PDA

Se full versjon : Vanlig at hoppa bare står èn gang?

Marte+Quicky
22-09-2007, 20:28
Lurte litt på dette når hoppa mi ble bedekt i vår.
For hun sto nemlig kun èn gang. Hun ble bedekt, så prøvde vi igjen to dager etterpå, men da var hu helt vill.

Trodde de gjerne sto noen ganger jeg..

Men har ikke vært med på naturlig bedekking altfor mange ganger så.
De andre hoppene ble jo bedekt flere ganger.

Men hu var jo drektig da så, gjorde jo ikkeno:p

SnippSnapp
23-09-2007, 03:17
Er vel normalt med annen hver dag, helt til hoppa ikke vil mer, rett og slett (blir "sint", og er rett og slett ikke villig). Er slik det er blitt gjort de få gangene jeg har vært "med" på naturlig bedekning :)

RenateSJ
23-09-2007, 03:23
Kanskje dere tok første for sent?
Eller så visst hun at hun hadde tatt seg ;)

Inspirador
23-09-2007, 17:08
Noen hopper har lange brunster, andre korte, så det er helt individuelt hvor mange bedekninger det blir. Det kommer selvfølgelig an på hvor i brunsten man bedekker første gangen også.

Det er optimalt å få en vellykket bedekning så tett på eggløsning som mulig (=slutten av brunsten), i stede for å måtte gjenta flere. Sjansen for at hoppa blir uren og får infeksjon øker med antall bedekninger. Ved flere bedekninger så er det den siste som gjelder, de andre kunne man helst unngått.

Marte+Quicky
23-09-2007, 20:09
Er vel normalt med annen hver dag, helt til hoppa ikke vil mer, rett og slett (blir "sint", og er rett og slett ikke villig). Er slik det er blitt gjort de få gangene jeg har vært "med" på naturlig bedekning :)

Ja, det er jeg fullstendig klar over, men jeg lurte på om det var vanlig at hoppa bare ville èn gang;)