PDA

Se full versjon : Barfot - Sko?

Tonje Søfteland
03-10-2007, 16:17
Hva er forskjellen på barfot og med sko? (altså vet hve forskjellen er..)
men tenker på pris, hva er best for hesten, hvorden er det om vintren osv..?

IngvildK
03-10-2007, 16:21
Pris: Varierer. Noen ganger er barfot billigst, andre ganger er sko billigst.
Hva som er best for hesten: Det den fungerer best med. Noen hester funker ikke uten sko, og andre hester funker ikke med.
Om vinteren: Du kan jo putte boots på en hest som er skoløs. Personlig "sverger" jeg til sko, da disse tiltaler meg som mer "stødige" og at de gir et fastere grep (selvsagt med brodder).

Ellers er jeg helt sikker på at du finner MASSE barfot vs. sko snakk overalt på nettet om du søker på google, f.eks. :)

Ingvild
03-10-2007, 16:26
Kva som er best for hesten er ein laaang diskusjon, der me ikkje kan gi noko fasitsvar. Eg trur dei fleste hestar kan fungere både med sko og som barfothest.

Eg sjølv vel å ha skodd hest pga forholda her om vinteren, og fordi Karisma vert veldig lett sårføtt.

Tonje Søfteland
03-10-2007, 16:36
Hvor ofte skal eg barforhest trimmes? og ca hva koster det?

Anita&Svarten
03-10-2007, 16:42
Pris kommer nok an på hvor i landet du bor, og hvor ofte kommer nok an på høvene til hesten din.

Modicata
06-10-2007, 13:41
Hvor ofte skal eg barforhest trimmes? og ca hva koster det?

Som oftest hver fjerde uke, iallefall ikke oftere, annet enn for å legge rull på hoven dersom den slites fort flat. Han jeg gikk på kurs hos, René Bratland i Bergen, tok 400kr per gang. Når jeg har hjulpet venninner av meg med unghest ppå ett og to år, har jeg tatt en 50lapp-150kr, alt ettersom hvor vanskelig hesten har vært.. :P Mest for syns skyld, og de var jo kjempefornøyde, for hovslagern der tok jo 200-250kr for detta.. Og da ble det bare en flat beskjæring som om hesten skulle vært skodd. Dette var i Haugesund da.