PDA

Se full versjon : Serier som handler om hest?

Reaper
19-09-2007, 18:15
Noen gode tv-serier som handler om hest?

Enten det er dokumentarer eller "dramaserier"
Noen som vet om noen?
og om de ligger på nett?:D

Marthe
25-09-2007, 23:28
Var det ikke en serie som gikk på NRK som het Stallgjengen eller noe?

stino89
26-09-2007, 17:06
Var det ikke en serie som gikk på NRK som het Stallgjengen eller noe?

Jepp, stallgjengen, altså filmatiseringen av bokserien har gått på NRK. Vet ikke om den gjør det nå...

Reaper
26-09-2007, 17:07
Ja, men jeg fant ikke stallgjengen på nettet:p

Ingeborg
26-09-2007, 17:08
det er jo endel serier med hest i, f.eks bonanza..
Og black beauty var jo en rein hesteserie som desverre ikke går lenger..

Reaper
26-09-2007, 17:08
Ja, stemmer det! husker jeg så Black Beauty hele tiden før! den er jo også i film!

Ingeborg
26-09-2007, 17:10
Ganske mange filmer om den også fakisk

juliekj
26-09-2007, 17:12
er et par reality serier som har gått på Animal Planet vet jeg...

En om et ektepar/samboerpar som driver en rideskole utafor London, og kjøp/temming/salg av unghester (sprang)

Og en om to "rivaliserende" rideklubber i england et sted, følger dem fram mot et større stevne av no' slag... så aldri på den siste, for det blei litt for mye fjortiss-sutring for min del ;)

Ingeborg
26-09-2007, 17:15
Dokumentar: Hest, håp og kjærlighet.. Gikk på NRK for et par år siden.. Handlet om traveren Aina Sensation..

Reaper
26-09-2007, 17:33

En om et ektepar/samboerpar som driver en rideskole utafor London, og kjøp/temming/salg av unghester (sprang)

Og en om to "rivaliserende" rideklubber i england et sted, følger dem fram mot et større stevne av no' slag... så aldri på den siste, for det blei litt for mye fjortiss-sutring for min del ;)

Ja, den derre stable life har jeg sett litt på, men det var jo bare de samme episodene som gikk om og om igjen.

Men finner ingen av dem på nettet:/

Gjest-
26-09-2007, 17:38
I frankrike fant jeg ut dem har en helt egen hestekanal med hesteinnslag døgnet rundt (sikkert noe parabol opplegg). Hyler ut om jeg finner ut navnet på den, kanskje du kan lete den opp på nett :)

Reaper
26-09-2007, 17:42
I frankrike fant jeg ut dem har en helt egen hestekanal med hesteinnslag døgnet rundt (sikkert noe parabol opplegg). Hyler ut om jeg finner ut navnet på den, kanskje du kan lete den opp på nett :)

Ja, det hadde vært flott:D

Sussi
26-09-2007, 21:57
Jeg savner Follyfoot jeg:p

absinthe
27-09-2007, 23:52
Jeg savner Follyfoot jeg:p

ååååh, har bare lest bøkene. men ser de har kommet på dvd i england iallefall... håper de kommer til norge snart!!

Sussi
28-09-2007, 02:06
ååååh, har bare lest bøkene. men ser de har kommet på dvd i england iallefall... håper de kommer til norge snart!!

Jeg leste bøkene og så serien:) Håper og på dvdfrigjøring i norge;)

Marthe
28-09-2007, 12:07

Det så jeg på :D synes det var litt koselig jeg ^^

Marte+Quicky
17-10-2007, 23:28
Skal komme en dokumentar etterhvert sannsyneligvis. Var om en traver, som har fått en skade, så skal de følge den gjennom behandlingen (tror jeg det var, husker ikke helt nøyaktig)

Trallala
24-10-2007, 21:52
Det gikk jo noen serier for mange år siden på NRK. Blant annet "I tølt over Island" og "Wendy". Savner disse seriene...
Ellers har vi jo Animal Planet!