PDA

Se full versjon : Jeg skal starte dressur for første gang på søndag!

MariaR
27-09-2007, 20:54
Gjett om jeg er pansernervøs da!! Skal ri LC:1, og om det går bra etteranmelder vi oss kaaaaanskje til LB:1 også *etter eiers oppfordring :p*

Et "lite" problem jeg har da.. Jeg sitter somregel godt i arbeidstraven, men om Sara dropper ned ryggen litt og slutter å bære seg like godt, "humper" det litt mer og jeg kniper meg på en måte fast med knærne, noe som gjør at føtterne mine ikke er i stigbøylene :p Men om jeg legger vekta i stigbøylene, får jeg ikke til å sitte skikkelig igjen.. Men om jeg klarer å holde stigbøylen perfekt på tåballen går det bra, helt til Sara gjør noe rart så takta forandrer seg..

*syte og klage litt så jeg kanskje slutter å være så nervøs :p*

Tornado
27-09-2007, 20:56
Så spennende :D Lykke til, det klarer dere nok fint!!

Anita&Svarten
27-09-2007, 21:00
Lykke til!!:D

Annette
27-09-2007, 21:03
Lykke til:D

Sol
27-09-2007, 21:04
lykke til! Går så bra så:)

LisaFi
27-09-2007, 21:07
Artig Maria! Men hvem skal ta bilder når fotografen sitter i salen?? ;)

Lykke til! :)

IngvildK
27-09-2007, 21:08
Jeg skal starte for andre gang på lørdag, LD:1. Vi kan være nervøse sammen? :D

Holbytla
27-09-2007, 21:10
Lykke til begge to! Tøffinger!

Mvh Holbytla

MariaR
27-09-2007, 21:11
Tusen takk alle sammen! :D *tror jeg trenger det ja :p*

LisaFi: Hihi, si det, ei venninne prata om at hun kanskje tok seg en tur da, og da fikk hun streng beskjed om å ta med kamera, hihi.

IngvildK: Det kan vi gjøre, Team-Nervøs? :rolleyes:

Marthe
27-09-2007, 21:30
Så gøy! :D Du får ha lykke til!
Håper en for tatt bilder, for jeg vil seeee :)

lafutura
27-09-2007, 22:44
Lykke til!! Er det på torp du skal starte?

IngvildK
27-09-2007, 22:46
IngvildK: Det kan vi gjøre, Team-Nervøs? :rolleyes:

Jæh :D Men nå kjenner jeg at jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg, egentlig! Moro å være på stevne :D

Tonje
27-09-2007, 22:46
Hvooor skal du starte? Hadde vært morsomt å tatt en titt!:D

absinthe
27-09-2007, 23:27
good luck ;D

Merete & Perlene
27-09-2007, 23:34
så moro!! Jeg og Jolke skal også snart ut å starte Ld og Lb, Lykke til!!!!!!!!

dette klarer dere med glans er jeg sikker på?

Lopke
28-09-2007, 09:23
så moro!! Jeg og Jolke skal også snart ut å starte Ld og Lb, Lykke til!!!!!!!!

dette klarer dere med glans er jeg sikker på?

LC da?

MariaR
28-09-2007, 15:15
Er på Torp ja, søndag :D

Grugleder meg jeg altså! :D Nå blei det slik at eier ikke skal starte dressuren alikevell da, så nå sitter jeg å pugger LB:1 for harde livet her :p

Har hatt med meg folk i stallen som har pirka veldig på sitsen min de to siste gangene jeg har ridd nå, så håper at jeg klarer å holde styr på både "kjøre sykkel" hendene min og ryggen og skuldrene som helst vil klappe hesten mellom ørene :rolleyes:

MariaR
28-09-2007, 21:58
Ingen som har noen smarte triks til å lære seg program fort? HAr tegna meg opp en "bane" på et ark, og skrevet i kommentar-ruta sidenav programmet sånn "Til høyre og over diagonalen" og slikt.. Kan Neeeesten LB nå, paser spent!! Ender vell med at hesten ikke går på hengeren :roll:

Azze
30-09-2007, 21:12
KOss det gikk da?

Så deg på lørdagen, men kom meg ikke ivei på søndagen...

-Marit Petra-
30-09-2007, 21:27
Ja hvordan gikk det med deg Maria, og med deg "Friserhesten"?

Marthe
30-09-2007, 21:44
er skikkelig spent nå, Maria! Hvordan gikk det? :D
Bildeeer? ^^

Harneshaug
30-09-2007, 23:02
Hvordan gikk det mor????? Spent...

Bente & Etanec
30-09-2007, 23:30
Maria har lagt seg, men hun har lovet at hun skal legge ut bilder her. Så jeg håper der kommer noen i løpet av morgendagen :)

Ann Lajla
01-10-2007, 08:59
Eg skal starte LC på laurdag som kjem, lurer på korleis det vil gå...
Ikkje første gong min, men første gong med Heidi. (Eg har starta LC ein gong før, for 2 år sidan).

Tornado
01-10-2007, 10:17
Nå gleder jeg meg til å høre hvordan det gikk :-))

Nina & Flight
01-10-2007, 13:15
Jeg og :D

Asa Garsy
01-10-2007, 15:27
På Torp? Der kommer Garsy fra!! hehe

Hege
01-10-2007, 15:31
Jeg vet hvordan det gikk med Maria jeg, men jeg vil at hun skal fortelle selv:)

Bente & Etanec
01-10-2007, 15:47
Jeg vet også hvordan det gikk :D
Men enig; hun bør fortelle selv..

* Glede seg til bilder *

lafutura
01-10-2007, 15:51
Resultatene ligger jo på nett ;) ;)
Men dæven for noen høy prosent på den som vant LC. Tro om de hadde autorisert dommer...

MariaR
01-10-2007, 16:29
Hehe, her er jeg :p

Joda, LC gikk egentlig over all forventning! :D Utrolig surt på slutten da, hihi.. Maria er såååå glad og fornøyd, huska hele programmet og hesten har gått kanon, så glad faktisk for at jeg snart var ferdig med programmet at jeg glemte siste galoppvolta :lol: Men fikk 63,33%, og da var det trekt ifra to poeng pga min ellegante feilridning :P Endte opp på en 11plass tror jeg det var av i underkant av 20 ekvipasjer *husker ikke akkurat i farta*

Det var 4 1/2 times (!!) venting mellom klassene, heldigvis fikk jeg lånt meg en boks som Sara kunne stå i.. En drøy time før vi skulle ut å ri så begynte hun å bli stressa, heiv på hodet, gikk rundt å rundt, sparka i døra og sto på som bare det, svett da vi tok henne ut for å sale på.. Fant ut at det var lurt å begynne å skritterundt i god tid før vi skulle inn, slik at hun roa seg.. Skritta ei god stund før vi gikk inn på banen, og der gikk vell det meste galt.. Må ha vært motorsykkeltreff i nærheten, for iallefall var det mange bråke MCer som kjørte forbi stadigvekk, sjelden færre enn 4 i gangen.. Oppvarmingsbanen ligger helt inntil hovedveien, og plutselig tok Sara heeeelt av, satt i den serien med skikkelige bukkesprang (5-6stk) og løp ut.. Klarte å stoppe, prøvde å fatte galopp på nytt og hun bukka og prøvde å stikke, la seg imot hånda mi når jeg skulle prøve å bremse.. Slik fortsatte hele oppvarminga, hun tulla og la seg imot hånda mi, selv om det var skritt-holdt.. Da vi skulle inn *plutselig en halvtime senere en vi hadde fått annonsert tidligere på dagen* på banen funka hesten bedre, roa seg endel ned, men la seg mye imot hånda.. Hun beynte å bli sliten da oppvarminga plutselig blei en halvtime lenger enn den skulle, siden ingen hadde hengt opp nye startlister etter at de hadde blitt mye forsinket tidligere på dagen.. Siden Sara ikke har vært ridd "skikkelig" så lenge etter hun var halt i sommer ville jeg ikke tvinge henne til å jobbe igjennom hele programmet og fikk derfor endel trekk fordi hun var for åpen i formen.. Jeg var også sliten og tenkte ikke helt hvor jeg var alltid, og forpartsvendingen for venstre sjenkel blei da for høyre, og da fikk vi også to poeng trekk der *gjett om jeg irriterer meg for det da!!* Men dommerne trakk unødvendig mye på endel av øvelsene, og vi endte opp med 46,80%.. Vi hadde bl.a. en perfekt rygging (tilogmed noen som hverken vet hvem jeg er eller jeg veit av de som kommenterte den var veldig bra) men satt kun igjen med en 5er og kommentaren "Bra rygging!" Blei skikkelig skuffa, bra rei vi jo ikke, men ikke såå dårlig :( Hadde som mål å ri godkjent, men den gang ei.. Endte opp på siste/nest siste plass *hun som sto under meg er det hverken poeng eller prosent på, så veit ikke om hun blei diska eller hva..*

Bilder kommer

MariaR
01-10-2007, 16:31
Men dæven for noen høy prosent på den som vant LC. Tro om de hadde autorisert dommer...

Hehe, for å si det sånn så var det alt annet enn autorisert dommer..
Uten å virke "hevngjerrig" eller dårlig taper eller noe, så kan dere som er litt lokalkjent legge merke til hvem det var som fikk best plasseringer, og hvem sine hester de hadde.. :roll:

Line
01-10-2007, 16:47
Pm om hvem som dømte? Henne jeg tror det er? Hehe ;)

Harneshaug
01-10-2007, 16:58
Du er min helt uansett maria!!! jeg er feig og hadde ikke turt å starte :lol:

MariaR
01-10-2007, 17:54
Var ikke Hege nei, om det var henne du mente ;) *Hege er senterets medeier (?) og driver rideskolen sammen med mannen sin som (eier) senteret*.. Hege reagerte også på at de som rei bra fikk høøøøye karakterer, mens de som strevde litt ikke fikk for det de faktisk gjorde bra..! *surmule*

Chevaleresse
01-10-2007, 18:12
Sende meg PM om hvem som dømte?

Mvh Torill

Line
01-10-2007, 18:49
Jeg vil også ha PM!!

Nina & Flight
01-10-2007, 21:15

hva var de høyeste prosentene da?

Jeg synes du var flink jeg Maria.. Hadde Flight gjort noe sånt på oppvarminga hadde jeg gått å avmeldt meg fra klassen fortere enn svint :rolleyes: :p

Funa
01-10-2007, 21:59
Bilder da Maria? ;)

lafutura
01-10-2007, 22:29
Send meg PM også maria ang dommer:)

her er link til resultatsidenhttp://www.torp-ridesenter.no/artikler/2007/stallstevne%20sept07/resultat.htm (http://www.torp-ridesenter.no/artikler/2007/stallstevne%20sept07/resultat.htm)

SOm dere ser, vinneren fikk nesten 80 %. i LC, andreplassen på ca 75%. Tilsvarende hester vant også LB. Jeg har ridd begge hestene da jeg red på Torp ridesenter før. Ingen av hestene syntes å ha form / holdning eller gang til å oppnå resultatene de gjorde i LB. Muligens 60%, men ikke over 65%. Har kun sett en person ri til over 70 % i LB her i trøndelag, og det var en berider med en fantastisk fin dressurhest. Så her lukter det muffins ;) Greit nok at dommer skal bruke hele skalaen, men syntes det var vel i overkant "snilt" dømt. For dette gir jo ikke elevene i hele tatt en realistisk forventning til hva de vil møte på d-stevner, ei heller en realistisk forventning til hva som faktisk kreves i disse klassene. Synd egentlig at ikke flere dommere dømmer slik, men sånn er det nå en gang. Og en klubb som er tilsluttet NRYF burde faktisk legge litt prestisje i å ha autorisert dommer. Vet dog det har vært dommermangel her i Trondheim det siste halvåret, så de er nesten unnskyldt sånn sett. Men syntes dette var et noe rart resultat.

Uansett, graturlerer med bra innsats og resultat Maria :) Gleder meg til å se bilder!

Fleur
01-10-2007, 22:36
Hvem var det som arrangerte stevnet?

Chevaleresse
01-10-2007, 22:58
Dommermangel har det vel vært ja, men jeg vet om minst to som ikke er blitt spurt... Riktignok aspiranter, men allikevel...

Mvh Torill

lafutura
02-10-2007, 08:36
Dommermangel har det vel vært ja, men jeg vet om minst to som ikke er blitt spurt... Riktignok aspiranter, men allikevel...

Mvh Torill

Jeg og vet om 2 stk som kunne dømt. Ene av dem har faktisk dømt der tidligere. Men ja - det har vært dommermangel i det siste, til og med RM på verdal ble avlyst grunnet dette. Vet av 3-4 stevner denne høsten som har blitt avlyst.
Så vi trenger absolutt flere dommere i Trøndelag.

-Marit Petra-
02-10-2007, 10:48
Gikk jo greit det da Maria? :)

Ang resultatene, ja, her er det noe muffens! Spesielt på ei viss ei, som jeg ikke synes at rir spesielt bra, til tross for at hun er rimelig stor i kjeften :rolleyes: Sikker bare jeg men.. Og hesten som vant i noen klasser, den ser ikke ut til å gå mye i form på noen av stevnene jeg har sett den på. PM om dommer Maria?

lafutura
02-10-2007, 16:58
Gikk jo greit det da Maria? :)

Ang resultatene, ja, her er det noe muffens! Spesielt på ei viss ei, som jeg ikke synes at rir spesielt bra, til tross for at hun er rimelig stor i kjeften :rolleyes: Sikker bare jeg men.. Og hesten som vant i noen klasser, den ser ikke ut til å gå mye i form på noen av stevnene jeg har sett den på. PM om dommer Maria?

Syntes ikke folk skal diskutere enkeltpersoner og hvordan de rir. Det er fullstendig uvedkomment. Det som diskuteres er vel bruk av uautorisert dommer på stevner, generelt.

Jeg så forresten at det var kommentert at de hadde "snill" dommer, ikke - autorisert grunnet at de ikke fikk tak i dommer. Så sånn sett redelig gjort fra deres side. Men dette bør formidles elevene og - slik at de får en realistisk forventning til det å starte.

Chevaleresse
02-10-2007, 17:28
Enig med deg Christine. Men at de ikke fikk tak i dommer må de nok lenger ut på landet med... De har jo ikke spurt alle engang...

Mvh Torill

Azze
02-10-2007, 22:02
Kommer det bilder snart da Maria? :)

MariaR
03-10-2007, 12:59
Jeg kan si som stalleier (dømte ikke) sa: "De som rei bra fikk litt ekstra, mens de som strevde litt ser ut til å ha fått litt mindre"..

Men hvor mye ca. er "normalt" å trekke pr. øvelse for at hesten ikke går i form eller er litt åpen i formen?

Fleur
03-10-2007, 13:37
Om en autorisert dommer hadde blitt spurt, tror dere vedkommende hadde sagt ja? Dette var vel et stallstevne, dvs ikke arrangert av noen klubb under nryf?

MariaR
03-10-2007, 13:38
Siden det er lagt ut link her til siden fra stevnet, kan jeg også legge ut navnet på dommer, siden det står på den siden.

Eller, føles tryggere å bare legge ut link :p : http://www.torp-ridesenter.no/artikler/2007/stallstevne%20sept07/invitasjon.htm

MariaR
03-10-2007, 13:39
Er sant som MariaTh sier, det er et såkalt "ulovlig" stevne.. Er jo ikke lov å ha slike stevner lenger, en stall arrangerer stevner og alle som vil kan bare komme å starte.

Tornado
03-10-2007, 13:44
Bilder, bilder, bilder? :)

MariaR
03-10-2007, 13:46
Bilder kommer ;) Skulle egentlig ordne litt i går, men lå i senga mi med migrene hele kvelden etter skolen ::/:

Må bare si at innleggett mitt over ikke er ment som kritikk av stevnet, det er en kjempe mulighet for de som ikke har lisens til å få startet!!

Fleur
03-10-2007, 13:55
Som MariaR sier, slike arr gir muligheter for en større bredde å kunne "konkurrere". Jeg skulle ønske det fantes noe i regelverket som gjorde det mulig å få istand slike ting, selvfølgelig måtte det være godkjent av krets (tenker da både på sikkerhet og kyndige hestefolk er tilstede).

MariaR
03-10-2007, 14:03
Som MariaR sier, slike arr gir muligheter for en større bredde å kunne "konkurrere". Jeg skulle ønske det fantes noe i regelverket som gjorde det mulig å få istand slike ting, selvfølgelig måtte det være godkjent av krets (tenker da både på sikkerhet og kyndige hestefolk er tilstede).

Helt enig!

Etter det nye reglemanget kom er det mye vanskeligere (og dyrere!!) å få startet! Mange av reglene er såklart bra, men er et stevne her like ved meg som pleier å holdes fast hvert år.. Er elevene på en VGS som arrangerer det, og Skjetleinstevnet er årets høydepunkt for mange yngre ryttere og de som ikke har egne hester o.l.. Men pga det nye reglemanget må de nå gjøre om det til et utvidet klubbstevne, og man må ha lisens.. Teit!

lafutura
03-10-2007, 17:37
Jeg kan si som stalleier (dømte ikke) sa: "De som rei bra fikk litt ekstra, mens de som strevde litt ser ut til å ha fått litt mindre"..

Men hvor mye ca. er "normalt" å trekke pr. øvelse for at hesten ikke går i form eller er litt åpen i formen?

Vanskelig å si. Men en hest som går åpen i formen / ikke i form i LC vil nok ikke ende over ca 55 -58 % i LC på D-stevne. I LB kan man risikere å få underkjent, dvs under 50%. Det kommer som an på hvor alvorlig feilen er, om den bare går av bittet et par ganger eller om hesten er av bittet gjennom hele programmet.

MariaR
04-10-2007, 17:45
Okei, for jeg fikk 63,33 i LC og 46,80 *to poeng trekk pga feilridning, dumme Maria, forpartsvending ofr VENSTRE sjenkel, ikke høyre!* i LB.. :p

lafutura
04-10-2007, 20:31
Men mindre du red annen hest og alt gikk galt hørtes det rart ut med så stor forskjell fra LC til LB. Men men... vi har jo allerede diskutert valg av dommer ;)

MariaR
04-10-2007, 21:19
Men mindre du red annen hest og alt gikk galt hørtes det rart ut med så stor forskjell fra LC til LB. Men men... vi har jo allerede diskutert valg av dommer ;)

Hehe, TAKK! *Maria måååå syte litt :p Surmuler litt enda :lol:* Hesten var riktignok El-Klikko i oppvarminga, men fin inne på banen.

Meeen men, nå skal jeg slutte å syte og klage over stevneresultatet der.. Er stallstevne på stallen på lørdag, og da skal vi starte 70cm feil og stil ;)

Kaja
04-10-2007, 21:25
Hvor blir det av bildene? :p

MariaR
04-10-2007, 22:15
Oi, det var de også ja :p *Maria glemsk? Neeh, aldri hørt om* Kan prøve å få fiksa noen i morgen ;)

lafutura
04-10-2007, 22:18
Du får ta en tur på bruråk etter stevnet i helgen da ;) 240 startende i helgen! Jeg skal være speaker på lørdagen :)

MariaR
04-10-2007, 22:21
Godt mulig jeg kommer en tur på søndag ;) Mari skal starte nyhesten for første gang :)

Hanna
07-10-2007, 02:06
tenk å få 70% i LC og ikke få plassering da :p

bra jobba, Maria! :wav:

MariaR
07-10-2007, 10:20
Bilder fra dressuren kommer nok i dag, om dataen min slutter å skru seg av hver gang jeg skal redigere :hammer:

Sprangen i går gikk ikke så veldig bra :p Hesten var litt El Klikko og sto nesten bare å små steila i oppvarminga fordi hun ikke fikk følge etter de andre hestene.. Hesten var veeeeldig fram, og jeg mista henne litt i den første kombinasjonen.. Tok en volte så jeg fikk henne med meg igjen, men kombinasjonen der var satt opp på tilfeldig lengde så blei trangt.. Eneste hinderet alt gikk perfekt var siste, og femte hinder ;) (Banen var: Kombinasjon med to hinder på langsiden, så over kombinasjon med to hinder på diagonalen, så et hinder ned andre langsiden).

Fikk 86 stilpoeng og en 5. plass av 6 startende :p Hun som egentlig skulle dømme rakk ikke å komme, så ei på stallen dømte.. Vinneren fikk 96 poeng *Eieren til Sara og Sara ;)*.. I 80 fikk de 99 poeng :roll: *prøve å holde seg seriøs og ikke le*

Nina & Flight
07-10-2007, 12:44
Er de mulig å få 99 i stilpoeng?? :o :shock:

MariaR
07-10-2007, 13:08
Er de mulig å få 99 i stilpoeng?? :o :shock:

Haha, nettopp derfor jeg prøøøøøver å holde meg "alvorlig" og ikke begynne å le :roll: Ikke skulle hun hatt det heller, for hun rei uten sikkerhetsvest og er ikke "gammel nok" til ikke å gjøre det ;) Så skulle hatt trekk der, men det fikk hun ikke :p

lafutura
07-10-2007, 13:12
Var ei som fikk 98 stilpoeng på d-stevnet i går, med erfaren stildommer. Så tror ikke det er så uvanlig å få høy sum.

MariaR
07-10-2007, 13:12
Var ei som fikk 98 stilpoeng på d-stevnet i går, med erfaren stildommer. Så tror ikke det er så uvanlig å få høy sum.

Det er ganske uvanlig å få så høy stilpoeng :p

Lisa C.
07-10-2007, 13:25
Lykke til, Maria :D

MariaR
07-10-2007, 14:01
Lykke til, Maria :D

Har allerede starta ;)

Nina & Flight
07-10-2007, 14:34
hmm.. synes 75 % +/- er det vinnerene pleier å få her i området .. så jeg synes 99 var ekstremt høyt!!

Lisa C.
07-10-2007, 15:03
Har allerede starta ;)

Åh.. Hehe, **her ser du hvor mye jeg følger med** :lol:

MariaR
07-10-2007, 15:17
hmm.. synes 75 % +/- er det vinnerene pleier å få her i området .. så jeg synes 99 var ekstremt høyt!!

Her oppe har de blitt bare snillere og snillere, så det er nå bestemt de skal være strengere på karakterene, da de fleste fikk sjokk i sommer da en dommer fra østlandet kom å dømte, og alle hadde ca. 10 poeng dårligere poeng enn til vanlig :lol:

MariaR
08-10-2007, 00:03
*laster opp bilder på photobucket*

MariaR
08-10-2007, 00:30
Her kommer da de bildene jeg har lovet for lenge siden. [Alle bilder: Randi Berg]

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9339.jpg
Litt kos og peptalk må til før vi saler på, og Sara viser hva hun syns om stevner som ikke innebærer hinder som skal hoppes.. Var så heldig å få låne oss en boks, da det var over 4 timer mellom de to klassene jeg skulle ri.

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9377.jpg
Oppvarming. Innersjenkelen min har det med å gli tilbake når jeg skal bøye på sporet :/

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9382.jpg
Og så var det opp med blikket og tomlene på toppen da :P

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9411.jpg
Fra LC:1. Innersjenkel og hånda igjen..

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9431.jpg
Noen som sa tomat? :lol:

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9444.jpg
Sara syntes jeg var ei skikkelig drittkjerring som ikke lot henne fare avsted da vi skulle ha mellomgalopp over diagonalen.. Svarer med å fyke hodet mer opp i været og å legge seg imot hånda..

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9456.jpg
Fra LB:1. Så var det den der hånda igjen da, og Sara går litt bak.

http://i95.photobucket.com/albums/l135/minikjempen/IMG_9467.jpg
Hva som skjer her er ikke godt å si, ser iallefall ikke ut som om vi er helt enige :P

Kaja
08-10-2007, 09:38
Dere var et fint par Maria! Du passet fint på den ryggen! Du har planer om å ri henne en stund fremover?

lafutura
08-10-2007, 09:50
Det siste bildet ser ut som forsøk på et bytte, hehe ;)

Fine bilder! Flinke dere er :)

lafutura
08-10-2007, 09:53
Det er ganske uvanlig å få så høy stilpoeng :p

Tja... Hvis du sjekker resultatlistene for D-stevner dette året ser du nok at de fleste som vinner får over 90 poeng. Så vil ikke si det er så uvanlig jeg. *sta nå*

MariaR
08-10-2007, 21:10
Dere var et fint par Maria! Du passet fint på den ryggen! Du har planer om å ri henne en stund fremover?

Hihi, takk :D Trives godt oppå der iallefall :) Ingen planer om å slutte med henne heller, så blir nok å holde på med henne ei stund ja. Eier er nå "desverre" syk nå og skal på OHS i helga, så nå har jeg Sara hele denne uka :D

Det siste bildet ser ut som forsøk på et bytte, hehe ;)

Fine bilder! Flinke dere er :)

Hehe, bytte gjorde vi iallefall ikke, men ser litt sånn ut ja :p Sånn skikkelig "kom igjen hesten, dette klarer vi :p"

Tja... Hvis du sjekker resultatlistene for D-stevner dette året ser du nok at de fleste som vinner får over 90 poeng. Så vil ikke si det er så uvanlig jeg. *sta nå*

Hehe, det er sant. Men de skal visst begynne å bli strengere når, da trønder ryttere som drar sørover får helt sjokk når vinneren plutselig bare får 75 poeng ol ;)