PDA

Se full versjon : Støynivå i stall.

Gulponnis
14-09-2007, 23:20
Hvordan er støynivået i stallen din? Er det mye bråk og trafikk? Hva er maks støynivå du mener bør være i stallen? Fortell! :D

IngvildK
14-09-2007, 23:21
Hos Embla - veldig stille. To hester og som oftest bare en rytter om gangen.
Hos Geni - ditto, men gjerne to som er der samtidig.
Rideskolen - mange unger, ryttere, foreldre, hunder, you name it = en del støy.

Ingvild
14-09-2007, 23:21
Eg likar å ha det stille å roleg rundt meg, eg.

Stallen her er bråkete, hestar som sparkar i veggen, folk har på musikk og roper og sånn.

Tornado
14-09-2007, 23:24
Når hestene er inne i stallen er nok støy nivået på ett helt vanlig prate nivå, ingen som hever stemmen noe spessielt. Men er hestene ute i luftegård eller på beite, sitter gjerne vi stall-tanter inne å ler og hoier.

Ellers er det desverre en del trafikk ikke langt fra stallen, men det er såpass langt borte at vi ikke hører særlig til det i stallen :)

Hege
14-09-2007, 23:28
Jeg står jo på en relativt stor stall med rideskole, så det er endel folk der. De har også stengt den eneste plassen det går an å sitte å prate, spise eller varme seg, så folk oppholder seg i stallen.. Jeg har heldigvis hesten min ute hele dagen, så han merker ikke så mye til det, men er verre for de som er inne.. Og så blir det jo mer mas, rot osv av flere folk..

Rosita!
14-09-2007, 23:31
Er bare jeg som er i stallen her....Så stille og rolig :p

Gulponnis
14-09-2007, 23:32
Stille og rolig i stall nr 1.
Stall nr 2 er det bråkete HELE tiden.. bah..

Elis&Merita
14-09-2007, 23:33
Kommer litt ann på hos oss. Har rideskole 3 ganger i uka, så da er det en del folk innom. De andre dagene er det stort sett bare oss "vanlige", så da er vi som regel 3-4 stykker i stallen. Går jo fint ann å bråke når alle hestene er ute, men i en stall med hester i hører ikke støy hjemme i det hele tatt! Stallen er hestens hjem!:)

Klara og Trico
14-09-2007, 23:47
I stallen der jeg står er det ikke lov å sitte i stallgangen feks. Så selv om det er stall med 50 hester og rideskole 4-5 dager i uka er det rolig i stallen. Foreldre og de som skal ri på neste time holder seg i kafeen, eller på tribunen i ridehallen. Det er heller ikke lov å løpe eller rope i stallen med mindre det er noe akutt noe (feks ved skade/ fall).
Den store stallen jeg står i nå, er faktisk mye roligere enn de små stallene jeg har stått på. Mye kommer av voksent miljø, og strenge regler som overholdes.

JiviDream
14-09-2007, 23:48
Er hestene ute, så sitter vi og preiker shit og ler høyt osv. Når hestene er inne blir vi fort mer seriøs og holder oss rolig, eller, på vanlig nivå;) Vi har 8 hester på stallen, men vi klarer å være stille selv om vi er mange..:)

tebj0
15-09-2007, 00:20
Veldig rolig og fint. Bare "voksne" på stallen(jeg er 23 og er yngst;)) Sjelden alle er der samtidig og hestene står som regel ute til dei skal inn og fores kvelds:) Litt deilig å slippe mas og styr. Stallen blir litt mer som fristedet mitt!

Nina
15-09-2007, 01:09
Stort sett utebokser der jeg står, så blir ikke bråk i stallen på den måten. Stort sett rolig rundt stallene også, men hender det er litt støy med de yngre jentene..uten at hestene gidder å bry seg noe med det. :)

Gjest-
15-09-2007, 01:11
Veldig rolig. Kun meg, ei til og stalleierne som holder på, og sjeldent alle er der på en gang. Kunne godt hatt en radio der, men syns det er veldig ålreit med rolig stall :)

Oliverrags
15-09-2007, 14:04
jeg har stallen noen meter fra døra, og da så er det bare mine to som står der.. så når jeg er ute til dem når de står inne/ute setter jeg på radioen:)
så hører vi på litt musikk alle tre:P

Filizity
15-09-2007, 14:13
her er det egentlig stille og rolig:) godt:)

Sara&Korak
15-09-2007, 17:28
Stille og rolig i stallen min, men når man kommer ut kan man høre biler som kjører på veien noen hundre meter fra stallen.

Annette
15-09-2007, 18:35
Er en del støy i stallen på enkelte tider. sånn i 4-5 tiden, da er det mye støy, mest snakking. for da har det kommet endel folk ogsånt..Men det er jo en svær stall, så må jo egentlig reine med litt støy. men synes ikke det er så mye nå som det var før.

Katrinesf
18-09-2007, 08:41
Der jeg hadde hesten min før jeg solgte den, var det egentlig ganske rolig i forhold til stallen jeg hadde vært på før. Men etterhvert troppet alle ungene til alle hesteeierne opp i stallen, med løping, hoiing, å det som var..

En av grunnene til at jeg ikke ville stå der mer... Elsker å være i stallen aleine, å bare kose meg med hestene :)

Wulfi
18-09-2007, 08:55
Om formiddagen er det stille og rolig, stort sett.
Om ettermiddagen er det såpass mye folk at det blir støy. Jeg er ei skikkelig kjeftesmelle, gir klar beskjed om at f.eks "Slutt å løp i stallen!" eller "Kan dere komme dere UT hvis dere må bråke sånn!"

Rikke
18-09-2007, 09:00
Er egentlig ikke noe mer bråk i stallen når hestene er ute, enn når de er inne. Alle prater med normal innestemme uten å lage masse støy.. Hender vi ler og, men ikke kjempehøyt. Er sjeldent vi er mange der på en gang, fordet om det står 8 hester i stallen. Og når stalleier har ridetimer kommer vi andre som regel før eller etter, mest for å kunne bruke ridebanen;)

Alice
18-09-2007, 09:14
Er det noen som bråker i stallen må det vere meg, siden det er kunn meg som er i stallen:P

Sigrid
18-09-2007, 10:35
Njaaa.. Det er ikke mye bråk i stallen, bare når det er "hestepasserhelg". Mange jenter som løper rundt i stallen og herjer, når de vet de ikke får lov..

Tropi Hera
23-09-2007, 00:29
Litt støy må man regne med i større staller, har 15 barn med foreldre som er innom stallen 5 dager i uken. Så det kan fort bli litt støy, men jeg er veldig nøye på å si ifra om når det er nok. Da er faktisk di minste elevene flinkere enn di eldste til å være stille :) Støy nivået burde aldri bli så høyt at du ser at hestene blir brydd av det, da må folk skjerpe seg etter min mening :)

Funa
23-09-2007, 02:10
Har det stille og rolig i stallen jeg har Lina på nå.
Er fire hester og fire personer, så da skal det litt til å lage så mye bråk

LivK
23-09-2007, 12:08
Ridesenteret.

En del folk som henger der.
Litt støy osv blir det jo. Men det er jo mest ute.

Gamlestallen.

Spørs hvor mange folk som er der. Og HVEM.

Stall Sansouci (min stall ;D)

Nei! Stille og rolig. Nå bor jo vi her, og er jo ikke mange folka som er der samtidig.

anexiel
23-09-2007, 13:39
Vi har det stortsett stille og rolig, 15 bokser og ikke noe rideskole.. men har jo selvfølgelig 2 hesteeiere som bråker nokk til å dekke ei hel rideskole når de er i stallen... Så stortsett stille og rolig:)