øvelsene de to gangene vi har startet LB, men har likevel fått godt over godkjent på programmet. Det er klart det trygt og fint å starte klasser der man føler man har kontroll på alle øvelser, men det er jo også morsomt å se fremgang og før eller senere må man jo kaste seg ut i nye ting. Men det er klart at det er jo opp til hver enkelt. Det er jo ikke morsomt å få underkjent på et program, men spør du meg så er det ikke mye morsomt å vinne en klasse når man han over 10 % bedre poengsum enn nestemann heller.

Lucinda
12-10-2007, 15:40
Ser jo det er ein del her som rir LD i fleire år og LC i fleire år. Men da må eg sei att man har lite elelr dårleg progresjon i sin utvikling. Klart det er enelte hester som trenger lengre tid. F.eks når man omskulerer ein traver, eller slike ting. men det er da måte på også.

Eg starta ri min hest når den var 4 år. Hadde sittet litt på henne som 3 år. Men thats it... i slutten av august det året ho var 4 år begynte eg å trene henne meir målretta. Først litt over 1 mnd på tur. Tok henne på stall 1 oktober det året og begynte da ri på bane. Siden det var ein ung og urutinert hest så rei vi maks 25-30 min med oppskritting. Men i desember var hesten klar for start i LC. Riktig galoppen satt ikkje alltid, men vi starta da. og feil galopp blei det ein gang i det eine LC programmet. Men vi fekk 62 prosent på begge LC programmene.

Rei nokre LC til utover våren og i mars rei vi LB. havna vel på ca 55% og absolutt akseptabel debutt. (dommaren låg dessutan lavt i den klassa)

Da eg hadde ridd hesten 1 år starta vi LA for første gang. Klart alt var ikkje på plass og hesten kunne vore sterkare etc... Bakpartsvendingane vart ikkje så bra og litt småting, men vi rei da til over godkjent. Men vi droppa i allefall LC start etter å ha ridd LC i eit halvt år ca. Da følte eg meg ikkje heime i den klassa lenger.

Klart det vil variere litt. Eg rir da opp ein unghest. Men dog ein fjordhest som fiolk ofte meiner det tar lengre tid å ri opp. Ja gjer det det om man rir den riktig heile tida???

Klart att skal man få den progresjonen eg hadde og sånn sett alltid har hatt på mine unghester så må man trene og ri seriøst for det man holder på med.

Er sjølvagt ikkje alle som har det som eit mål. Nokon er meir hobbyryttere som liker å starte litt innimelom og det skal man sjølvsagt få lov til.

Men dersom man vil ri dressur og vil framover så synest eg man må spørre seg sjølv om man gjer ting riktig dersom man etter fleire år står på samme plass omtrent.

Ingvild
12-10-2007, 17:39
Eg og Karisma har hatt sein utvikling, då eg aldri har ridd ein god hest før. Eg har ridd ho på bane i tilsaman 1,5 år - ho kunne ingenting då me starta og det er kun eg som har ridd ho. Starta 2 stemer i LD det første året, og no det siste halvåret har me starta LD to tonger (56,19 og 59,04) og LC to gongar (50,00 og 55,60). Eg har no bestemt meg for å ikkje starte LD meir, og heller fortsette jobbinga opp mot LB - sjølv om det kjem til å ta laaang tid..

Ina&Gydja
12-10-2007, 20:41
Det er forskjell på folk.
Mange likar å utforske nye og spennande ting, mens nokre ikkje likar det.
Då vert det jo litt feil å sei at du som har så og så mykje prosent, MÅ gå vidare i den og den klassen. Ein kan liksom ikkje presse folk til noko dei ikkje har lyst til.
Nokon har rett og slett andre mål enn andre!

Ang. innriding av hest så er det jo og forskjell på folk. Nokre vil starte fortast mogleg, enten hester er klar for det eller ikkje, og nokre vil heller vente til hesten er skikkeleg klar.
Eg hadde ikkje starta med ein hest som ikkje kan det han skal gjere i programmet.
Helgvild er veldig svak i galoppen, eg har ikkje lyst å starte med ho i LC før ho er klar for det.

Anna
13-10-2007, 01:44
Ser jo det er ein del her som rir LD i fleire år og LC i fleire år. Men da må eg sei att man har lite elelr dårleg progresjon i sin utvikling. Klart det er enelte hester som trenger lengre tid. F.eks når man omskulerer ein traver, eller slike ting. men det er da måte på også.

Eg starta ri min hest når den var 4 år. Hadde sittet litt på henne som 3 år. Men thats it... i slutten av august det året ho var 4 år begynte eg å trene henne meir målretta. Først litt over 1 mnd på tur. Tok henne på stall 1 oktober det året og begynte da ri på bane. Siden det var ein ung og urutinert hest så rei vi maks 25-30 min med oppskritting. Men i desember var hesten klar for start i LC. Riktig galoppen satt ikkje alltid, men vi starta da. og feil galopp blei det ein gang i det eine LC programmet. Men vi fekk 62 prosent på begge LC programmene.

Rei nokre LC til utover våren og i mars rei vi LB. havna vel på ca 55% og absolutt akseptabel debutt. (dommaren låg dessutan lavt i den klassa)

Da eg hadde ridd hesten 1 år starta vi LA for første gang. Klart alt var ikkje på plass og hesten kunne vore sterkare etc... Bakpartsvendingane vart ikkje så bra og litt småting, men vi rei da til over godkjent. Men vi droppa i allefall LC start etter å ha ridd LC i eit halvt år ca. Da følte eg meg ikkje heime i den klassa lenger.

Klart det vil variere litt. Eg rir da opp ein unghest. Men dog ein fjordhest som fiolk ofte meiner det tar lengre tid å ri opp. Ja gjer det det om man rir den riktig heile tida???

Klart att skal man få den progresjonen eg hadde og sånn sett alltid har hatt på mine unghester så må man trene og ri seriøst for det man holder på med.

Er sjølvagt ikkje alle som har det som eit mål. Nokon er meir hobbyryttere som liker å starte litt innimelom og det skal man sjølvsagt få lov til.

Men dersom man vil ri dressur og vil framover så synest eg man må spørre seg sjølv om man gjer ting riktig dersom man etter fleire år står på samme plass omtrent.

Enig i alt Lucinda skriv her...
Eg har no ridd LC og LB i 1 år med en hest som har gått LA i mangemange år. Grunnen til at det egentlig ganske få gongar har gått fint med oss i dressuren er at eg har ridd han på heilt feil måte. Og så er hesten generelt ganske ustabil, men det blei absolutt ikkje bedre når eg satt og holdt i han heile tida. Rei 1 t for ny instruktør i sommar, uten nokon store forhåpningar til det, men den timen var verdt kvar ei krone! Instruktøren påpeika alt eg gjor gale, og eg rei 1 heilt time uten stigbøylar og uten å i det heile tatt ta i hesten. Etter det løsna det meste, og 1 veke etterpå rei vi plutselig LB til nesten 60%. Hesten har vært ganske stabil etter det, og det går stadig framover:) Trur det er viktig å ta sjangsen å ri for litt ukjente av og til, ho såg så mykje meir enn kva dei eg rir for til vanlig har gjort.
Og som regel så er det rytteren feila ligg i

OT! LA:1 vs. LA:0?

Lucinda
13-10-2007, 02:07
Ang. innriding av hest så er det jo og forskjell på folk. Nokre vil starte fortast mogleg, enten hester er klar for det eller ikkje, og nokre vil heller vente til hesten er skikkeleg klar.
Eg hadde ikkje starta med ein hest som ikkje kan det han skal gjere i programmet.
Helgvild er veldig svak i galoppen, eg har ikkje lyst å starte med ho i LC før ho er klar for det.

Vel du har vel egentleg alt starta LC med henne da.;) Men skal være enig med deg der att verken hesten eller du for den del var klar for det da. Man må berekne å trene noko heime før man startar stemne også. Er berre å fortsette å trene det.

Og så er det nok litt lettare for ein urutinert rytter om hesten kan sine saker. Lettare å lære da. Slik som f.eks Anna og Ida dei har kjøpt seg hestar som tidlegare har gått LA. Det betyr jo ikkje att Anna og Ida var klare for dei klassane med det samme. Dei må bruke ei viss tid og ri LC og LB klassar for å bli flinke sjølv. Det er ein naturleg prosess.

Anna
13-10-2007, 02:12
Men det behøve jo ikkje å vær så veldig masse lettare sjølv om ein har ein rutinert hest...Frikken e jo fantastisk fin dei dagane han virkelig går, men han har jo hatt samme rytter i 10 år, og har lært ting på ein måte. Og så hadde han ny rytter i 1 år som gjorde ting på sin måte. Og så fekk eg han og skulle gjere alt på min måte, blir ofte litt krøll da;) Hesten har lært det på ein måte og vil gjerne gjere det sånn, og viss ikkje så blokka han meg rett og slett ute. Og den største ulempen med at han er så rutinert er vel at han er vandt til å øke sånn ca alltid på diagonalane...noko som har vært ett problem alltid. Men det var jo masse pga at eg satt og holdt for masse i han også, så som regel ligg det i rytteren;)

Lucinda
13-10-2007, 02:40
Men det behøve jo ikkje å vær så veldig masse lettare sjølv om ein har ein rutinert hest...Frikken e jo fantastisk fin dei dagane han virkelig går, men han har jo hatt samme rytter i 10 år, og har lært ting på ein måte. Og så hadde han ny rytter i 1 år som gjorde ting på sin måte. Og så fekk eg han og skulle gjere alt på min måte, blir ofte litt krøll da;) Hesten har lært det på ein måte og vil gjerne gjere det sånn, og viss ikkje så blokka han meg rett og slett ute. Og den største ulempen med at han er så rutinert er vel at han er vandt til å øke sånn ca alltid på diagonalane...noko som har vært ett problem alltid. Men det var jo masse pga at eg satt og holdt for masse i han også, så som regel ligg det i rytteren;)

Nei tenkte ikkje slik... Eg tenkte meir på att det er lettare for ein urutinert rytter å få ein hest som kan tingene kontra att ein urutinert rytter skal begynne med ein ung hest som ikkje kan noko. Det går ikkje alltid så bra.

Veit att det tar tid å lære seg å ri sjølv om hesten kan. Men da kan man lettare lære seg det enn om man kjøper seg ein ehst som er ung og ikkje kan noko.

Og det veit vel du litt om det også Anna vil eg tru.

Ina&Gydja
13-10-2007, 10:18
Vel du har vel egentleg alt starta LC med henne da.;)
Ja, men det var jo fordi eg MÅTTE.. Hadde ikkje noko anna valg, akkurat :roll: